Wróć do strony głównej.
Grudnia 21, 2024, 06:14:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: nowa metoda?  (Przeczytany 12283 razy)
ANna
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Maja 25, 2010, 09:36:09 »

Pani Profesor, spotkałam się z strasznie dziwną sytucją. Przyszła do mnie  na zajęcia dziewczynka ze schorzeniem genetycznym, która jest prowadzona wczesną nauką czytania - ale...litery nie są drukowane - tylko pisane. Wg mamy dziecka i poprzedniego terapeuty - tak jest zdecydwoanie lepiej - bo dziecko nie będzie miało problemów w czytaniu w szkole podstawowej. Jak przekonać, jak rozmawiać z takim rodzicem? Bardzo proszę o odp.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Czerwca 16, 2010, 09:37:12 »

Szanowna Pani jeśli ktoś, stosując wczesną naukę czytania używa pisma ręcznego zaprzecza metodzie i nauce. Wystarczy powołać się na badania A. Grabowskiej ("Asymetria półkul mózgowych" w: "Mózg a zachowanie", Warszawa 1997, s. 415). Wielkie litery charakteryzują się niską częstotliwością przestrzenną i to ułatwia percepcję. Na początku nauki czytania należy ułatwiać dziecku przetwarzanie informacji, a nie utrudniać.
Pisałyśmy o tym z dr M. Korendo w naszej książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" s. 274.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!