MARGO
Newbie
Wiadomości: 3
|
|
« : Listopada 02, 2013, 02:54:39 » |
|
Szanowna Pani Profesor,
ostatnio bardzo wnikliwie czytam wszystkie pozycje książkowe, które są związane z metodą krakowską. Nie mam swojego dziecka, które mogłabym obserwować. Interesuje mnie dokładnie rozwój mowy rocznego dziecka oraz dwulatka. W Pani najnowszej książce znalazłam tylko opis, bez przykładów. Bardzo bym chciała wiedzieć, jakie wykrzyknienia, rzeczowniki oraz czasowniki powinno wypowiadać dziecko roczne, a jakie dziecko 24 miesięczne. Bardzo by mi to ułatwiło moją dalszą pracę z dziećmi. Ponadto, zastanawiałam się także nad dwoma terminami; alalia oraz opóźniony rozwój mowy. W "Metodzie Krakowskiej wobec zaburzeń rozwoju" było wyjaśnienie terminologiczne. Zastanawiam się jednak nad pewną kwestią, gdyby było dziecko np. 20 miesięczne i nic nie mówiło, tylko wskazywało palcem na pewne elementy rzeczywistości to wtedy diagnoza byłaby w kierunku alalii, zgadza się? Gdyby dziecko substytuowało głoski i pojawiałyby się one poza ramami czasowymi to wtedy można stwierdzić ORM? bardzo proszę o pomoc. od kilku dni dręczą mnie te pytania. Odpowiedz na nie na pewno rozjaśniłaby mi wiele. Poza tym słownictwo dzieci, czyli zakreślenie systemu semantycznego rocznego dziecka oraz dwulatka tez byłoby bardzo przydatne. Zdaję sobie sprawę, że wszystkie dzieci nie wypowiadają tych samych słów, ale są na pewno jakieś pola semantyczne, które się powtarzają.
Małgorzata
|