Witam,
na początek proponuję kilka ćwiczeń stymulujących pamięć i myślenie. Tutaj szczególnie pomocne będą trzy pozycje: "Ćwiczenia pamięci symultaniczno - sekwencyjnej" oraz "Relacje" i "Szeregi".
Każdą sesję zajęć warto rozpocząć od kilkuminutowej "rozgrzewki" pamięciowej. Ponieważ dziecko ma dwa lata wszystkie zadania powinny być proste. W przypadku ćwiczeń pamięci, jak i wszystkich pozostałych należy stopniować poziom trudności. Przykładowo na początek prosić o dopasowanie dwóch par obrazków, a gdy dziecko już opanuje to zadanie, dorzucamy kolejną parę obrazków.
Dwuletnie dziecko może również naśladować za pomocą "Układanek lewopółkulowych" proste wzory i figury.
Ponieważ język jest wyższą funkcją poznawczą nauka czytania będzie dobrą stymulacją. Do nauki czytania samogłosek polecamy pomoc "Gdzie jest A?", a do nauki sylab "Sylaby inaczej" od 1 do 4.
Przez cały okres należy obserwować postępy i dostosowywać poziom kolejnych zadań. Wszystkie wymienione pomoce zawierają instrukcje z przykładowymi zadaniami od najprostszych do coraz trudniejszych.
Dokładny opis metody i stymulacji znajdzie Pani w książkach Prof. Jagody Cieszyńskiej. Polecam szczególnie "Metodę Krakowską wobec zaburzeń rozwoju dzieci".
Wszystkie pomoce i książki dostępne są na stronie
www.konferencje-logopedyczne.pl w zakładce SKLEP znajdzie tam Pani również zdjęcia pomocy i dokładny opis