Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 06:53:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: synek z autyzmem? to nie może byc prawda  (Przeczytany 18156 razy)
dzbpap1
Newbie
*
Wiadomości: 5


« : Stycznia 25, 2015, 05:52:03 »

Witam pani profesor,
nasz synek ma 2 latka i dwa miesiace. odkad pamietam ogladal tv. zabawki oprocz klockow wszystkie grajace nawet autka.
Zauważyliśmy ze synek rzadko reaguje na imie. tak jakby nie slyszal wiec pierwsze co eliminacja tv i zabawek grajacych z ktorych wyjelismy baterie. synek podczas ogladania tv bardzo zrobil sie agresywny i ciagle biegal. piszczal i krzyczal.. bil nas bez powodu.
po wylaczeniu telewizji od 10 dni dziecko nas zauwaza. ciagnie nas do zabawy nawet do ksiazek gdzie wczesniej ich nie chcial widziec. praktycznie cale dwa lata dziecko nie chcialo nas sluchac. nie uczylo sie z nami bo wolal ogladac teledyski bo bajki dopiero zaczal ogladac od sierpnia ( podejrzewam ze jak zaczal je rozumiec) bo wczesniej po prostu nie chcial.
telefonem operuje lepiej niz nie jeden z moich znajomych. potrafi samodzielnie wlaczyc you tube i ogladac teletubisie lub inne ktore lubi.
to co nas niepokoilo :
- brak reakcji na wołanie ( teraz od kilku dni dziecko od razu sie odwraca i przychodzi np dac buzi jak chcemy lub cos zeby dostal lub dal. )
- zaburzony kontakt wzrokowy ( teraz synus od razu na nas patrzy gdy cos mowimy do niego lub sie z nim bawimy)
- kręcil sie w kolko ( teraz tego nie widze wogole)
- byl agresywny bez powodu ( teraz tylko sie rzuca lub bije raczkami gdy mu czegos nie chcemy dac czyli raz', dwa na dzien )
-nie wykonywal najprostrzych polecen ( teraz gsy tylko zrobi cos o co go poprosimy czeka tylko na nasz zachwyt i oklaski)
-nie chcial np kopac pilki (wczoraj sie nauczyl i kopal przez pol godziny. a rano przyszedl do pokoju pochwalic sie mi ze umie, poniewaz uczylem go baardzo dlugo a nie rozumial nas )
- nie chcial patrzec tam gdzie mu wskazywalismy palcem ( teraz od razu patrzy w kierunku gdzie mu pokazujemy)
-wolal bawic sie sam,( teraz do kazdej zabawy nas woła np baloniku nas malutki lub stary niedzwiec mocno spi )
- nie potrafil pokazac misia na obrazku ( teraz powoli pokazuje zrozumiale mu obrazki lecz to troszke my zaniedbalismy bo nogdy nie ogladalismy ksiazek.. po prostu nie chcial a my czekalismy az wyrosnie z tego )
-nie rozumial zakazu ( teraz reaguje praktycznie od razu na zakazy)
- ze spaniem roznie ( teraz po eliminacji tv wstaje ok 6 rano i idzie po ciemku prosto do telewizora. podkresle rowniez iz spi bardzo niespokojnie od tego czasu a nawet czasem budzi sie z placzem. Ewidentnie jest uzalezniony)
-wyeleminowalismy od razu mleko i powiem szczerze ze po ok 2 dniach byl poczatkowo jak rzeczywiscie dziwne dziecko patrzace sie w sciany lub okno) to bylo ok tydzien temu teraz sa takie roznice
- uwielbia rysowac czy po zeszycie czy po scianach Uśmiech
ostatnio znalazl u babci slodycze to wlozyl do buzi ile weszlo.. do rąk i te co mu upadly Uśmiech zamknal drzwi i przytrzymywal zeby babcia mu Bron Boze nie zabrala Uśmiech
nie boi sie nowego otoczenia ani dzieci. usmiecha sie do nich normalnie podchodzi i robi czesc gdy go poprosimy.
- slyszalem ze dzieci autystyczne nie lubia byc przytulane ( synus podchodzi i daje buzi lubi byc pocieszany gdy sie uderzy lub np. gdy go usypiamy wrecz musi jego buzia stykac sie z buzia moja. lubi spac w srodku nas Uśmiech
rozumie kiedy sie cieszymy lub placzemy. kiedy sie kloce z malzonka synus potrafil nie raz przyjsc i na mnie krzyczec po swojemu.
rozumie ze cos robi zle ( wrzucil telefon do toalety, i przyszedl smutny ze lzami w oczach )
jedyne co to nie chce za nic pokazac palxem czesci ciala. gdy go ubieramy i mowimy daj reke noge od razu podnosi

teraz pytanie czy to autyzm a jesli tak to czy to wylolane jest bodzcami z telewizji Co? alergia pokarmowa bo ostatnio zauwazylam ze drapie sie po nogach i recach.

Przytocze rowniez sytuacje.. właczylismy bajki na pol godziny. po wylaczeniu synek oszalal i biegal jak najety. nawet podszedl do sciany i uderzyl w nia głową.

bardzo prosze o porade bo jeden lekarz mowi ze autyzm a drugi ze nie.. jestesmy umowieni z psychiatra dzieciecym w Kielcach ale dopiero w piatek. A moja zona do tej pory oszaleje z niepewnosci.
Zakupilismy program slucham i ucze sie mowic 4 czesci ale synek nie chce nawet patrzec na sluchawki. Siłą nic nie zdzialamy.

Pozdrawiam

Artur
Zapisane
dzbpap1
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #1 : Stycznia 25, 2015, 06:21:24 »

Dodam jeszcze iż po wylaczeniu tv w domu synus automatycznie zaczal nas nasladowac i powtarzac sylaby. wczesniej nie mowil nic prawie. mowil wiecej majac rok swoimi sylabami niz teraz przez ostatnie trzy cztery miesiace. praktycznie tylko piszczal i krzyczal. wreszcie slyszymy mama tata baba papa tuuu nie tak. nie i tak w konkretnej i dobrej sytuacji. mama i tata raczej dopiero przyswaja sie do tych slow ale poproszony o przyniesienie czegos mamie lub mi po pokazaniu przynosi. wczesniej rzucal zabawke i krzyczal.
Zapisane
dzbpap1
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : Stycznia 25, 2015, 06:30:07 »

według mnie glownym czynnikiem autyzmu jest TELEWIZJA i ewentualnie produkty np mleko lub gluten ktore rowniez w wielu przypadkach sa powodem.  A dzieci sa rozne jedne sa poddatne na wplyw telewizji inne nie.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Stycznia 27, 2015, 06:00:51 »

Dobry wieczór, bardzo się cieszę, że już sporo zrobiliście dla swojego Synka. Radzę jednak wynieść telewizor z domu, by nikomu nie przyszło do głowy włączyć go gdy dziecko jest w innym pokoju. Niezwykle ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest eliminacja  prawopółkulowych stymulacji,  co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, nie może ona być włączona, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran. Należy zrezygnować z radia, komputera, gier w telefonie komórkowym, radia w samochodzie.    Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia, uczenia się prowadzenia NAPRZEMIENNEJ ROZMOWY i rozumienia społecznych przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu itp).
Ważna jest dieta bezcukrowa, a to oznacza rezygnację nie tylko ze słodyczy, ale także z białego pieczywa i soków z kartonu.

Trudno w tej chwili orzec, czy zachowania ze spektru autyzmu są wtórne (przestymulowanie telewizją) czy pierwotnie były problemy rozwojowe, a prawopółkulowe bodźce uaktywniły reakcje autystyczne.
Mam nadzieję, ze rezygnacja z tv oznacza także całkowite wyeliminowanie wysokich technologii ( w tym kanału You Tube).

Dzieci z autyzmem takie się przytulają, a więc takie zachowania nie wykluczają autyzmu.
Jednak w sytuacji tak małego dziecka należy się skupić przede wszystkim na terapii i stymulacji rozwoju, a nie na roztrząsaniu kwestii  czy to autyzm czy "tylko" opóźniony rozwój mowy. W opisie zachowań Synka jest wiele niepokojących objawów ze spektrum zaburzeń autystycznych.

Pisze Pan;  "włączyliśmy bajki na pol godziny. Po wyłączeniu synek oszalal i biegal jak najęty. Nawet podszedl do ściany i uderzyl w nią głową" - tego typu zachowania jednoznacznie wskazują na spektrum autyzmu.

Proszę przeczytać wpisy w wątku rozmowy matek. Tam znajdzie Pan motywacje, by jednak wkładać słuchawki (choćby na 30 sekund, stopniowo wydłużając czas trwania stymulacji).
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). "Moje pierwsze słowa (www.wir-wydawnictwo.com).

Proszę pamiętać, że brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, trzeba rozumieć budowanie systemu językowego jako priorytet w terapii.

Niezmiernie ważne są też ćwiczenia naśladownictwa (np, rysowanie linii pionowej, poziomej), układanie klocków wg wzoru, podawanie przedmiotów i obrazków.

Warto udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pan na stronie www.szkolakrakowska.pl

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Justyna Leszka
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #4 : Lutego 18, 2015, 10:14:09 »

Szanowny Panie, bardzo cieszą mnie Pana refleksje i spostrzeżenia! tak, dokładnie tak to działa,jeśli chodzi o wyeliminowanie bodźców prawopółkulowych!
Co do "słuchawek" - jestem terapeutą dzieci z autyzmem, i wiem, że jest to najskuteczniejszy sposób wywołania u dziecka powtarzania. Nie ma takiej sytuacji, że dziecko "nie chce".  Zdeterminowany rodzic zawsze znajdzie sposób. Proszę potraktować to, jak konieczność podania dziecku okropnego w smaku, ale niezbędnego syropu.....
Co Pan wtedy robi? Uśmiech
Życzę powodzenia
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!