Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 09:54:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Syn 3 lata 8m-cy mało mówi NIEDOSŁUCH  (Przeczytany 8839 razy)
Becia_85
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Wrzenia 02, 2014, 01:20:54 »

Witam Pani Profesor,
Piszę w imieniu mojego syna Alanka. Ma prawie 4 lata i prawie wcale nie mówił. Dopiero od momentu aparatowania obustronnego (ponieważ z diagnozy wyszło że ma 75-80 db niedosłuchu odbiorczego - przewodzeniowego) które zaczęło się od stycznia tego roku Alanek zaczął od jakiegoś m-ca powtarzać słowa i troszkę się komunikować. Do tej pory była to komunikacja na zasadzie pokazywania a jeśli nie zrozumiałam bardzo się denerwował. Z dziećmi w żłobku też miał spore problemy komunikacyjne.
Słowa powtarza następująco:
samolot-salolot
śpi-pi
auto -ato
koło-moło
zimno-zimo
pić-tutu
kwadrat-kadat
krowa-kofa albo mu
na zwierzątka często mówi wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi.
Reszta słów które ostatnio przysfoił jak motor, traktor czy cukierek jest tak zniekształcona że tylko ja go rozumiem a czasem poznam tylko po melodyjności tego słowa. Ogólnie mówi dużo ale jakby w swoim języku. Czasem z 5 zdań które "mówi" zrozumiem 2 -3 słowa. Czasem zdarza mu się również mylić słowa mama i tata lub na babcię mówi mama albo mama na tatę. Zaczęliśmy przysfajać książeczki kocham czytać i powiem szczerze ze bardzo mu się spodobały w ciągu tygodnia przysfoił wszystkie samogłoski. Jest bardzo mądrym chłopcem bardzo chciałby się komunikować i strasznie się ostatnio denerwuje jeśli nie możemy się porozumieć. Bardzo serdecznie prosiłabym o wskazówki w terapii z nim. Co prawda chodzimy razem na terapię wczesnego wspomagania rozwoju godzinę tygodniowo oraz do innego ośrodka "mowy i słuchu" gdzie spotykamy się 2 razy w miesiącu. Ale chciałabym z nim pracować w domu  wg jakiegoś schematu bo jak na razie ćwiczymy wszystko i "nic".
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam Beata

Chciałabym jeszcze dodać że syn miał bardzo widoczne wzmożone napięcie mięśniowe od urodzenia, a potem obniżone napięcie mięśniowe, ponieważ zaczął chodzić jak miał 17 miesięcy. Do tej pory czasem się ślini i nie zamyka buzi. Do logopedy chodzimy od roku, to ona właśnie powiedziała nam o terapi MK.
Jesteśmy ze Skoczowa z południa Polski, ale tu niestety nie ma nikogo, kto zajmowałby się Pani metodą. Bardzo prosiłabym o wskazówki.
« Ostatnia zmiana: Wrzenia 03, 2014, 08:41:02 wysłane przez Becia_85 » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Wrzenia 11, 2014, 11:56:34 »

Droga Mamo Alanka, tak późno wykryta wada słuchu i co za tym idzie brak aparatów słuchowych w najlepszym dla rozwoju mowy czasie musiały spowodować trudności chłopca. Ale jeżeli Synek dużo mówi, choć wyrazy są zniekształcone, to oznacza, że powtarza prawidłowy rozwój mowy dziecka. Takie zniekształcone wyrazy pojawiają się u dzieci w drugim roku życia i jest to zjawisko rozwojowe. Oczywiście musi Pani teraz bardzo intensywnie pracować, bo Synek ma negatywne emocje, gdy mówi a nie jest rozumiany, ale przede wszystkim nie buduje, bez  języka myślenia abstrakcyjnego.
Spotkania dwa razy  miesiącu, to fikcja terapeutyczna. Alanek musi mieć codzienne zajęcia, ustrukturowane dwugodzinne zajęcia przy stoliku, które będą obejmowały nie tylko naukę czytania i słuchania, ale będą także wspomagały pozostałe funkcje poznawcze.
Nie rozumiem zachowania logopedy, który rodzicom mówi o terapii MK, a sam nie pracuje zgodnie z jej zasadami. W Polsce południowej oprócz Krakowa, są terapeuci w Rabce Zdroju) Agnieszka Bala - znakomity logopeda i surdologopeda) w pobliżu Wadowic (Katarzyna Witek i Justyna Nowak). W Krakowie dzieśmi z wadami słuchu zajmuje się dr Sławka Orłowwska-Popek w naszym Centrum. Te osoby są na naszej stronie (www.szkolakrakowska.pl)
Na początku musi Pani utrzymać pomoc od  terapeuty (spotkanie raz w tygodniu), by wiedzieć jak programować gramatykę języka, jak pisać pamiętnik i jak ćwiczyć funkcje lewej półkuli mózgu.
Na temat pracy z dzieckiem z wadą słuchu pisałam w ostatniej książce, są tam omówione wszystkie konieczne ćwiczenia.
Nadmierne ślinienie się nie jest przeszkodą w opanowaniu mowy, może być efektem zaburzeń mięśniowych, o czym Pani pisała, lub cechą osobową dziecka.

Gorąco namawiam do podjęcia intensywnych ćwiczeń w domu, by przygotować Alanka do szkoły. Nasi uczniowie z większymi ubytkami słuchu kończyli studia, ale praca musi być codziennie i nie może być Pani osamotniona w budowaniu programu terapii..


Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!