Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 01:45:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 5 latek - nieprawidłowe relacje z innymi dziecmi  (Przeczytany 6668 razy)
lexus
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Sierpnia 07, 2014, 12:12:31 »

Witam!

Chciałbym zapytać w jaki sposób można poprawić kompetencje jezykowe u 5 latka z autyzmem. Syn bardzo chce nawiazywać kontakty z innymi dziecmi. Dzieci są z reguły do niego bardzo przyjaznie nastawione, zagadują go. Natomiast syn komunikuje sie w sposób bardzo ubogi i do tego dziwny dla otoczenia np. w rozmowie z dziewczynką (a raczej jej próbą nawiązania rozmowy) nagle zaczął mówić do niej kilkakrotnie słowo "piosenkę" - ta zrozumiała to że chce aby ona zaśpiewała mu piosenkę, inny przykład syn jadł kanapkę na balkonie i zobaczył z daleka jakiegoś chłopca i zaczął do niego krzyczeć "spróbuj", innym razem przy dokładnie takiej samej sytuacji krzyczał do niego "am".Pozatym czesto pojawiaja sie u niego niezrozumiale dzwieki typu "yczyyy"
Jeżeli chodzi o terapie to ma w przedszkolu t.behawioralną, z tym że nie jest ona jakoś bardzo restrykcyjna, duzo jest tez elementów zabawy i pochwał. Syn wykonuje ćwiczenia liczenia na konkretnych przedmiotach i obrazkach, opisywanie obrazków - buduje zdania 3-5 wyrazowe, chetnie współpracuje z terapeutami, panie bardzo go chwalą.
Rzadko sie jednak zdarza aby globalizował nowo poznane słowa a juz praktycznie wcale nie uzywa ich w relacjach z rowiesnikami
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Sierpnia 12, 2014, 10:08:08 »

Dzień dobry, ponieważ terapia behawioralna nie przewiduje stymulacji sytemu językowego, wcale mnie to nie dziwi, że Synek nie mówi.
Małe dziecko uczy się mówić w komunikacji a przeliczanie zbiorów jest stosunkowo późną umiejętnością, pojawiającą się już po opanowaniu mowy.
W terapii metodą krakowską kładzie się nacisk na rozwój systemu językowego poprzez program słuchowy, programowanie języka i dziennik wydarzeń. O tym wszystkim piszę dokładnie w książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl).
Jak pisać dziennik wydarzeń proszę poczytać w blogu – dr Elżbiety Ławczys – www.dwujezycznosc.blogspot.com 

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!