Wróć do strony głównej.
Grudnia 25, 2024, 03:40:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Syn 19 miesięcy nie komunikuje się?  (Przeczytany 3662 razy)
SheltonCoolio
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Lipca 05, 2021, 08:40:30 »

mój synek ma 19 miesięcy. Jest bardzo ruchliwym i pogodnym dzieckiem (usiadł jak miał 7,5 miesiąca, 3 dni później wstał, sam zaczął chodzić jak miał 11 miesięcy).  Fizycznie rozwija się świetnie, intelektualnie też jest ok, gorzej społecznie. Syn słabo reaguje na imię, jeśli jest na czymś skupiony praktycznie wcale. Słaby jest kontakt wzrokowy, ale kiedy np. zmieniam mu pieluszkę i w zasięgu wzroku ma tylko mnie to patrzy i słucha. Nie komunikuje tak i nie, ani dźwiękiem ani gestem. Jeśli chce pić lub jeść – idzie i bierze sobie sam (umie odsunąć krzesło i sięgnąć ze stołu). omegle xender Nie komunikuje żadnych potrzeb fizjologicznych. Kiedy wołam go na jedzenie, często przychodzi i siada w swoim krzesełku. Posiłki „stałe” je sam widelcem (zupy podaję ja).Pije z bidonu (z kubka nie umie). Mówi mama i tata – wskazuje nas wtedy palcem, ale tak jakby nie mówi tego do nas, tylko nazywa „przedmiot”. Kiedy się uderzy – biegnie do mamy lub taty. Nie boi się obcych, kiedy widzi inne dzieci to aż pieje z radości ale się z nimi nie integruje. Woli bawić się sam, chodzi własnymi ścieżkami. Na placu zabaw podchodzi do innych dzieci, ale nie bardzo wie co zrobić (w naszym otoczeniu innych dzieci nie ma).
Bardzo lubi książeczki, lubi je oglądać i jak mu się je czyta. Umie pokazać w nich np.  zwierzątka i pojazdy, naśladuje ich dźwięki. Kiedy wskazuje kurkę mówi koko, kiedy koguta kuukuu. Na koparkę – kapaka, traktor -tatol… Zaczyna nazywać czynności sam (zapytany co robi się do nocnika mówi psi psi chociaż nigdy nikt mu o tym nie mówił). Umie wskazać części ciała, części twarzy. Pokazuje gdzie jest mama, tata, babcia, dziadek, przedmioty codziennego użytku. Poproszony przynosi zabawkę, czy przedmiot. Kiedy proszę by odstawił bidon na stół – robi to. Naśladuje dorosłych (trzepanie dywanu, odkurzanie, zamiatanie). Robi papa, daje buziaczka, robi przytulaski. Bawi się różnymi zabawkami – ostatnio autkami. Ustawia na przyczepie zwierzątka, jeździ po stole. Lubi układać puzzle drewniane (wkłada puzzle na miejsce) i idzie mu to bardzo dobrze. Zdarza się, że jak coś mu nie wychodzi łapie rodzica za rękę aby zrobił to za niego. Lubi rysować kredkami i kredą. Umie rozpoznać kształty (kwadrat, trójkąt, koło itd.).
« Ostatnia zmiana: Lipca 05, 2021, 12:10:09 wysłane przez SheltonCoolio » Zapisane
shivjiyou
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #1 : Listopada 17, 2021, 11:06:51 »

mój synek ma 19 miesięcy. Jest bardzo ruchliwym i pogodnym dzieckiem (usiadł jak miał 7,5 miesiąca, 3 dni później wstał, sam zaczął chodzić jak miał 11 miesięcy).  Fizycznie rozwija się świetnie, intelektualnie też jest ok, gorzej społecznie. Syn słabo reaguje na imię, jeśli jest na czymś skupiony praktycznie wcale. Słaby jest kontakt wzrokowy, ale kiedy np. zmieniam mu pieluszkę i w zasięgu wzroku Ome TV Dirtyroulette ma tylko mnie to patrzy i słucha. Nie komunikuje tak i nie, ani dźwiękiem ani gestem. Jeśli chce pić lub jeść – idzie i bierze sobie sam (umie odsunąć krzesło i sięgnąć ze stołu). omegle xender Nie komunikuje żadnych potrzeb fizjologicznych. Kiedy wołam go na jedzenie, często przychodzi i siada w swoim krzesełku. Posiłki „stałe” je sam widelcem (zupy podaję ja).Pije z bidonu (z kubka nie umie). Mówi mama i tata – wskazuje nas wtedy palcem, ale tak jakby nie mówi tego do nas, tylko nazywa „przedmiot”. Kiedy się uderzy – biegnie do mamy lub taty. Nie boi się obcych, kiedy widzi inne dzieci to aż pieje z radości ale się z nimi nie integruje. Woli bawić się sam, chodzi własnymi ścieżkami. Na placu zabaw podchodzi do innych dzieci, ale nie bardzo wie co zrobić (w naszym otoczeniu innych dzieci nie ma).
Bardzo lubi książeczki, lubi je oglądać i jak mu się je czyta. Umie pokazać w nich np.  zwierzątka i pojazdy, naśladuje ich dźwięki. Kiedy wskazuje kurkę mówi koko, kiedy koguta kuukuu. Na koparkę – kapaka, traktor -tatol… Zaczyna nazywać czynności sam (zapytany co robi się do nocnika mówi psi psi chociaż nigdy nikt mu o tym nie mówił). Umie wskazać części ciała, części twarzy. Pokazuje gdzie jest mama, tata, babcia, dziadek, przedmioty codziennego użytku. Poproszony przynosi zabawkę, czy przedmiot. Kiedy proszę by odstawił bidon na stół – robi to. Naśladuje dorosłych (trzepanie dywanu, odkurzanie, zamiatanie). Robi papa, daje buziaczka, robi przytulaski. Bawi się różnymi zabawkami – ostatnio autkami. Ustawia na przyczepie zwierzątka, jeździ po stole. Lubi układać puzzle drewniane (wkłada puzzle na miejsce) i idzie mu to bardzo dobrze. Zdarza się, że jak coś mu nie wychodzi łapie rodzica za rękę aby zrobił to za niego. Lubi rysować kredkami i kredą. Umie rozpoznać kształty (kwadrat, trójkąt, koło itd.).
thank you!
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!