Wróć do strony głównej.
Padziernika 08, 2024, 10:38:20 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba o badanie dziecka 13 letniego  (Przeczytany 10748 razy)
marchewka15
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Czerwca 22, 2013, 03:56:11 »

Witam nazywam się Monika Nalepa jestem Pani studentką na studiach podyplomowych logopedia w Krakowie, z wykształcenia ologofrenopedagog, pragnę  Panią  Prof poprosić o przebadania mojego ucznia: jest nim 13 letni Krystian, jest dzieckiem z opinią o upośledzeniu w stopniu lekkim, rodzice starają się o indywidualne nauczanie ale dostali już jedną odmowę. Krystian jest dzieckiem mającym wiele trudności: nie orientuje się w czasie, dni tygodnia, miesiące lata, są dla niego abstrakcją, nie zna się na zegarku, nie umie liczyć , działania typu 2+5 stanowią dla niego trudność- bardzo proszę o pomoc w diagnozie, i o ewentualne wskazówki w terapii.
Proszę o informację czy możemy umówić się na diagnozę.
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
 
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Czerwca 23, 2013, 01:36:57 »

Droga Pani Moniko, nie ma podstaw do nauczania indywidualnego jeśli dziecko ma obniżoną sprawność intelektualną. Jeśli mama chłopca nie chce się zgodzić na nauczanie specjalne, będzie trudno pomóc tak dużemu dziecku.
Jak Pani zapewne wie, diagnozuję dzieci w Centrum Metody Krakowskiej, ale wiem, że terminy są dopiero w październiku. Jeśli dziecko ma już orzeczenie o lekkim upośledzeniu, to moje badanie nie jest potrzebne.
W terapii powinna Pani wrócić do źródeł - ćwiczeń układania sekwencji, szeregowania, układania wzorów (Układanki lewopółkulowe). Nic Pani nie pisze o czytaniu, jak sądzę chłopiec nie czyta. Trzeba wrócić do sylab (Moje sylabki, Sylaby inaczej). Do ćwiczeń porządku czasowego jest świetna seria przygotowana przez dr Korendo, ale jak sądzę, skoro jest Pani naszą studentką, zna Pani tę pomoc.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
marchewka15
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Czerwca 23, 2013, 10:01:44 »

Pani prof dziecko czyta - był uczony prywatnie metodą sylabową, niestety nie jest to czytanie ze zrozumieniem. Chciała bym aby Pani go przebadała ponieważ do końca nie jestem przekonana o jego upośledzeniu ma nadzieje iż jest to może głęboka dysleksja, z którą przez lata nie robiono nic. Dostosuje się do Pani prof propozycji terapii będę go stymulować i zapiszemy się na diagnozę aby się upewnić, pozdrawiam i dziękuje bardzo za poświęcony czas.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Czerwca 24, 2013, 09:16:31 »

Droga Pani Moniko, trzeba czytanie ze zrozumieniem ćwiczyć na prostych tekstach, odnoszących się do życia dziecka, można też tworzyć teksty do historyjek obrazkowych, a także wykorzystać pomoc dr S. Orłowskiej-Popek "Czytanie ze zrozumieniem" (www.wir-wydawnictwo.com)

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!