Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 01:44:00
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: SMF - Just Installed!
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Forum Serwisu Logopedycznego
>
Pytania do naszych terapeutów
>
Autyzm
>
Matematyka Autyzm wysokofunkcjonujacy/Asperger
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Matematyka Autyzm wysokofunkcjonujacy/Asperger (Przeczytany 8856 razy)
mopiw13
Newbie
Wiadomości: 31
Matematyka Autyzm wysokofunkcjonujacy/Asperger
«
:
Padziernika 13, 2014, 11:21:27 »
Dzien dobry
W swojej pracy (jestem terapeutą) z niektórymi dziećmi rozpoczęłam naukę podstaw matematycznych. Dzieci te umią odliczać np. do 20. Umią podać mi daną ilość elementów. Podac ilość kropek bez przeliczania (do szesciu). Znają pojecie mało/dużo, mniej/więcej. Ulożyć cyfry od 1 do 10. Znają pojęcie tyle samo.
Próbujemy teraz dodawac w zakresie do 10 na konkretach. Na konkretach w miarę dają sobie radę. Na palcach też. Ale bardzo duzy problem pojawia się w odejsciu od konkretu. Gdy dziecko ma ulozone z liczmanow dzialanie, podpisze je i obliczy (liczac paluszkiem liczmany). Gdy ma zapis tylko z samych cyfr jest bardzo duzy problem...
Czy sa jakies cwiczenia aby dzieciom ulatwic odejscie od konkretu?
Czy to kwestia wyobraźni? Jeden z chłopców Adas (autyzm wysokofunkcjonujacy) w zabawie ma bogata wyobraźnię, potrafi nadawać znaczenie rzeczom i wymyslac fabułę w zabawie...Czy to jednak nie chodzi o taką wyobraźnię?
Czytałam, ze również dzieci z alalią myślą konkretnie. Czy nalezy oczekiwac, ze i one beda miec problemy matematyczne?
Czy konkretne myślenie jest do przebrnięcia?
Pozdrawiam
Monika Jasminska
Zapisane
Jagoda
Hero Member
Wiadomości: 1231
Odp: Matematyka Autyzm wysokofunkcjonujacy/Asperger
«
Odpowiedz #1 :
Padziernika 15, 2014, 08:25:06 »
Droga Pani Moniko, dzieci z zaburzeniami rozwoju stopniowo przechodzą przez etapy rozwoju myślenia matematycznego. Jeśli umieją już przeliczać na konkretach, trzeba ćwiczyć zapis do zadań konkretnych typu: Jaś ma 2 jabłka, mama dała mu jeszcze 3 ile ma teraz. Zapis: 2+3 = 5. to pozwala dziecku przejść od konkretu do symbolicznego zapisu. Oczywiście te jabłka muszą być obecne (prawdziwe jabłka, obrazki), a zapis zbliży dziecko do myślenia abstrakcyjnego.
Nie wolno zbyt wcześnie odchodzić od liczenia na konkretach. To liczenie na konkretach mam być zapisywane cyframi wielokrotnie.
Dzieci z alalią po opanowaniu systemu językowego są gotowe do myślenia abstrakcyjnego.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [
1
]
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Pytania do naszych terapeutów
-----------------------------
=> Autyzm
=> Zespół Aspergera
=> Zaburzony rozwój mowy
=> Terapia - problemy
=> Wczesna Stymulacja
=> Dysleksja
=> Pomoce
=> Inne
Ładowanie...