Donata
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #30 : Czerwca 10, 2014, 11:25:49 » |
|
Bardzo chętnie przyślę Tobie na maila skany kartek z naszego dziennika prowadzimy go od września zeszłego roku. Pozdrawiam Donata
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SYLWIA K
Jr. Member
Wiadomości: 67
|
|
« Odpowiedz #31 : Czerwca 10, 2014, 05:24:12 » |
|
Dziennik świetna sprawa. Służę pomocą prowadzimy prawie rok to skarbnica wiedzy .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #32 : Czerwca 20, 2014, 02:33:45 » |
|
Droga Mamo, pisałam wielokrotnie, że NIGDY NIE ĆWICZYMY TEGO, CO DZIECKO JUŻ POTRAFI. Synek zrobił duże postępy w rozwoju i teraz bardzo potrzebna byłaby ocena poszczególnych funkcji poznawczych i języka. O ile początki terapii łatwo opisać, to jednak potem, gdy dzieci robią postępy niezmiernie ważne jest dostosowanie etapów poszczególnych funkcji do konkretnego dziecka.
Powinna Pani poprosić o diagnozę testem SON-R w Poznaniu lub Krakowie. To bardzo ważne dla dalszego rozwoju dziecka. Może rozważy Pani przyjazd do Poznania lub Krakowa na kilka dni wakacyjnych. Nawet Mamy z daleka podejmują taki krok, bo nie da się układać programu terapii, gdy wiedza o dziecku jest tak niepełna. To ważna inwestycja w rozwój dziecka.
Wiele matek (pewnie do Pani napiszą o tym) przyjeżdża do Krakowa na kilka dni, na diagnozę i by zobaczyć jak ćwiczyć. Wracają nie tylko z wiedzą ale także z motywacja i nową siłą. Nie da się tego zrobić bez kontaktu "twarzą w twarz".
Oczywiście musi Pani wrócić do wcześniejszych sylab, nie ma żadnego powodu, by utrudniać dziecku naukę przechodząc od części 1 do 4.
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
afrodis
Newbie
Wiadomości: 22
|
|
« Odpowiedz #33 : Lipca 03, 2014, 08:42:51 » |
|
Witam ponownie Według Pani wskazówek jesteśmy już po teście SON R. Wynik wyszedł naprawdę bardzo dobry, ogólnie IQ 117 Większosć funkcji jest na ponad wiek synka, w okolicach 4 lat, ogólnie wyszło 3 lata i 4 miesiące A przeciez jeszcze 3 nie skończył . Pani terapeutka zachwycona synkiem, dostaliśmy plan co dalej ćwiczyć aby rozwój przebiegał bardziej harmonijnie bo wiadomo ze są jeszcze niedociągnięcia. Jesteśmy bardzo zadowoleni i wdzięczni za wszystko, gdyby nie MK nie wiem co by było, a tak mamy fantastycznie funkconujące dziecko. Pozdrawiam serdecznie !
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
afrodis
Newbie
Wiadomości: 22
|
|
« Odpowiedz #34 : Listopada 14, 2014, 03:51:36 » |
|
Witam Postanowiłam napisać co u nas, nieco ponad rok od wizyty w szkole krakowskiej i pani Marty Korendo i po 1,5 roku terapii metodą krakowską. Cóż mogę napisac... mamy cudowne ,zdrowe, wspaniale funkcjonujace dziecko Synek chodzi od wrzesnia do zwykłego przedszkola i jest wśród "zdrowych" dzieci. Radzi sobie fantastycznie, bardzo chętnie wykonuje zadania, włącza się w każda zabawę, uwielbia dzieci a one jego. Panie przedszkolanki równiez za nim przepadają bo jest wiecznie usmiechnięty i pełen energii. Mówi pieknie, lepiej niz nie jeden 5 latek, no i oczywiście w przedszkolu wszyscy zszokowani że jak to możliwe zeby 3 latek czytał Wszelkie problemy które były zniknęły i to tak naturalnie że ich prawie nie pamiętam.. Jedyne co ewentualnie jest do poprawy i co staramy się ćwiczyć to emocje ktorych synek nie zawsze jeszcze rozumie, ale bardzo sie stara. Pieknie mówi, recytuje wierszyki, liczy do 60 , a po angielsku nawet do 10 bawi się z dziecmi, włącza w zabawy, z przedszkola wynosi codziennie cos nowego, bawi sie w sklep, robi nam zakupy , herbatki zabawowe itd idt, naprawde duzo duzo tego... Pani Marta Korendo rok temu nam powiedziała: że jak wycisniemy synka jak cytryne prowadząc terapie to za rok nie bedzie sie odrózniał od swoich rówieśników..... Miała racje!! jest nawet lepiej!! Nigdy nie znajde słów aby podziekowac za tą wspaniałą metodę ratującą nasze dzieci. Rodzice nigdy sie nie poddawajcie, bo naprawdę warto..... Pozdrawiam!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
karchow
Newbie
Wiadomości: 35
|
|
« Odpowiedz #35 : Listopada 14, 2014, 04:41:08 » |
|
Wspaniały wpis!!! Pozwolę sobię przytoczyć Twoje słowa z pierwszego wpisu:
"Mój synek ma 21 miesięcy i stwierdzony autyzm wczesnodziecięcy. Czekamy na opinie z ośrodka żeby zacząć terapie. Póki co chcę ćwiczyć z synkiem w domu metodą krakowską. Przeczytałam Pani książkę o wszesnej diagnozie, dużo mi pomogła zrozumieć ale mimo wszystko jest dosyć ciężka dla rodzica który pierwszy raz się styka z tym problemem.... Ciężko mi zrozumieć niektóre rzeczy, przede wszystkim nie wiem jak zacząć terapie , od czego??"
A teraz ... zdrowe dziecko. Gratuluję!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
afrodis
Newbie
Wiadomości: 22
|
|
« Odpowiedz #36 : Listopada 14, 2014, 08:13:24 » |
|
Karchow również poczytałam dziś nasze początku i naprawdę trudno mi uwierzyć ze tak było!! Łzy lecą jak czytam co by było gdybym nie trafiła na MK.....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #37 : Listopada 21, 2014, 03:33:04 » |
|
Kochane Mamy, pracujące z dziećmi, cudownie realizujecie przesłanie Viktora Frankla:
"Każdy człowiek ma swoje wyjątkowe powołanie czy misję, której celem jest wypełnienie konkretnego zadania. Nikt nas w tym nie wyręczy ani nie zastąpi, tak jak nie dostaniemy szansy, aby drugi raz przeżyć swoje życie. A zatem każdy z nas ma do wykonania wyjątkowe zadanie, tak jak wyjątkowa jest okazja, aby je wykonać".
V. E. Frankl, 2009, Człowiek w poszukiwaniu sensu s. 164
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ReniaiAdaś
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« Odpowiedz #38 : Wrzenia 16, 2020, 07:25:13 » |
|
Witaj- czy mogłybyśmy wymienić się mailem lub telefonem Jestem w bardzo podobnej sytuacji - będzie mi bardzo miło móc z Tobą porozmawiać Mam na imię Renia oto mój mail - safira8080@gmail.com tel 500 822 872 Z góry dziękuję za kontakt
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mamma
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« Odpowiedz #39 : Listopada 01, 2020, 06:14:18 » |
|
Witam Postanowiłam napisać co u nas, nieco ponad rok od wizyty w szkole krakowskiej i pani Marty Korendo i po 1,5 roku terapii metodą krakowską. Cóż mogę napisac... mamy cudowne ,zdrowe, wspaniale funkcjonujace dziecko Synek chodzi od wrzesnia do zwykłego przedszkola i jest wśród "zdrowych" dzieci. Radzi sobie fantastycznie, bardzo chętnie wykonuje zadania, włącza się w każda zabawę, uwielbia dzieci a one jego. Panie przedszkolanki równiez za nim przepadają bo jest wiecznie usmiechnięty i pełen energii. Mówi pieknie, lepiej niz nie jeden 5 latek, no i oczywiście w przedszkolu wszyscy zszokowani że jak to możliwe zeby 3 latek czytał Wszelkie problemy które były zniknęły i to tak naturalnie że ich prawie nie pamiętam.. Jedyne co ewentualnie jest do poprawy i co staramy się ćwiczyć to emocje ktorych synek nie zawsze jeszcze rozumie, ale bardzo sie stara. Pieknie mówi, recytuje wierszyki, liczy do 60 , a po angielsku nawet do 10 bawi się z dziecmi, włącza w zabawy, z przedszkola wynosi codziennie cos nowego, bawi sie w sklep, robi nam zakupy , herbatki zabawowe itd idt, naprawde duzo duzo tego... Pani Marta Korendo rok temu nam powiedziała: że jak wycisniemy synka jak cytryne prowadząc terapie to za rok nie bedzie sie odrózniał od swoich rówieśników..... Miała racje!! jest nawet lepiej!! Nigdy nie znajde słów aby podziekowac za tą wspaniałą metodę ratującą nasze dzieci. Rodzice nigdy sie nie poddawajcie, bo naprawdę warto..... Pozdrawiam!! Dzień dobry, My zaczynamy dopiero rehabilitację z 2,2 letnim synkiem. Czekam na termin diagnozy, która będzie przeprowadzana w poradni psychologiczno pedagogicznej w miejscowości w której mieszkam. Zainteresowaly mnie Pani wpisy. Czy może Pani mi podpowiedzieć gdzie kupić materiału do metody krakowskiej, która Pani ćwiczyła z synkiem? Miałabym jeszcze wiele pytań, czy odwiedza Pani forum czasami. Bardzo się cieszę z osiągnięć syna, daje nam Pani iskierka nadziei. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mamma
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« Odpowiedz #40 : Listopada 01, 2020, 06:36:53 » |
|
Droga Mamo, pisałam wielokrotnie, że NIGDY NIE ĆWICZYMY TEGO, CO DZIECKO JUŻ POTRAFI. Synek zrobił duże postępy w rozwoju i teraz bardzo potrzebna byłaby ocena poszczególnych funkcji poznawczych i języka. O ile początki terapii łatwo opisać, to jednak potem, gdy dzieci robią postępy niezmiernie ważne jest dostosowanie etapów poszczególnych funkcji do konkretnego dziecka.
Powinna Pani poprosić o diagnozę testem SON-R w Poznaniu lub Krakowie. To bardzo ważne dla dalszego rozwoju dziecka. Może rozważy Pani przyjazd do Poznania lub Krakowa na kilka dni wakacyjnych. Nawet Mamy z daleka podejmują taki krok, bo nie da się układać programu terapii, gdy wiedza o dziecku jest tak niepełna. To ważna inwestycja w rozwój dziecka.
Wiele matek (pewnie do Pani napiszą o tym) przyjeżdża do Krakowa na kilka dni, na diagnozę i by zobaczyć jak ćwiczyć. Wracają nie tylko z wiedzą ale także z motywacja i nową siłą. Nie da się tego zrobić bez kontaktu "twarzą w twarz".
Oczywiście musi Pani wrócić do wcześniejszych sylab, nie ma żadnego powodu, by utrudniać dziecku naukę przechodząc od części 1 do 4.
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
Dzień dobry, Pani profesor mój synek skończył 2,2 lata, ma typowe zachowania dzieci aurystycznych, tak mi się wydaje, ciężko z kontaktem wzrokowym, słabe używanie palca wskazującego, nie mówi mama, tata, podstawowych wyrazów, natomiast śpiewa piosenki, tak, że mogę zrozumieć słowa, gdy się zdenerwuje uderza głową w cokolwiek. Jestem na początku drogi, ale czuję, że błądzę. Jesteśmy umówieni do poradni psychologiczno pedagogicznej w miejscowości w której mieszkam w listopadzie, pierwszego dnia będzie to spotkanie z logopeda, drugiego z psychologiem i pedagogiem. Do tej pory byłam u neurologa, otolaryngologa, chodzimy do neurologopedy raz w tygodniu pół godziny, oraz na zajęcia z integracji sensorycznej raz w tygodniu, na chwilę obecną byliśmy tylko raz z powodu przeziębienia. Chcialabym spróbować metody krakowskiej, jestem z kujawsko pomorskiego, ale nie ma dla mnie problemu żeby dojechać do Krakowa. Pani profesor, czy pomoże mi Pani usystematyzować moje działania? Czy mize mi też Pani doradzić co mam zakupić i jak rozpocząć rehabilitację synka metoda krakowska? Z góry dziękuję
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|