Droga Pani Marzeno, widzę, że już rozpoczęła Pani terapię, ale warto, by ktoś Pani pomógł przełamać bunt przy pracy stolikowej. Kiedy dziecko bije kogoś lub siebie, należy mocno przytrzymać rękę i powiedzieć stanowczo: nie wolno. Ważne są też ćwiczenia naśladowania; dorosły rysuje na swoje kartce dziecko na swojej, te same proste wzory (np. pada deszcz, droga, rzeka, głowa, oczy, nos, buzia).
Naśladowanie układu linearnego ułożenia klocków - Układanki lewopółkulowe (
www.konferencje-logopedyczne.pl).
Warto także skorzystać z pomocy:A. Bala Rozwojowy model terapii. Myślę, czytam, rysuję - Zeszyt 1 (
www.arson.pl)
Proszę przecinać zdjęcia z gazet na dwie, potem trzy części, apotem po skosie na dwie i na trzy części i układać z Synkiem.Obrazki trzeba zmieniać, by dziecko nie nauczyło się na pamięć.
NIE MOŻNA POZWOLIĆ DZIECKU NA MANIPULOWANIE ZACHOWANIEM DOROSŁYCH, jeśli babcia chce wejść do pokoju, to wchodzi bez względu na zachowanie Synka. To istotne, by dziecko zbudowało poczucie bezpieczeństwa oparte na wierze, że rodzice i dziadkowie wiedzą, co jest dla niego dobre.
Na konsultacje do mnie zapisuje Dorota Kołodziejczyk,
dorota@konferencje-logopedyczne.pl. - 514 553 534
W Warszawie może Pani uzyskać konsultację u terapeutek metody krakowskiej:
Oto nr telefonów terapeutek z Warszawy:
1. Iwona Wójtowicz - 606 949 667
2. Roma Frańczak-Kaleta 605 883 011
Rembertów
3. Justyna Pawela 602 887 351
4. Marta Młodzińska 503 725 676
Mokotów
5. Anna Nallur 603 653 088
6. Dagmara Śmiałkowska 510 275 043
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska