Szanowna Pani Profesor,
chciałabym zasięgnąć Pani porady w związku z jednym z moich Przedszkolaków. Chłopiec to bardzo mądry
i wspaniały 4,5 - latek. Jest dzieckiem leworęcznym. Zaobserwowałam u niego kłopoty z koordynacją ruchową.
Zna wszystkie literki. Podpisuje się samodzielnie (zawsze w lustrzanym odbiciu). Bo wielokrotnych próbach stwierdziłam dominację oka prawego (100% wyborów). Po rozmowie z mamą okazało się, że w domu ćwiczy z nim pisanie zarówno ręką lewą, jak i prawą. Zasugerowała mi również, że wolałaby aby dziecko używało ręki prawej. Chłopiec samodzielnie wybiera jednak lewą rękę. Nigdy nie zdarzyło się aby przekładał kredkę, nożyczki do drugiej ręki. Jakie działania byłyby najkorzystniejsze w takiej sytuacji? Dodam również, że zaobserwowałam u chłopca zachowania mogące wskazywać na zespół Aspergera, co potwierdził psycholog (wskazania do dalszej obserwacji pod tym kątem). W przedszkolu, do którego uczęszczał wcześniej twierdzono, że jest dzieckiem "sprawiającym kłopoty wychowawcze". Będę bardzo wdzięczna za Pani sugestie i wskazówki. Pozdrawiam serdecznie