Dzień dobry Pani Marianno, przede wszystkim brak mi informacji o wieku dziecka, co utrudnia skonstruowanie odpowiedzi. Muszę też wiedzieć, czy nie ma żadnych innych zaburzeń dotyczących koncentracji i uwagi.
Odpowiadam więc ogólnie
Do książeczek "Kocham czytać" dołączyłam książkę "Kocham uczyć czytać" i tam wyraźnie jest napisane, że po po wprowadzeniu paradygmatów (sylab) z p, m, b, l, f,w, t,d, k,g,s,z) wracamy do sylab zamkniętych i budujemy "mowę zwierżątek" wg wzoru samogłoska + sylaba otwarta, np. APA oraz wyrazy zbudowane z dwóch sylab otwartych, np. ZUPA.
Wiele takich przykładów znajdzie Pani w "Krzyżówki sylabowe" i "Zdania sylabowe" (
www.wir-wydawnictwo.com) oraz w "Moich sylabkach" też z tego wydawnictwa.
Alalia to brak mowy, dyslalia to stadium, gdy już mowa zaczęła się kształtować ale wciąż brak jeszcze niektórych głosek i pełnej gramatyki.
Co do muzyki to dziecko nie powinno jej słuchać dopóki nie weszło w stadium zadawania pytań i budowania zdań gramatycznie poprawnych. Nie mogą także słuchać dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołu Aspergera.
Wszystkie zaburzenia opisałam w ostatniej książce o Metodzie Krakowskiej.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska