Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 08:25:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Emilka 5lat nie mówi  (Przeczytany 23536 razy)
Marzenie7
Newbie
*
Wiadomości: 6


« : Czerwca 06, 2013, 09:39:09 »

Witam. Emilka do 2 lat rozwijała się w miarę dobrze powtarzała wyrazy dzwięki mowiła po swojemu. około drugich urodzin przestała wydawać jakiekolwiek dzwięki, bawić się z dziećmi. Od dwóch lat chodzę z córką do neurologopedy, zachowania społeczne się poprawiły: bawi się tematycznie, potrafi bawic sie jesli ktoś zainicjuje zabawę, uczestniczy w zabawach grupowych jedyny problem to brak mowy, stara się powtarzać słowa typu: żólty, króli,k sok, ale jest niezrozumiałe,liczy, układa puzle w ilości do 100. Ma bardzo rozwiniętą pamięć wzrokową.
Na wszystko reaguje bardzo emocjonalnie, jeśli coś jest nie po jej myśli reaguje wręcz histerycznie.
Emilka idzie od wrzesnia do grupy zerówkowej w przedszkolu, co mogę jeszcze zrobić aby wspomóc jej rozwój.
Pozdrawiam Marzena
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Czerwca 07, 2013, 04:16:42 »

Droga Pani Marzeno, jeśli Córeczka ma 6 lat, to nie rozumiem na co czeka neurologopeda! Trzeba włączyć program słuchowy ("Słucham i uczę się mówić" - www.arson.pl) , może MTG.
Układnie puzzli nie jest ćwiczeniem sensownym, dzieci wykonują je metodą prób i błędów, wkładając części tam gdzie pasują wypustki. Gdy chcemy sprawdzić, czy dziecko patrzy na wzór rozcinamy obrazki po skosie i układamy wzory z klocków. Wszystkie pomoce znajdzie Pani na tej stronie oraz na stronie www.wir-wydawnictwo.com
Posłanie do zerówki dziecka, które nie mówi uważam za nierozsądną decyzję.
Proszę poszukać terapeuty na stronie www.szkolakrakowska.pl

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Marzenie7
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #2 : Czerwca 25, 2013, 10:41:47 »

Witam Emilka będzie chodziła do przedszkola integracyjnego, ale moje brzmi na których książkach Słucham i uczę się uczyć zacząć ćwiczenia w domu?
Bo jesteśmy ze szczecina i jak widziałam nie ma tu nikogo ze szkoły krakowskiej
Pozdrawiam Marzena
Zapisane
afrodis
Newbie
*
Wiadomości: 22


« Odpowiedz #3 : Czerwca 26, 2013, 12:43:15 »

Ja tak tylko sie wtrącę że w my byliśmy w Szczecienie u Pani Sylwii Mikulskiej która pracuje metoda krakowską, polecam, niestety mamy za daleko aby tam jezdzic. http://www.logis.szczecin.pl/
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #4 : Czerwca 30, 2013, 12:48:23 »

Droga Pani Marzeno, jeśli Emilka nic nie mówi, trzeba zacząć program słuchowy od samogłosek a potem przejść do sylab.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Marzenie7
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #5 : Lipca 11, 2013, 09:48:32 »

Witam Pani Profesor, odkąd miesiąc temu dostaliśmy diagnozę autyzm atypowy "popsułam telewizor" Emilka słucha w słuchawkach program z czasownikami lp., nauczyła się jeżdzic na rowerze, jest spokojniejsza,inicjuje zabawe z innymi dziećmi co wczesniej bylo niemożliwe, mówi: ja cie to (ja chce to), mama, tata, kladia (Klaudia- siostra), baba, ciocia, ciacia- (dziadek) pi- pić, stara sie nazywac wszystkie rzeczy narazie bardzo niewyrażnie. Słuchając płyty stara się powtarzać słowa
Moje pytanie brzmi jaką następną płytę można włączyć?
Staram się również aby Emilka poszła do przedszkola terapeutycznego. Czy może to błąd? Może zostawić ją w przedszkolu publiczny a do tamtego prowadzać jedynie na zajęcia. Ale w przedszkolu publicznym ma być w grupie zerówkowej z przygotowaniem do pierwszej klasy i mają do przyswojenia cztery książki. Co Pani o tym sądzi?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #6 : Lipca 14, 2013, 11:32:16 »

Droga Pani Marzeno, odradzam przedszkole terapeutyczne. Najlepiej byłoby odroczyć edukację Emilki, by nie musiała jeszcze realizować zerówki.
Tera proszę zastosować płytę "rzeczownki - fleksja" i "Przyimki".

serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Marzenie7
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #7 : Sierpnia 06, 2013, 09:15:17 »

Witam Pani Profesor
Minął miesiąc, Emilka słucha płyt: rzeczowniki i fleksja lp i lm,przyimki i czasowniki lp wszystko dwa razy dziennie, poza tym układa puzle rozcięte skośnie, układa sekwencje i szeregi:zrób tak jak ja, narysuj tak jak ja, nie chce natomiast rysować, łączyć kropek, kolorować, nie mam sposobu aby ją do tego nakłonić.
Postępy: pojawia się dużo słów ale wciąż niezrozumiałe, dla (daj), Ja chce pić (ja cie pi), kot(tot), zamienia dużo liter na k, mama i tata i niunia( na siebie mówi tak). Przy słuchaniu płyt powtarza ale po swojemu.Bawi się ciastoliną, wycina, jeszcze czasami przestawia rękę ale idzie coraz lepiej, nauczyła się jeżdzic na rowerze i na tym się skończyło teraz się boi na niego usiąść, w piaskownicy chodzi na boso, ale nie wejdzie do piasku w sandałach, bo sie nasypie piasek.
Mamy też problem z brudzeniem: boi sie pobrudzić, nie chce malować farbami jak się ubrudzi, odmawia uzywania kleju,próbowałam pomalować jej ręce farbami ale skończyło się histerią, może jest jakiś sposób na to?
Pozdrawiam Marzena
Zapisane
Marzenie7
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #8 : Sierpnia 11, 2013, 07:28:40 »

Pani Profesor zakupiłam książke moje sylabki i cwiczenia z grafomotoryki, Emilka juz bardzo niechetnie slucha naszych płyt czy moge włączyć następne? jakie? Widze ze zna duzo słów bardzo niewyraźnych, zadaje pytania co to?, kto to?, Wciąż ciężko z ćwiczeniem ręki, nie chce rysować.Bawi się tematycznie, np w psa, w sklep, opiekuje się misiem, tu wydaje mi się wszystko idzie do przodu, uwielbia zabawy z siostrą. Tylko mowa zostaje z tyłu.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #9 : Sierpnia 12, 2013, 01:47:27 »

Droga Pani Marzeno, może Pani włączyć kolejne płyty. Proszę konsekwentnie krok po kroku, w małych dawkach wprowadzać to czego dziecko nie lubi. To oczywiste, że Córeczka nie lubi tego czego nie potrafi zrobić, tak jest i z dorosłymi. Wiemy jednak, że sprawność ręki przekłada się na sprawność narządów artykulacyjnych. Proszę kupić nakładkę C.L.A.W. (znajdzie Pani w Internecie).
Jeśli Córeczka nauczyła się jeździć na rowerze to obecne odmowy są tylko próbą manipulacji zachowaniem rodziców. Nie należy im się poddawać.
Emilka jest już duża dlatego  terapia będzie trwała długo, bo nieprawidłowe zachowania utrwaliły się. Jeśli uwielbia zabawy z siostrą proszę namówić drugą Córeczkę na zabawy w brudzenie się. 

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Marzenie7
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #10 : Sierpnia 29, 2013, 12:33:02 »

Witam Pani Profesor
Emilka przekonała się do rysowania, robi ćwiczenia z grafomotoryki, poprawia literki, rysuje bardzo dokładnie, koloruje również. Uczymy się z moich sylabek, czyta wszystkie odglosy zwierząt, samogłoski, czyta globalnie: mama, baba, miś, jajko, lala, piłka, samolot. Powtarza wszystko o co się ją poprosi, sylaby słowa, rysuje tak samo jak się pokaże.
Jest bardziej kontaktowa, sama inicjuje zabawę z dziećmi, podchodzi i wita się, przedstawia ja ....Emi, organizuje zabawy tematyczne: kładzie misie spać, jedzie z nimi na spacer, daje im jeść.
Rower nadal jest w odstawce, za to jeździ na hulajnodze.
Na minus jest to że reaguje bardzo emocjonalnie na to jak jej się coś zabierze, albo weżnie coś co jest jej nawet jak cały czas to stoi i ona tego nie używa. Moje pytanie to jakie płyty moge jej włączyć bo naszych nie chce już słuchać a mieliśmy czasowniki, rzeczowniki i przyimki.
Pozdrawiam Marzena
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!