Wróć do strony głównej.
Czerwca 04, 2024, 04:43:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Metoda w grupie przedszkolnej  (Przeczytany 7057 razy)
przedszkolAnka
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Lutego 05, 2014, 01:20:37 »

Droga Pani Profesor, jestem nauczycielka w przedszkolu i od niedawna dyrekcja podjęła decyzję o nauce czytania dzieci metodą symultaniczno - sekwencyjną. Wiem, że bez ćwiczeń ogólnorozwojowych nie ma to sensu, więc chciałam prosić o kilka wskazówek:

1. czy jak wprowadzam dzieciakom pierwsze samogłoski to od razu na tej samej lekcji mam prosić ich o rozpoznawanie? (np. pokaz gdzie, A, U,I?) czy to robi się dopiero po kilku lekcjach?

2. czy z takimi 3,5 latkami i 4 latkami mam zaczynać układanie sekwencji/ szeregów od naśladowania czy kontynuowania? pytam, gdyz widzę, że jak sie bawimy to potrafią kontynuować ciąg np. 3 elementów, ale nie wiem czy nie powinno być tak, że najpierw naśladują?

3. jak ćwiczyć z nimi kategoryzację? wiem na czym polega to ćwiczenie, ale nie wiem jak to w grupie zorganizować. chodzi mi o materiał obrazkowy i symboliczny.

4. jakie wierszyki można czytać dzieciom, czy może Pani Profesor coś polecić ( chodzi mi o jakieś zbiory, które będą miały wartość edukacyjną ). czy wierszyki mogę też czytać dzieciom, które mają 5 lat, czy tu już powinnam wprowadzać jakieś krótkie teksty?
5. czy powinnam uczyć 4 latków czytania globalnie wyrażeń dźwiękonasladowczych? czy lepiej tylko samych wyrazów?

Przeczytałam polecane artykuły z Bliżej przedszkola, są świetne. Znam metodę z książek i szkoleń i nie chcialabym czegoś przeoczyć, albo robić źle, dlatego proszę o pomoc.

Pozdrawiam serdecznie, Ania K.


Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lutego 09, 2014, 07:22:36 »