Katarzyna1357
Newbie
Wiadomości: 3
|
|
« : Marca 12, 2015, 01:16:52 » |
|
Droga Pani Profesor, Jestem mamą 25 miesięcznego synka Igora. Opiszę Pani całą sytuację jak zaczęły się nasze kłopoty rozwojowe u Igorka. Do pierwszego roku rozwijał się prawidłowo, był karmiony piersią, gaworzył, nawiązywał kontakt wzrokowy. Po roczku bardzo zaczął interesować się telewizją: reklamami, bajkami, nie można było Go od nich oderwać. Przestał reagować na imię, kręcił się w kółko, nie wykonywał poleceń, kontakt wzrokowy był ograniczony, nic Go nie interesowało, zabawki tylko rozrzucał, nie interesowały Go książeczki. Dopiero ok 21 miesiąca życia Igorka dostrzegliśmy, że coś się dzieje z naszym dzieckiem, po przewertowaniu internetu byłam pewna, że to autyzm. Poszliśmy do ośrodka zajmującego się diagnozowaniem dzieci i tam Igor został przebadany przez psychologa, psychiatrę, logopedę, pedagoga specjalnego, miał badanie słuchu-wyszło w normie. Wszyscy stwierdzili, że jest to zaburzenie ze spektrum autyzmu, kazali wyłączyć TV, zabrać grające i świecące zabawki, przeszliśmy na dietę bezglutenową, bezkazeinową i bezcukrową. Zrobiliśmy mu też badanie na pasożyty i candidę- wyszło ujemne. Rozpoczęliśmy intensywną terapię pedagogiczą oraz terapię SI, które przyniosły dużo pozytywnych efektów. Opiszę Pani jak teraz zachowuje się Igorek. Po 3,5 miesięcznej terapii: nawiązuje kontakt wzrokowy, potrafi wskazać części ciała (na sobie i na misiu), karmi misia i lale, udaje, że pije herbatkę, dopasowuje kształty, nawleka koraliki, rysuje kredkami i maluje farbami - poprawnie trzyma kredkę i pędzel, układa dwuczęściowe puzzle, potrafi sam jeść łyżką, sam próbuje się rozbierać i ubierać, fascynuje się butami- siedzi w przedpokoju i przymierza, potrafi stanąć na jednej nodze, tupać, pokazywać głową tak i nie, potrafi z 3 obrazków pokazać wybrany przedmiot, w książeczce jest mu trudniej wyszukać to co mu każę pokazać,z reguły pokazuje całą ręką a rzadziej paluszkiem, ale potrafi tworzyć wspólne pole uwagi bo jak mu pokazuje swoim palcem, żeby coś gdzieś położył to kładzie, fascynuje się książeczkami- uwielbia je wertować i golądać. Jeżeli chce żeby mu coś otworzyć np. pudełeczko to puka w pokrywkę. Robi papa, przesyła buziaka, pokazuje ile ma lat, robi sobie sam ważyła myszka kaszę na rączce, wykonuje podstawowe polecenia: wstań, usiądź, podnieś, podaj, wyrzuć pieluchę do kosza, nalej żelik na gąbkę. Jeżeli chodzi o mowę to to martwi mnie najbardziej, od miesiąca słuchamy w słuchawkach "wyrażenia dźwiękonaśladowcze" oraz "samogłoski i wykrzyknienia", na początku bardzo mu się podobało to słuchanie a teraz muszę to robić na kilka razy w ciągu dnia bo się wyrywa, staram się, żeby 8 razy przesłuchał (4 jednego i 4 drugiego). Igor potrafi powiedzieć "daj daj mama " adekwatnie do sytuacji to samo "daj daj baba", jak Go zapytam jak się śpiewa to robi lalala a jak się usypia misia to robi aaaaa, czasem powie iść, piś (pić), sisi- na sisiorka. Potrafi naśladować konia, kota, małpę czasami też psa. Nie raz coś mu się wyrywa np. papa, bapa, bibi, pipi, bebe, ach, tata, dada, meme, siiiii, jak proszę, żeby powtórzył to widzę, że się stara ale nie zawsze mu wychodzi. Oglądamy też książeczki z serii Kocham czytać, ja mu opowiadam a On chętnie słucha i ogląda. Igor już nie kręci się w kółko,zrobił bardzo duże postępy bo wcześniej był nieobecny, ale ma jeszcze deficyty. Widzę, że trudność sprawia mu dopasowanie taki sam, nie potrafi odtworzyć wzoru (np. kamień, koralik, kamień koralik), porządkowanie też mu kiepsko idzie, tak samo złożenie obrazka w jedną całość- przy puzzlach skupia się żeby wczepić a nie patrzy na obrazek, nie potrafi narysować linii- są to raczej koliste bazgroły. W ośrodku diagnostycznym odchodzą od diagnozy autyzmu, ostanio Pani logopeda stwierdziła, że być może to alalia...Pani Profesor proszę napisać jak mogę jeszcze bardziej pomóc mojemu dziecku. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam Katarzyna
|