Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 09:55:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Alalia 3 latka  (Przeczytany 11508 razy)
KatarzynaC
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Lipca 04, 2014, 08:57:24 »

Syn ma 3 lata, sporo rozumie ale bardzo mało mówi. Nie ma zdiagnozowanego problemu. Mówi mama, pupa, nie (ale częściej yy) + dzwiękonaśladowcze, z irytacją powtarza ee ee.. yyy y.. czasem jak się zapomni niewyraźne kce (chcę), ekaj (czekaj), tata powtarza po kolegach.
Z logopedą od 5 miesięcy pracujemy (1-2 w tygodniu po 30 min), z serią "Kocham Czytać" (przyswajamy paradygmat 1 PA, APA, AP i powoli MA).

Logopeda sugeruje, żeby nie wprowadzać nowych sylab póki dobrze nie przyswoi z P, my czytamy całą książeczkę również z M i składamy z tego PUPA, PUMA. Syn zdecydowanie lepiej powtarza czytając, inaczej strasznie się blokuje, jak czegoś nie chce często ignoruje to co do niego mówimy, dlatego zastanawiam się nad zaczęciem kolejnej książeczki mimo iż jeszcze nie zrobiliśmy sylab zamkniętych z M.

Od tygodnia pracujemy z programem "Słucham i uczę się mówić. Sylaby i rzeczowniki" Elżbiety Wianeckiej 2 x 10 min dziennie i tu poznaje nowe sylaby ale mamy problem ze skupieniem i syn tylko czasem powtarza niektóre sylaby lub na wszytko mówi PA PE PU itd. Nie wiem czy mam zwracać mu uwagę? Pauzować i poprawiać? syn szybko się irytuje gdy tak robimy, a ja słyszałam, że nie musi powtarzać tylko ma słuchać, więc każemy mu tylko patrzeć na obrazki i nie przerywamy. Zastanawiam się czy dobrze robimy?

Dodatkowo od niedawna układanki lewopółkulowe, pomoce Agnieszki Bali. Czy jeszcze jakoś możemy mu pomóc?

Pozdrawiamy.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lipca 18, 2014, 09:06:19 »

Droga Pani Katarzyno, Synek musi z Panią ćwiczyć codziennie przy stoliku. Niezwykle ważna jest także  eliminacja  prawopółkulowych stymulacji,  co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, radia, komputera. Nie mogą one być włączone, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran.  Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia.
Jedna rzecz to nauka czytania (wprowadzamy paradygmaty bardzo powoli) druga to nauka mowy - trzeba czytać z dzieckiem kolejne książeczki, oczekując powtarzania.
Podczas korzystania z programu słuchowego nie ingerujemy w powtarzanie dziecka, ono ma słuchać i patrzeć na obrazek (czasem tylko słuchać, gdy dziecko nie chce patrzeć).
Bardzo ważne jest naśladowanie rysowania wzorów i pilnowanie użycia ręki dominującej!
Warto także skorzystać z pomocy "Powtarzam, Rozumiem, Nazywam" z wydawnictwa WIR.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
KatarzynaC
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Lipca 28, 2014, 01:06:01 »

Dziękujemy za odpowiedz. Syn już przyzwyczaił się do słuchawek (pierwsze porwał, teraz ma bezprzewodowe) i choć czasem jeszcze z awanturą ale słucha i są postępy - zaczyna sylabizować proste wyrazy (jajo, oko, ucho, noga) Uśmiech
Czytamy też kolejne książeczki, które od początku lubi i sam często wybiera na dobranoc.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję za odpowiedz oraz wszystkie pomoce logopedyczne z których możemy korzystać dzięki Pani.

Pozdrawiamy
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!