agni129
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« : Czerwca 20, 2013, 08:57:14 » |
|
Witam, piszę do Pani z ogromną prośbą porady w sprawie zorganizowania warsztatów z wczesnej nauki czytania w przedszkolu, gdzie jestem nauczycielką.
Metodę Krakowską wprowadzam do pracy ze swoimi podopiecznymi od roku. Są to zajęcia mające na celu wczesną naukę czytania, jednak staram się wykorzystywać w swojej pracy całą metodę, a nie tylko symultaniczno- sekwencyjną naukę czytania.
Przez rok dzieci opanowały odczytywanie samogłosek i sylab otwartych (grupa 4-5 l.). Wykonały ćwiczenia Moje sylabki 1 i 2. Rodzice są zachwyceni, a dzieci pytają mnie rano, kiedy będą zabawy z sylabkami. Ich postawa daje mi dużo satysfakcji i mobilizuje do wymyślania kolejnych zabaw.
Pani dyrektor spytała mnie, czy od września mogłabym prowadzić takie zajęcia dodatkowe dla wszystkich chętnych dzieci z naszej placówki i związku z tym pozwoliłam sobie napisać do Pani, bo kompletnie nie wiem, jak zorganizować zajęcia dodatkowe, by przynosiły efekty, takie jak zabawy prowadzone codziennie z moją grupą.
Nie wiem, jak często powinny odbywać się takie zajęcia (raz, dwa razy w tygodniu) i jak długo trwać? Ile osób powinno być w grupie? Czy dzieci powinny trafiać do grup, ze względu na wiek, czy może posiadane umiejętności?
Bardzo proszę o radę i wskazówki. Agnieszka
|