Wróć do strony głównej.
Kwietnia 26, 2024, 12:59:17 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: lewousznosc w klasie szkolnej  (Przeczytany 21974 razy)
kasiap
Newbie
*
Wiadomości: 6


« : Listopada 25, 2012, 03:17:42 »

Pani doktor mam pytanie ktore nurtuje mnie juz od dawna.Czy uczniowie silnie zlateralizowani lewousznie np. ucho lewe 94 procent uwagi sluchowej a prawe 50 procent powinni w klasie szkolnej siedziec tak zeby nauczyciela miec po swojej lewej stronie, tak aby sluchac uchem dominujacym czy przeciwnie - nauczyciel powinien byc po prawej stronie zeby cwiczyc polkule lewa dla mowy? Jestem logopeda, robie dzieciom badanie sluchu centralnego i nie wiem jakie zalecenia dawac po badaniu.Mam rowniez lewousxnego synka w trzeciej klasie.Bede wdxieczna za odpowiedz.Pozdrawiam serdecznie
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Listopada 27, 2012, 11:41:16 »

Szanowna Pani, zdecydowanie lepiej, jeśli dzieci będą miały nauczyciela po stronie ucha dominującego, zatem dzieci lewouszne po swojej lewej stronie. Odbiór uchem dominującym jest skuteczniejszy, poprzez wątpliwą jakościowo stymulację podczas lekcji, lateralizacji odwrócić się nie da.

Pozdrawiam serdecznie!
Marta Korendo
Zapisane
mopiw13
Newbie
*
Wiadomości: 31


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 27, 2014, 09:32:08 »

Hmm nie rozumiem, to dlaczego terapeuci metody krakowskiej zawsze siedza po prawej stronie dziecka. Moze powinni siedziec po stronie ucha dominujacego?


Monika
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #3 : Maja 13, 2014, 10:19:57 »

Szanowna Pani, siedzenie po prawej stronie dziecka ma związek z ręcznością terapeuty i dziecka. Ten układ musi być wygodny dla obu stron, aby terapeuta swoją domunującą ręką mógł swobodnie działać, także kierować ręką dziecka. Dla ucha nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, jeśli pracuje się w gabinecie, gdzie nie ma dźwięków prawopółkulowych, utrudniających odbiór języka i gdzie siedzi się w odległości kilkudziesięciu centymetrów od dziecka. W pociągu TLK będzie PAni nadstawiała dominujące ucho, aby lepiej usłyszeć współrozmówcę. Natomiast w IC już Pani nie musi tego robić. W klasie panują warunki jak w TLK, a gabinecie - jak w IC. Mam nadzieję, że rozwiałam Pani wątpliwości.
Pozdrawiam serdecznie.
MArta Korendo

Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!