Jagoda
|
|
« Odpowiedz #1 : Grudnia 01, 2014, 11:50:34 » |
|
Droga Pani Justyno, przed rokiem chłopiec miał 2 lata, prawdopodobnie mówił niewiele i trudności przez Panią opisane mogły się nie ujawnić. Jeśli rodzice zadbali o poczucie bezpieczeństwa dziecka, to trauma po zniknięciu (dziecko przecież nie rozumie, że babcia odeszła na zawsze) babci nie mogła mieć wpływu na mowę, choć mogła na emocje. Ale z pewnością nie przez tak długi czas. Koniecznie trzeba rozpocząć stymulację. Proszę sprawdzić dominację stronną, która już powinna być ustalona. Prawdopodobnie chłopiec jest lewouszny lub ma skrzyżowaną lateralizację. Powinna Pani zastosować program słuchowy "Słucham i uczę się mówić", układanki lewopółkulowe, ćwiczenia sprawności manualnej, oraz stymulację lewej półkuli mózgu. Niezwykle ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest eliminacja prawopółkulowych stymulacji, co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, radia, komputera. Nie mogą one być włączone, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran. Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia, uczenia się prowadzenie NAPRZEMIENNEJ ROZMOWY i rozumienia społecznych przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu itp).
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|