Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 09:44:48 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak ćwiczyć?  (Przeczytany 11019 razy)
AnnaFilar
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Lutego 23, 2014, 12:28:24 »

Szanowna Pani Marto,



jestem mamą 7 letniego chłopca z ZA. Diagnozę otrzymałam dwa tygodnie temu. Od razu poradzono mi zeby kupic ksiązke Pani autorstwa. Pochłonełam ją bardzo szybko i z każdą kartą wiedziałam, że pisze pani o moim synu. Byliśmy z męzem mocno wstrząsnieci tym, ale wiem ze z pomocą terapeutów metody krakowskiej poradzimy sobie. Piszę do Pani bo chciałam się dowiedzieć o kilka ćwiczeń, ktore są opisane w Pani książce. Są rzeczy, które chiałabym zeby mi Pani wyjasniła/podopowiedziała jak cwiczyć.

1. Cwiczenie linearnych porządków- czy z moim synkiem mam zaczynać od naśladowania szeregów i sekwencji czy raczej jest na to za duży i powinnam to pominąć (a moze powinnam mu dac wiecej elementów)?
2. jak wrpowadzać te wszystkie ćwiczenia słownikowe o których Pani pisała (synek ma kłopot z dniami tygodnia, posiłkami, kolorami, z nazwami członków rodziny oraz miejsc i lokalizacji). Pisała Pani ze:"każde nowe słowo musi zostać odniesione do doświadczenia i zastosowane w zdaniach rozumianych i budowanych przez dziecko" -zastanawiam się jakie ćwiczenia mam na to wprowadzic?
3. "pytanie o definicję"- pisała Pani, ze jest to bardzo istotne. czy ja powinnam pytać syna, np. co to jest szkoła? jak np. czytamy teksty o tym czy raczej powinnam to robic w formie zagadek, ze ja synowi zadaje zagadkę a on odpowiada?
4. "myślenie przyczynowo-skutkowe" - czy ja powinnam te ćwiczenia od tych zadań na najpierw/potem? czy równoczesnie moge mu pokazać przyczynowo skutowe historie?
5. rozumienie frazeologizmów, żartów i metafor - w tym podrozdziale jest kilka rzeczy, które nie wiem jak ćwiczyć, a) rozumienie i posługiwanie się związkiem frazeologicznym -czy ja tu synowi powinnam podawać przykłady związków i wyjaśniać z nim? jak go uczyć posługiwania się tymi związkami?
b)budowanie porównań z uwzględnieniem norm językowych  -czy ja mu powinnam podawać przykłady porownan, które występuja w uzyciu?
c)zleksyklaizowane metafory (np. skoczyć do sklepu) powinny być przeze mnie wyjaśnione i powinnam synowi dawać jakieś zadania w związku z tym?
d)wieloznaczność słów -np. pióro (jak znajdziemy takie słowo podczas czytania tekstów to wtedy powinnam zwrócić na to uwagę i powiedzieć synowi, ze moze miec inne znaczenie czy jakąs inną formę Pani poleca?)
e) wieloznaczność w żartach ( załóżmy, że przygotuje sobie kilka żartów, mam je z synem omówić?)
5. Rozdział: Ograniczanie nadkompetencji: pisała Pani ze trzeba oduczać szkolnego mechanizmu używania pełnych zdań, ale jak mam to z synem robic? druga kwestia: Czy ja powinnam jakoś nauczycielce w szkole powiedzieć ze jak beda jakies przedstawienia to rówiesnicy powinni przedstawić ulubiony temat mojego syna w formie dramy? czy na terapii mam powiedzieć logopedzie zeby cos takiego robił? chyba ze syn juz za duzy jest.
6. Pisała Pani takze ze jak chcemy utrwalic jakieś zwroty z komunikacji, to najpierw czytamy tekst a potem w zabawie kierowanej lub z pacynka to cwiczymy. Czy ja tu powinnam odgrywac z synek te same sceny, ktore zostały przeczytane przez nas?
7. Narracja-pisanie dziennika. ten dziennik ma być prowadzony każdego dnia i rozumiem ze to syn ma opisywac co sie kazdego dnia wydarzyło, tak? widziałam też w Pani książce rózne zeskanowane zeszyty uczniów i tam np. było napisane KWIATEK  Z PIASKU (czy Pani pisała takie nagłówek a dziecko miała opisać jak było na feriach? czy jak to ma wyglądać?)
Jakie teksty do słuchania przez słuchawki mogę dać synowi?
8. Ćwiczenia wzrokowe - obroty w umyśle -ja mam pokazać wzór synkowi a on ma mi powiedziec, który jest odwrócony? Powinnam też synowi z konca pokoju pokazywac jakąs sekwencje ruchów i on ma ją nazwać lub pokazać, tak?
9. Jak robić te ćwiczenia na rozpoznawanie typów intonacji, elementów akcentowych, intonacji emocjonalnej?
10. ćwiczenia umiejętności skupiania się na narracji - czy ja powinnam tu np. z kąta pokoju czytać synowi historię jakąć czy opowiadać i on ma na mnie patrzeć?
11. Zabawy symboliczne i rywalizacyjne (my z mężem powinniśmy syna zachęcać do brania udziału w wyścigach , konkursach? jak to zorganizować przy stoliku w domu?). proszę coś podpowiedzieć nam z ta rywalizacją, bo on ma z tym ogromny kłopot.
12. jak my z męzem chcemy nauczyć syna oddawania emocji to powinniśmy mu pokazywać jak przy każdych emocjach wygląda twarz, jak się człowiek porusza, jak gestykuluje? I mówić popatrz, tak wyglądam jak jestem zdenerwowana?
13. jakie teksty,opowiadania czytać z synem? co mam mu wprowadzić do czytania każdego dnia?

Przepraszam za taką ilośc pytań, ale jestem zdesperowana i musiałam o to zapytać. Widzieliśmy ze w zachowaniu synka jest coś nie tak. dopiero teraz wiemy co. Proszę Panią o pomoc.
Anna
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 14, 2014, 11:05:49 »

SZanowna PAni, odpowiedź na PAni pytania nie jest mozliwa na forum, bo wymaga napisania rozleglego artykułu. Większość zadań nie wymaga aż tak dokładnych reguł, można je wykonywać we wszystkich proponowanych przez Panią wariantach.

Pozdrawiam.
MArta Korendo
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!