Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 02:18:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Nieharmoniczy rozwój u 5-latka  (Przeczytany 8556 razy)
aszka
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Stycznia 30, 2015, 10:29:44 »

Droga Pani Profesor.
Zauważam od kilku lat u swojego 5 letniego synka problemy rozwojowe. Nie są one może aż tak niepokojące jak u innych dzieci, o których rodzice piszą na forum, ale jednak na tyle nie dają mi one spokoju, że postanowiłam działać. Syn z jednej strony wydaje się, że pięknie mówi, ma świetną pamięć, logiczne myślenie. Jednakże my sami jaki i panie w przedszkolu oraz pan w szkole językowej dla przedszkolaków do której uczęszcza zauważyli, że syn bardzo często jest jakby nieobecny ciałem, zamyślony, nie reaguje na komunikaty, nie odpowiada na pytania, niechętnie bawi się w gry i zabawy zbiorowe, nie skupia uwagi, często bezmyślnie odtwarza jakieś zasłyszane zdania (często trudne), w większości przypadków wie o czym są zajęcia, uczy się nowości, ale nie zawsze.  Podkreślają jednak że lepiej radzi sobie w kontakcie jeden na jeden, lepiej pracuje mu się w samotności. Psycholog po dwóch spotkaniach sam na sam z synem stwierdził że rozwija się prawidłowo, ale jest INDYWIDUALISTĄ.  Do tego wszystkiego dochodzi problem z samoobsługą, gdyż bardzo niechętnie sam się ubiera, myje, je a już prawie w ogóle nie chce malować, czy pisać. Ogólnie ma problemy z koncentracją, motoryką małą, grafomotoryką, koordynacją wzrokowo-ruchową. Często jest znudzony, apatyczny, jabky zamyślony, smutny czy przejęty. Ma niską samoocenę jeśli chodzi o radzenie sobie ze wszystkim, zachęcany do rysowania, samodzielnego jedzenia, wciąż powtarza że nie potrafi, z góry zakłada że to za trudne. Od początku miał problemy z jedzeniem, jest niejadkiem, a obecnie jest w trakcie diagnozy  celiaki lub innego rodzaju nietolerancji lub alergii pokarmowej. Z powodu niejedzenia od samego początku metodą na jego niejedzenie były bajeczki w TV,  teledyski, ogólnie telewizor. Zdawaliśmy sobie sprawę że to źle, ale było to jedyne wyjście na tamtą chwilę. Psycholog wykluczyła autyzm. Powinien  za rok iść do szkoły. Obawiam się że nie jest to możliwe, a ja najmocniej Panią proszę o poradę, czy dziecko z tego wyrośnie, czy jednak należałoby się u Pani zgłosić na diagnozę i po wskazówki od czego zacząć i jak z dzieckiem pracować, aby jego atuty:  inteligencja, świetna pamięć i piękne mówienie w jakiś sposób połączyć z nieharmonicznym rozwojem (wręcz jak na 5 latka niedorozwojem) w innych sferach, tak aby jego start w szkole był jak najlepszy i nie stał się koszmarem dla nas wszystkich. Uprzejmie proszę o poradę. Będę niesłychanie wdzięczna.
Joanna
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lutego 07, 2015, 12:57:33 »

Droga Pani Joanny, Pani niepokój jest całkowicie uzasadniony i koniecznie trzeba wykonać pogłębioną diagnozę, bowiem opis zachowań Synka może wskazywać na rys zespołu Aspergera. Szczególnie niepokojące jest powtarzanie słyszanych trudnych fraz, które nie służą do komunikacji, są jedynie formą stereotypii. Trudności z samoobsługą, kontaktami z rówieśnikami i zaburzenia koncentracji zawsze są niepokojące. Cechy ZA najmocniej ujawnią się po rozpoczęciu nauki w szkole, ale wówczas będzie już za późno na wypracowanie normatywnych i oczekiwanych w szkole zachowań. Gorąco zachęcam do diagnozy u profesor Marty Korendo, która jest wybitnym specjalistą w dziedzinie zaburzeń ze spektrum ZA. Podczas diagnozy otrzyma Pani ćwiczenia, także taki dotyczące rozumienia intencji i emocji innych ludzi. Jeśli pani profesor Korendo potwierdzi cechy zaburzeń, będzie Pani mogła przygotować Synka i szkołę, a to bardzo ważne.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!