Wróć do strony głównej.
Grudnia 21, 2024, 03:18:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: JA I KUBA-same problemy  (Przeczytany 8537 razy)
bezradnamama
Newbie
*
Wiadomości: 8


« : Lipca 11, 2014, 06:59:30 »

Szanowna Pani Profesor,

kilka tygodni temu pisałam do Pani, bo chciałam się dopytać jak ćwiczyć z synkiem. Dziś mogę napisać, że postęp widać: Kuba rozpoznaje samogłoski i wyrażenia dźwiękonaśladowcze. zrobił się jakiś spokojniejszy, nie rzuca się już na podłogę i chyba przestał już walczyć. jak na razie sama pracuję z synkiem. mam z tego powodu kilka pytań. często korzystam z ksiązki" Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci".
a. Teraz uczę mojego Kubę naśladować taką sekwencję ruchów 3 i 4 elementową (zabawę- tematy to np. jak mama idzie do sklepu, jak tata naprawia auto, jak mama sprząta, itp.). nie wiem jednak co trzeba robić dalej właśnie po tym jak już się nauczy naśladować po mnie te sekwencje 4 elementowe. czy mam wymyslać i pokazywać jeszcze bardziej rozbudowane, czy jest coś po tym, co się robi?
b. w tej nowej książce przeczytałam, że w analizie i syntezie wzrokowej dziecko powinno też składać obrazki atematyczne np. cięcia proste pionowe i poziome (2 cięcia) - jakie to są te obrazki ? może Pani profesor coś podpowiedzieć jak to ćwiczyć?
c. cwiczę też z Kubusiem nasladowanie wzorów z tych klocuszków z Układanek lewopółkulowych-idzie średnio. zastanawiam się czy nie za wczesnie to wprowadziłam (3 elementowe wzory z instrukcji).
d. czy jak pokazuje mojemu Kubie czasowniki (z zestawu "Powtarzam, rozumiem nazywam" to wszystkie mam uczyć z podpisami, czy tylko te najważniejsze? podstawowe czasowniki zna, rozpoznaje i ładnie dobiera podpisy. ale tak sa inne czasowniki, równie fajne i się zastanawiam czy powinien je tylko znać (podawać) czy można tez uczyć podpisywać?
e. kiedy się wprowadza zestawy arson: rzeczowniki l.mnoga ? i kiedy się wprowadza czasowniki liczbę mnogą? bo nie chcę niczego przeoczyć. chodzi mi o takie zółte pudełka z materiałem do ćwiczeń.
f. Mój Kubi wykonuje polecenia takie dwuczlonowe : leżą obrazki na stoliku a  ja mu mówię: daj lalę i piłkę, daj auto i misia. na forum przeczytałam, że Pani profesor radziła komuś wykonywanie takich trudniejszych, np. połóż klocek na szafie - i zastanawiam się czy ja powiinam to też robić z moim małym ? Bo on jeszcze sam na razie od siebie nic nie mówi, tylko powtarza. a juz po konsultacji z Panią Olą (Karchow) wiem, że to jest ćwiczenie przyimków, czy to nie za wcześnie?
g. kiedy mozna zacząć ćwiczenia odmiany przez dopełniacz i nazwy przymiotników? czasem bym mu chciała juz pokazać, że coś jest duże, a coś małe i nie wiem czy można.
h. kiedy można wprowadzać kategoryzację z wyd. wir? taka dużą teczkę?
i. Jak sobie radzić z tym, że synek boi się swojego wujka-jak go tylko widzi to dostaje ataku histerii.


Prosiłabym o odpowiedź, Basia
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lipca 18, 2014, 11:20:30 »

Droga Pani Basiu, kopiuję Pani pytania i wpisuję odpowiedzi wielkim drukiem:

a. Teraz uczę mojego Kubę naśladować taką sekwencję ruchów 3 i 4 elementową (zabawę- tematy to np. jak mama idzie do sklepu, jak tata naprawia auto, jak mama sprząta, itp.). nie wiem jednak co trzeba robić dalej właśnie po tym jak już się nauczy naśladować po mnie te sekwencje 4 elementowe. czy mam wymyslać i pokazywać jeszcze bardziej rozbudowane, czy jest coś po tym, co się robi?
KIEDY KUBA NAUCZY SIĘ NAŚLADOWANIA SEKWENCJI 4 ELEMENTOWYCH, NIE TRZEBA JUŻ TEGO ĆWICZYĆ, TYLKO BAWIĆ SIĘ W ZABAWY TEMATYCZNE, POJAWIĄ SIĘ WÓWCZAS RÓŻNE SEKWENCJE, ALE BĘDĄ ROZWIJAŁY SIĘ SPONTANICZNIE.

b. w tej nowej książce przeczytałam, że w analizie i syntezie wzrokowej dziecko powinno też składać obrazki atematyczne np. cięcia proste pionowe i poziome (2 cięcia) - jakie to są te obrazki ? może Pani profesor coś podpowiedzieć jak to ćwiczyć?
PROSZĘ SKORZYSTAĆ Z POMOCY : "UKŁADANKI TEMATYCZNE" Z NASZEGO WYDAWNICTWA, ALBO Z PAKIETU "ĆWICZENIA ANALIZY I SYNTEZY WZROKOWEJ" Z WYDAWNICTWA WIR, ALBO ROZCINAĆ ZDJĘCIA Z GAZET.

c. cwiczę też z Kubusiem nasladowanie wzorów z tych klocuszków z Układanek lewopółkulowych-idzie średnio. zastanawiam się czy nie za wczesnie to wprowadziłam (3 elementowe wzory z instrukcji).
JEŻELI KUBUŚ NIE NAŚLADUJE 3 ELEMENTÓW PROSZĘ WRÓCIĆ DO DWÓCH, NP,. DWA CZERWONE, APOTEM CZERWONY ZIELONY

d. czy jak pokazuje mojemu Kubie czasowniki (z zestawu "Powtarzam, rozumiem nazywam" to wszystkie mam uczyć z podpisami, czy tylko te najważniejsze? podstawowe czasowniki zna, rozpoznaje i ładnie dobiera podpisy. ale tak sa inne czasowniki, równie fajne i się zastanawiam czy powinien je tylko znać (podawać) czy można tez uczyć podpisywać?
NAJPIERW MUSI PODAWAĆ, PANI UKŁADA PODIS, BY ZAWSZE SIĘ POJAWIAŁ, ALE NA TYM ETAPIE NIE MA KONIECZNOŚCI, BY SYNEK ROBIŁ TO SAMODZIELNIE

e. kiedy się wprowadza zestawy arson: rzeczowniki l.mnoga ? i kiedy się wprowadza czasowniki liczbę mnogą? bo nie chcę niczego przeoczyć. chodzi mi o takie zółte pudełka z materiałem do ćwiczeń.
GDY DZIECKO JUŻ ZNA RZECZOWNIKI  W LICZBIE POJEDYNCZEJ I POTRAFI ZMIENIĆ KOŃCÓWKĘ W DOPEŁNIACZU, MOŻNA WPROWADZIĆ LICZBĘ MNOGĄ TYCH CZASOWNIKÓW, KTÓRE W ŻYCIU POJAWIAJĄ SIĘ W LICZBIE MNOGIEJ (JABŁKA, BUTY, itp.)  CZASOWNIKI W LICZBIE MNOGIEJ DOPIERO GY POJAWI CZAS PRZESZŁY (ZJADŁEM, WYPIŁEM itp.)

f. Mój Kubi wykonuje polecenia takie dwuczlonowe : leżą obrazki na stoliku a  ja mu mówię: daj lalę i piłkę, daj auto i misia. na forum przeczytałam, że Pani profesor radziła komuś wykonywanie takich trudniejszych, np. połóż klocek na szafie - i zastanawiam się czy ja powiinam to też robić z moim małym ? Bo on jeszcze sam na razie od siebie nic nie mówi, tylko powtarza. a juz po konsultacji z Panią Olą (Karchow) wiem, że to jest ćwiczenie przyimków, czy to nie za wcześnie?

PROSZĘ WPROWADZIĆ 3 ELEMENT (DAJ LALĘ, PIŁKĘ, AUTO) I SPRÓBOWAĆ PRZYIMEK, ALE TYLKO JEDNO POLECENIE: połóż klocek na szafie (z UŻYCIEM MEBELKÓW, BY NIE ODCHODZIĆ OD STOLIKA). może TEŻ PANI JUŻ ROZPOCZĄĆ SŁUCHANIE PROGRAMU "SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ MÓWIĆ - PRZYIMKI"


g. kiedy mozna zacząć ćwiczenia odmiany przez dopełniacz i nazwy przymiotników? czasem bym mu chciała juz pokazać, że coś jest duże, a coś małe i nie wiem czy można.

TAK, JUŻ MOŻNA I DOPEŁNIACZ I PRZYMIOTNIKI W OPOZYCJACH: DUŻY: MAŁY, BRUDNY: CZYSTY. DOBRE: NIEDOBRE, MOKRE:SUCHE, GRZECZNY:NIEGRZECZNY
h. kiedy można wprowadzać kategoryzację z wyd. wir? taka dużą teczkę?
JEŻELI DZIECKO ROZUMIE ZNACZENI SŁÓW OZNACZAJĄCYCH JEDZENIE, ZABAWKI, UBRANIA TO MOŻNA DZIELIĆ OBRAZKI NA TE KATEGORIE.

i. Jak sobie radzić z tym, że synek boi się swojego wujka-jak go tylko widzi to dostaje ataku histerii.

MOŻE BY WUJEK SPRÓBOWAŁ ZAGRAĆ W PIŁKĘ, UBRAĆ KOLOROWĄ KOSZULĘ, NAKLEIĆ NA CZOŁO LUB NOS NAKLEJKĘ, ZAŚPIEWAĆ DZIEŃ DOBRY ZAMIAST POWIEDZIEĆ, ZROBIĆ "COŚ GŁUPIEGO" CZYLI INNEGO. MOŻNA KUCNĄĆ, BY DZIECKO WIDZIAŁO TWARZ A NIE TYLKO KOLANA I BRZUCH WUJKA, MOŻNA PRZEJŚĆ NA DYWANIE NA CZWORAKACH.


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!