MARGO
Newbie
Wiadomości: 3
|
|
« : Listopada 05, 2013, 12:29:36 » |
|
Szanowna Pani Profesor,
chciałam podziękować za wcześniejszą odpowiedź, dotyczącą rozwoju mowy u dzieci. To forum daje mi dużo siły i motywacji do dalszej pracy i poszukiwań rozwiązań. Jestem początkującym terapeutą, to powoduje, że rodzi mi się wiele pytań. Ostatnio zaczęłam się zastanawiać nad tym, dlaczego u tak wielu dzieci jest widoczny brak formowania się specjalizacji półkul mózgowych? Czy to zależne jest od sposobu stymulacji, np. poprzez oddziaływanie prawopółkulowe, czyli tv, radio, komputer i zabawki dźwiękowe? czy jest jeszcze jakieś dodatkowe wyjaśnienie? Ponadto, zastanawiałam się nad skutkami lewonożności. Pamiętam, że na szkoleniu wspominano, że jest ona mocno skorelowana z zaburzeniami dyslektycznymi i trudnościami z ortografią? chciałabym to w jakiś sposób wyjaśnić rodzicom moich podopiecznych, gdyby zapytano mnie o to. Rozważając problem w domu, stwierdziłam, że zależne jest to od ruchów naprzemiennych, z którymi dzieci lewonożne mają kłopot. czy moje wnioski są słuszne? mogłaby mi Pani profesor wyjaśnić tę kwestię? bardzo proszę o pomoc, gdyż początki są niezwykle trudne, a nie wszystkie odpowiedzi znajdują się w książkach.
Będę wdzięczna za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie, Małgorzata
|