AnnaFilar
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« : Lutego 23, 2014, 12:28:24 » |
|
Szanowna Pani Marto,
jestem mamą 7 letniego chłopca z ZA. Diagnozę otrzymałam dwa tygodnie temu. Od razu poradzono mi zeby kupic ksiązke Pani autorstwa. Pochłonełam ją bardzo szybko i z każdą kartą wiedziałam, że pisze pani o moim synu. Byliśmy z męzem mocno wstrząsnieci tym, ale wiem ze z pomocą terapeutów metody krakowskiej poradzimy sobie. Piszę do Pani bo chciałam się dowiedzieć o kilka ćwiczeń, ktore są opisane w Pani książce. Są rzeczy, które chiałabym zeby mi Pani wyjasniła/podopowiedziała jak cwiczyć.
1. Cwiczenie linearnych porządków- czy z moim synkiem mam zaczynać od naśladowania szeregów i sekwencji czy raczej jest na to za duży i powinnam to pominąć (a moze powinnam mu dac wiecej elementów)? 2. jak wrpowadzać te wszystkie ćwiczenia słownikowe o których Pani pisała (synek ma kłopot z dniami tygodnia, posiłkami, kolorami, z nazwami członków rodziny oraz miejsc i lokalizacji). Pisała Pani ze:"każde nowe słowo musi zostać odniesione do doświadczenia i zastosowane w zdaniach rozumianych i budowanych przez dziecko" -zastanawiam się jakie ćwiczenia mam na to wprowadzic? 3. "pytanie o definicję"- pisała Pani, ze jest to bardzo istotne. czy ja powinnam pytać syna, np. co to jest szkoła? jak np. czytamy teksty o tym czy raczej powinnam to robic w formie zagadek, ze ja synowi zadaje zagadkę a on odpowiada? 4. "myślenie przyczynowo-skutkowe" - czy ja powinnam te ćwiczenia od tych zadań na najpierw/potem? czy równoczesnie moge mu pokazać przyczynowo skutowe historie? 5. rozumienie frazeologizmów, żartów i metafor - w tym podrozdziale jest kilka rzeczy, które nie wiem jak ćwiczyć, a) rozumienie i posługiwanie się związkiem frazeologicznym -czy ja tu synowi powinnam podawać przykłady związków i wyjaśniać z nim? jak go uczyć posługiwania się tymi związkami? b)budowanie porównań z uwzględnieniem norm językowych -czy ja mu powinnam podawać przykłady porownan, które występuja w uzyciu? c)zleksyklaizowane metafory (np. skoczyć do sklepu) powinny być przeze mnie wyjaśnione i powinnam synowi dawać jakieś zadania w związku z tym? d)wieloznaczność słów -np. pióro (jak znajdziemy takie słowo podczas czytania tekstów to wtedy powinnam zwrócić na to uwagę i powiedzieć synowi, ze moze miec inne znaczenie czy jakąs inną formę Pani poleca?) e) wieloznaczność w żartach ( załóżmy, że przygotuje sobie kilka żartów, mam je z synem omówić?) 5. Rozdział: Ograniczanie nadkompetencji: pisała Pani ze trzeba oduczać szkolnego mechanizmu używania pełnych zdań, ale jak mam to z synem robic? druga kwestia: Czy ja powinnam jakoś nauczycielce w szkole powiedzieć ze jak beda jakies przedstawienia to rówiesnicy powinni przedstawić ulubiony temat mojego syna w formie dramy? czy na terapii mam powiedzieć logopedzie zeby cos takiego robił? chyba ze syn juz za duzy jest. 6. Pisała Pani takze ze jak chcemy utrwalic jakieś zwroty z komunikacji, to najpierw czytamy tekst a potem w zabawie kierowanej lub z pacynka to cwiczymy. Czy ja tu powinnam odgrywac z synek te same sceny, ktore zostały przeczytane przez nas? 7. Narracja-pisanie dziennika. ten dziennik ma być prowadzony każdego dnia i rozumiem ze to syn ma opisywac co sie kazdego dnia wydarzyło, tak? widziałam też w Pani książce rózne zeskanowane zeszyty uczniów i tam np. było napisane KWIATEK Z PIASKU (czy Pani pisała takie nagłówek a dziecko miała opisać jak było na feriach? czy jak to ma wyglądać?) Jakie teksty do słuchania przez słuchawki mogę dać synowi? 8. Ćwiczenia wzrokowe - obroty w umyśle -ja mam pokazać wzór synkowi a on ma mi powiedziec, który jest odwrócony? Powinnam też synowi z konca pokoju pokazywac jakąs sekwencje ruchów i on ma ją nazwać lub pokazać, tak? 9. Jak robić te ćwiczenia na rozpoznawanie typów intonacji, elementów akcentowych, intonacji emocjonalnej? 10. ćwiczenia umiejętności skupiania się na narracji - czy ja powinnam tu np. z kąta pokoju czytać synowi historię jakąć czy opowiadać i on ma na mnie patrzeć? 11. Zabawy symboliczne i rywalizacyjne (my z mężem powinniśmy syna zachęcać do brania udziału w wyścigach , konkursach? jak to zorganizować przy stoliku w domu?). proszę coś podpowiedzieć nam z ta rywalizacją, bo on ma z tym ogromny kłopot. 12. jak my z męzem chcemy nauczyć syna oddawania emocji to powinniśmy mu pokazywać jak przy każdych emocjach wygląda twarz, jak się człowiek porusza, jak gestykuluje? I mówić popatrz, tak wyglądam jak jestem zdenerwowana? 13. jakie teksty,opowiadania czytać z synem? co mam mu wprowadzić do czytania każdego dnia?
Przepraszam za taką ilośc pytań, ale jestem zdesperowana i musiałam o to zapytać. Widzieliśmy ze w zachowaniu synka jest coś nie tak. dopiero teraz wiemy co. Proszę Panią o pomoc. Anna
|