Szanowna Pani, przede wszystkim należy ostatecznie ustalić, którą rękę preferuje Synek i tę zacząć konsekwentnie stymulować, nie pozwalając na oburęczność. Dopóki będą występowały zachowania oburęczne, dziecko może mieć trudności z budowaniem systemu językowego, emocjami, sekwencyjnym działaniem. W konsekwencji grozi to problemami dyslektycznymi. Należy także jak najszybciej rozpocząć naukę czytania sylabami według programu prof. J. Cieszyńskiej "kocham czytać" (
www.we.pl) oraz A. Fabisiak-Majcher i E. Szmuc "Moje sylabki" (
www.wir-wydawnictwo.com). Konieczna jest stymulacja grafopercepcji i małej motoryki (A. Bala, Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu,
www.arson.pl) oraz ćwiczenia sekwencji. Opisy ćwiczeń znajdzie Pani w książce J. Cieszyńskiej, M.Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna" (
www.we.pl). Proszę nie czekać z rozpoczęciem ćwiczeń, opisane przez Panią problemy świadczą o dużym zagrożeniu dysleksją. Proszę też jak najszybciej udać się do logopedy - dziecko pięcioletnie już dawno powinno prawidłowo artykułować głoski k-g.
Pozdrawiam.
Marta Korendo