Droga Pani Kasiu, słusznie Pani pyta co robić dalej, bez względu na to czy Synek już nadrobił wcześniejsze braki, czy nie stymulujemy rozwój, bo każde dziecko ma prawo rozwijać się optymalnie. Już jest pora, by korzystać z programu słuchowego w słuchawkach.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" -
www.konferencje-logopedyczne.pl). "Moje pierwsze słowa (
www.wir-wydawnictwo.com).
Co do diety bezglutenowej to proszę powoli wprowadzać gluten i obserwować zachowanie Synka (sen, aktywność, rodzaj kupki). Natomiast namawiam do diety pozbawionej białego cukru.
Synek jest już gotowy do dzielenia klocków, piłeczek, guziczków ze względu na kolor i do ćwiczenia sprawności manualnej. Proszę kupić kredki-kamyczki i ćwiczyć prawidłowy chwyt. Warto także dać dziecku łyżkę i widelczyk, by próbowało samodzielnie nabierać pokarmy.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska