Wróć do strony głównej.
Padziernika 14, 2024, 09:39:18 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: zagrożenie dysleksją u 9latki  (Przeczytany 13107 razy)
arabella
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Czerwca 07, 2013, 09:00:07 »

W mojej rodzinie jest dziewczynka, która zdaniem rodziców "ma dysleksję". Dziecko niechętnie podchodzi do wszelkich zadań związanych z czytaniem, liczeniem, bardzo długo czytała  głoskując (jeszcze jej się to zdarza). Kończy w tej chwili 3 klasę i obawiam się, że trudności związane z czytaniem i rozumieniem tekstu przysporzą jej wielu trudności w o wiele trudniejszej 4klasie. Czy "Terapia dzieci zagrożonych dysleksją. Stymulacja lewej półkuli mózgu" nie będzie zbyt łatwe i nie przyniesie efektów? Dziewczynka ma trudności z motywacją do pracy.

Jakie jeszcze ćwiczenia? Sekwencje? Szeregi?
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Czerwca 24, 2013, 11:49:54 »

Szanowna Pani, ćwiczenia, które należy robić z dzieckiem zależą przede wszystkim od rodzaju trudności, które dominują. Dziewczynka potrzebuje przede wszystkim dobrej diagnozy (trzeba sprawdzić m.in. funkcje wzrokowe i słuchowe) i wtedy dopasować program ćwiczeń. Dziecko musi mieć problemy z motywacją, bo trudno lubić to, co nie najlepiej nam wychodzi... Te problemy jednak mają charakter wtórny. Być może zadania z "Terapii dzieci zagrożonych..." nie będą zbyt trudne, ale dziecku może być też potrzebne "Czytanie programowane" K. Sedivy, ćwiczenia obrotów w przestrzeni "Kocham się uczyć" J. Cieszyńskiej, "Układanki lewopółkulowe". Warto jednak dotrzeć do wybranego terapeuty metody krakowskiej, który pomoże ukierunkować terapię.

Pozdrawiam.
Marta Korendo
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!