Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 06:11:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 4 latek z autyzmem nie mowi  (Przeczytany 6418 razy)
anekkkk
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Marca 26, 2019, 07:37:23 »

Witam, mój syn niedługo skończy 4 lata, w październiku ubiegłego roku usłyszeliśmy diagnozę: autyzm. Syn nie mówi, słowa jakie mu się wymykają to mama,tata,baba, pa pa i wymuszone "daj" jak coś usilnie chce. Bardzo dużo mówi "w swoim języku" bez składu i ładu. Od stycznia jesteśmy pod stałą opieką logopedy, która poleciła nam serię książeczek do nauki w domu "Słucham i uczę się mówić". Zaczęliśmy od samogłosek i wykrzyknien, teraz przerabiamy sylaby i rzeczowniki. I właśnie w tej nauce mamy problem, bo syn nie chce nic powtarzać, ani wcześniejszych samogłosek ani obecnych sylab nie mowa już o wyrazach. Pani logopeda mówi że u niej wymykają mu się te powtorzenia, ale też tak nie do konca...Co mogę zrobić żeby zachęcić go do tego? Zaznaczę, że gdzieś tam w trakcie dnia jak poprosze  go powiedz a, o czy ba, bu, pa itp. to powtorzy a podczas nauki jest cisza, nic mu się nawet nie wymknie. Mam również pytanie co do stosowania tych 4 części sylab i rzeczowników, czy przerabiać je wszystkie na raz czy najpierw 1 część potem 2,3 i 4? Nie wiem kiedy iść dalej z materiałem bo on nie pokazuje tego co już potrafi a czego jeszcze nie. Jak proszę go o wskazanie literki czy sylabki on nie spuszcza ze mnie wzroku i wskazuje po omacku, nawet nie spojrzy w stronę tych literek....
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zapisane
Katarzyna Biernacka
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #1 : Marca 31, 2019, 09:28:10 »

Szanowna Pani,
w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu niezwykle istotne jest pobudzenie pracy neuronów zwierciadlanych. Aby u Synka pojawiło się naśladownictwo, należy przede wszystkim intensywnie pracować nad kontaktem wzrokowym. Synek musi patrzeć na twarz dorosłego, obserwować jego działania oraz koncentrować wzrok na materiale zadaniowym. Konkretne ćwiczenia pomagające w wypracowaniu kontaktu wzrokowego znajdzie Pani w książce Prof. J. Cieszyńskiej „Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych”. Wielu dzieciom powtarzanie ułatwiają Gesty Artykulacyjne. Więcej informacji na temat naśladownictwa, neuronów zwierciadlanych, gestów artykulacyjnych oraz kontaktu twarzą w twarz znajdzie Pani w artykułach na blogu CMK https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/ .
U dzieci, które nie powtarzają pomimo konsekwentnego słuchania programu słuchowego oraz zastosowania Gestów Artykulacyjnych, konieczne może być wprowadzenie techniki Manualnego Torowania Głosek®. Listę certyfikowanych terapeutów MTG® znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl .
Pozdrawiam
Katarzyna Biernacka
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!