mopiw13
Newbie
Wiadomości: 31
|
|
« : Kwietnia 28, 2014, 10:50:59 » |
|
Witam Panią Profesor.
Chciałam się zwrócić o poradę odnośnie chłopca 3 letniego. Ma na imię Michał ma równo 3 lata. Był u mnie na zajeciach tylko raz...ale mam tez okazje widziec go na podwórku pod blokiem.Chłopiec mowi krótkie pojedyncze słowa typu mama, tata, daj , tata oć (tata chodź), dziadzia, ciocia, imiona,tam tu, duzo wyrażeń naśladowczych,w dłuzszych słowach mowi koncówke...Nie buduje zdan. Na "tata śpi" mowi tylko "śpi". Gdy cos chce to stara sie bardzo tłumaczyc na zasadzie "tam, to, brum brum i pokazuje rekoma gest trzymania kierownicy", gdy chciał tosta złączył paluszki wskazujace i kciuki pokazujac kształt tosta. Jak chciał motorek pokazał palcem na motorek dzieciecy powiedział "to, to spojrzał na mame i pokazał 3 na palcach" mama od razu sie domysliła, ze "chcesz się przejechać trzy razy?" "taaak". Na wyjasnienia mamy, ze czegos nie moze, jest mu przykro ale nie buntuje sie. Bardzo dzielnie zniosl ostatnie pobranie krwi. Nie umie jeździć na rowerze,rodzice próbowali ale on nie wykazuje chęci, woli jeździki. W piaskownicy uklada góre piasku i mowi, ze to tort. Bawil sie spinaczem jako wykaszarką do trawy... Jest spokojny i grzeczny. Komunikacja z rodzicami wyglada glownie tak, ze Michał mowi skrótowe rzeczowniki, imiona wspiera sie gestami, pokazywaniem paluszkiem i rodzice w ten sposób domyslają sie co chce powiedziec... Mama mowi, ze od zawsze byl problem ze spaniem.Budzi sie w nocy tak jakby cos chcial... i nie wiadomo dokonca co...po uspokojeniu zasypia. Chłopiec oglada bajki w tv, mama mówi, ze bardzo wiele uczy sie z bajek i jak sa zagadki w tv to paluszkiem pokazuje prawidlowe odpowiedzi. 1.Dominacje- reka prawa, oko prawe, ucho lewe, noga prawa. 2.Nasladowanie sekwencji - próbował nasladowac ale sie mylił, opuszczal pola...myślę, ze kwestia kilku/kilkunastu cwiczen i bedzie umial. 3.Obrazki cięte na 3 czesci- ułożył zwierzątka (te z Arsona) ale jest problem z konturami czy skosami 4.Układanki lewopółkulowe- ułozył według wzoru 3 klocki w pionie i 3 klocki w poziomie, równiez ułozył z 3 klockow odwrócone L . Ze wzorami 4 elementowymi - taki schodek- miał problem i trzeba bylo pomóc. 5. Narysował linie pionowa, poziomą, krzyżyk, koło 6. Klasyfikacje- zabawki, pokarmy, zwierzeta pojazdy - zrobil prawidlowo 7. Podzielił kształty bez wzgledu na kolor, przy klasyfikacji wielkosci bez wzgledu na kolor mylił sie (dokladał raczej to jednego wybranego klocka niz do całej grupy). 8. Poproszony o dwa elementy podawał od tylu, po kilku próbach podawał juz w dobrej kolejnosci 9. Przy zabawie Mis pije, Mis je itp, robił polecenia ale nie powtarzal 10. Powtarza samogloski oraz np powtórzył AU 11. Przy zabawie z figurkami i piosenkami, odpowiednio brał zabawke wzgledem piosenki i nasladował moje ruchy.
Chciałam sie dopytac...Czy lewe ucho moze tak mocno (w tym przypadku) wpłynac na rozwój mowy? Czy 3 latek powinien umiec juz kontynuowac sekwencje? Chłopiec ma potencjał, juz w czasie zajęć było widać, że się uczy. Przekazalam rodzicom jak wazny jest program słuchowy, oraz wyjasnilam zasadnosc ksiazeczek "Kocham czytac" Byli obecni na zajeciach, widzieli w czym Michał mial trudnosc a wczym nie...Zastanawiam sie czy czegos nie przeoczyłam...Zastanawia mnie fakt pokazywania gestami...wydaje mi sie to niepokojące.
Bardzo prosze o wszelkie sugestie.
Monika
|