Wróć do strony głównej.
Kwietnia 28, 2024, 09:45:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Etapy ćwiczeń  (Przeczytany 7836 razy)
Pokla
Newbie
*
Wiadomości: 14


« : Maja 13, 2014, 08:28:01 »

Witam serdecznie,

prowadzę samodzielnie z Synkiem zajęcia w domu i zastanawiam się nad jedną rzeczą. Czy jest jakiś moment zakończenia ćwiczeń? Tzn. mam na myśli np. układanie rozciętego obrazka, czy długość sekwencji albo ilość zapamiętanych sekwencyjnie obrazków? Synek uczy się oczywiście również czytać. Czy dochodzi do pewnego etapu ćwiczeń, a potem już samo czytanie? Czy cały czas musi ćwiczyć również sprawy prawo i lewopółkulowe? Syn bardzo dobrze radzi sobie z wszelkimi układankami, dopasowywaniem, analizą wzrokową i syntezą, ale ma trudności w opisywaniu i układaniu np. historyjek obrazkowych, czyli ze sprawami przyczynowo-skutkowymi. Wiem, że ćwiczeń które już umie wykonać nie trzeba powtarzać, ale nie wiem do jakiego poziomu zwiększać ich trudność. Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem jest skupienie się przede wszystkim na ćwiczeniach przyczynowo-skutkowych, programowaniu języka, a zaprzestanie ćwiczeń typu "układankowego". Oczywiście czytanie idzie do przodu. Problem tylko taki, że ćwiczenia wykonuje bardzo dobrze, a czytać - czyta niezbyt chętnie i myli się, zgaduje.

Pozdrawiam


« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2014, 09:25:33 wysłane przez Pokla » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Maja 14, 2014, 09:52:52 »

Droga Mamo Jacka, ćwiczenia typu "układankowego" wykorzystujemy także po to, by przerwać te, które sprawiają dziecku trudność. Zwiększamy poziom trudności, ale nie ma sensu układać obrazka z 16 części. Zwykle kończymy na 8-10 częściach utrudniając zadanie skośnymi cięciami. Sekwencje i szczególnie szeregi są konieczne do zrozumienia relacji przyczynowo-skutkowej. W miarę jak Jacek będzie rozwijał język i budował zdania gramatycznie poprawne trzeba będzie się skupić na czytaniu i liczeniu na konkretach. Zajęcia przy stoliku powinny być różnorodne by nie tylko prowadzić terapię mowy, ale stymulować rozwój wszystkich funkcji poznawczych dziecka.

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
 
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!