Wróć do strony głównej.
Kwietnia 18, 2024, 11:13:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: problemy ruchowe, z pamięcią , z wymową, dwuręczność  (Przeczytany 11092 razy)
lunka
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Czerwca 03, 2012, 08:22:47 »

Mam problem z pięcioletnim synem.
Od pierwszych miesięcy jego życia zauważyłam, ze większość rzeczy robi lewą ręką.
Gdy zaczęliśmy przygody z kredkami zupełnie nieświadomie pokazywałam mu jak należy je trzymać i robiliśmy to prawą rączką.
Później zwróciłam uwagę, że koloruje raz prawą a raz lewą. Czasem obrazek z prawej malował prawą a z lewej lewą.
Teraz wyraźniej widać, ze ładniej koloruje prawą.
Nigdy jednak nie naciskałam na niego, by rysował prawą rączką.
Ponadto synek jest mało sprawny ruchowo, ma słabą koordynację.
Może wynika to z tego,że ponad pół roku nosił poduszkę Frejki ze względu na dysplazję stawu biodrowego, czyli non stop leżał na pleckach, mało się ruszał, późno zaczął chodzić.
Proste doświadczenie, o którym słyszałam to obserwacja oka, nogi, ucha.
Jaki wynik- piłkę kopie prawą nogą, przykłada lupę do lewego oka i nadstawia prawe ucho.
Dodam, że jego tatuś był leworęczny, ale go przestawiono.

Synek ma tez problemy z wymową głosek k - g, w. Ma niewielki zasób słów, słabo przyswaja nowe, przekręca wyrazy- np. ja by chciałem,

Mam więc pytanie- co z tym fantem zrobić?
Planuję wizytę w poradni, ale po wakacjach.
Jakie mogą być konsekwencje takiego stanu rzeczy?
Czy sama mogę jakoś zadziałać?
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Lipca 22, 2012, 10:55:55 »

Szanowna Pani, przede wszystkim należy ostatecznie ustalić, którą rękę preferuje Synek i tę zacząć konsekwentnie stymulować, nie pozwalając na oburęczność. Dopóki będą występowały zachowania oburęczne, dziecko może mieć trudności z budowaniem systemu językowego, emocjami, sekwencyjnym działaniem. W konsekwencji grozi to problemami dyslektycznymi. Należy także jak najszybciej rozpocząć naukę czytania sylabami według programu prof. J. Cieszyńskiej "kocham czytać" (www.we.pl) oraz A. Fabisiak-Majcher i E. Szmuc "Moje sylabki" (www.wir-wydawnictwo.com). Konieczna jest stymulacja grafopercepcji i małej motoryki (A. Bala, Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, www.arson.pl) oraz ćwiczenia sekwencji. Opisy ćwiczeń znajdzie Pani w książce J. Cieszyńskiej, M.Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna" (www.we.pl). Proszę nie czekać z rozpoczęciem ćwiczeń, opisane przez Panią problemy świadczą o dużym zagrożeniu dysleksją. Proszę też jak najszybciej udać się do logopedy - dziecko pięcioletnie już dawno powinno prawidłowo artykułować głoski k-g.

Pozdrawiam.

Marta Korendo

Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #2 : Lipca 25, 2012, 08:20:22 »

Szanowna Pani dr Marta Korendo przebywa na urlopie. Odpowie na pytanie po powrocie, za około 10 dni.
sSerdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!