Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 03:32:34 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: SLI  (Przeczytany 13470 razy)
sasanka
Newbie
*
Wiadomości: 4


SLI
« : Wrzenia 26, 2013, 09:38:25 »

Dobry wieczór,

Zdiagnozowała Pani Profesor kiedyś u dziecka Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego - SLI, czym się one objawiają i co je różni od autyzmu??

Pozdrawiam,
Agnieszka W.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Padziernika 02, 2013, 12:57:17 »

Droga Pani Agnieszko, używam polskiego terminu alalia, który odpowiada anglojęzycznemu terminowi SLI. Alalia jest brakiem rozwoju mowy spowodowanym funkcjonalnym zaburzeniem pracy mózgu, głównie lewej kory mózgowej. Nie ma w tym wypadku zaburzeń intencji komunikacyjnej, dziecko porozumiewania się gestowo, bawi się temtycznie.
Oczywiście są także przypadki alalii z komponentem ze spektrum autyzmu lub ZA, ale to inna jednostka. Jest też afazja dziecięca i afazja u dzieci. Wszystko dokładnie omówiłam w ostatniej książce.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
sasanka
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #2 : Padziernika 17, 2013, 09:39:42 »

Dobry wieczór,

takie cechy zachowania jak:
- nadpobudliwość ruchowa,
- nadpobudliwość wzrokowa, uniemożliwiająca wykonać jedną czynność, bo przechodzi się do następnej pod wpływem bodźca wzrokowego,
- niezgrabność ruchowa,
- powierzchowny kontakt wzrokowy, ale tylko wtedy, gdy występują silne bodźce wzrokowe np. w sklepie z zabawkami,
- obniżona koncentracja (skupia się na wyłącznie na zadaniach, które go interesują)

wskazują na zaburzenia ze spektrum autyzmu?

Dodam, że po kilkumiesięcznych diagnozach prowadzonym przez różnych psychologów, jak i psychiatrę,wykluczono typowy autyzm, gdyż:

- mimo, iż dziecko mało mówi, ma duże problemy z artykulacją, podejmuje zabawy symboliczne, sam je inicjuje,
- domaga się kontaktu,dzieli smutek i radość z innymi osobami,
- szybko skraca dystans z nieznajomym,
- podąża wzrokiem za "palcem",
- nie ma zachować "anormalnych", nie jest agresywny,
- chętnie podejmuje zabawy typu co do czego pasuje, wszelkie kategoryzacje,
- w domu, mimo braku mowy, dość dobrze funckonuje.

Dziecko prowadzone jest metodą krakowską blisko pół roku. Wyeliminowana została całkowicie telewizja. Jest oburęczny- następują próby przestawienie na prawą rękę, noga tez nieokreślona, oko również.
Szczerze mówiąc mi to wygląda na adhd + dysleksję ( dziecko z adhd może mieć problemy z mową powyżej 4.5 roku życia?

pozdrawiam

Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Padziernika 23, 2013, 09:03:56 »

Droga Pani Agnieszko, opisane przez Panią cechy zachowania znajdują się  spektrum autyzmu, ale zbyt mało wiem o dziecku, by formułować diagnozę. Nawet nie wiem ile dziecko ma lat.
Diagnozowania autyzmu wymaga zrozumienia faktu, ze głębokość zaburzeń może być różna. To tak jak z grypą, można na nią umrzeć lub wstać z łóżka o dwóch dniach. Za każdym razem jest to jednak grypa i lekarz nie wymyśla kolejnej klasyfikacji.
serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!