k123
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« : Lipca 29, 2014, 09:37:39 » |
|
Witam Pani Profesor, od 3 miesięcy jestem terapeutą u 6 letniego chłopca z autyzmem. Chłopiec słabo komunikuje się z otoczeniem, używa pojedynczych słów nie zawsze adekwatnie do sytuacji, rozumie polecenia (komunikację utrudniają mu echolalie), bywa agresywny, chłopiec uczęszcza do przedszkola jednak tam jego agresja nasila się, myślę, że to ze względu na ogromne problemy z komunikacją, nie potrafi prawidłowo konstruować pytań, ani określić swojego stanu emocjonalnego, na sytuacje dla niego niekomfortowe reaguje krzykiem, czasami płaczem. Jednak według mnie największym problemem jest postawa opiekunów dziecka, chcą by chłopiec za wszelką cenę nauczył się czytać, więc nauczyli go całego alfabetu, gdy chłopiec widzi obrazek i podpis np. OKO, literuje "O-Ka-O" zupełnie nie rozumiejąc znaczenia słowa, utrudnia mu to też komunikację, gdyż stara się przeliterować każde wypowiedziane słowo np. PIĆ "Pe-I-Ć". Bardzo proszę o poradę. Dodam, że odczytuje prawidłowo samogłoski (z wyjątkiem Y "igrek"). Pozdrawiam K.
|