Wróć do strony głównej.
Maja 02, 2024, 02:59:36 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: czterolatek problem z sylabami  (Przeczytany 10735 razy)
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« : Marca 06, 2015, 10:02:22 »

Witam, jestem mamą czterolatka, który uczony jest od czterech miesięcy metoda krakowską. Chłopiec świetnie opanował samogłoski, recytuje z pamięci sylaby z "pasków", ale  nie potrafi ich rozpoznać. W sylabach widzi wyłącznie samogłoskę. Czy to jest ma, pa, ta, itd. on przeczyta tylko "a". W testach psychologicznych wychodzi mu rozwój na 4,5 roku, opowiada dobrze, ma problem z kolejności w historyjkach obrazkowych. Co można dalej robić?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Marca 06, 2015, 10:10:16 »

Dobry wieczór, przede wszystkim konieczne jest badanie dominacji stronnej, jeśli dziecko ma skrzyżowaną lateralizację, to kłopoty z lewopółkulowym czytaniem (rozpoznawaniem sylab poza paradygmatem (paskiem) jest tego konsekwencją. Problem z układaniem historyjek obrazkowych potwierdza takie przypuszczenie. Proszę o informacje o dominacji ręki, oka, ucha i nogi.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #2 : Marca 06, 2015, 10:27:25 »

ucho lewe, oko lewe, noga raz prawa raz lewa i ręka raz prawa raz lewa. Tak wynika z diagnozy lateralizacji. Co można robić w takiej sytuacji?  Układanki lewopółkulowe nie ułoży nawet z czterech elementów. Ja pomóc dziecku?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Marca 09, 2015, 11:54:56 »

Dzień dobry, proszę sprawdzić, czy nazwisko osoby prowadzącej zajęcia z dzieckiem znajduje się liście terapeutów metody krakowskiej (www.szkolakrakowska.pl). Dziwi mnie bowiem, że nie podjęto decyzji w sprawie wyboru ręki dominującej. Bez tego nie uda się praca nad budowaniem systemu językowego. Jak Pani widzi moje podejrzenia okazały się słuszne, co do dominacji oka i ucha. Konieczne są ćwiczenia lewopółkulowe autorstwa M. Korendo (Wyd WIR ) oraz zeszyty ćwiczeń A. Bali (Wydawnictwo Arson), także konieczne ćwiczenia odwróceń (Kocham się uczyć - Odwracamy obrazki - Wydawnictwo Edukacyjne).
Dzieciom lewoocznym bardzo pomaga czytanie białych sylab na czarnym tle (Sylaby inaczej).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #4 : Marca 10, 2015, 06:43:09 »

Dzień Dobry,
dziekuję za odpowiedź. Niestety naszej Pani nie ma na liscie terapeutów metody krakowskiej. Co mam dalej robić?
Zapisane
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #5 : Marca 13, 2015, 06:48:56 »

Witam,
Zapisałam synka na diagnozę do Centrum Metody Krakowskiej na ul. Grochowską. Niestety termin dopiero na koniec maja. Zmieniam terapeutkę , przynajmniej próbuje zmienić na taką z listy terapeutów metody krakowskiej. Czas ucieka, dużo tego czasu zmarnowałam Zawstydzony. Mam poczucie winy , że wszystko jest takie opóźnione. Popełniłam mnóstwo błędów. Zadawałam pytania, dlaczego mały nie widzi sylab, a tylko samogłoski. Te pytania pozostawały bez odpowiedzi od października. Zawstydzony
pozdrawiam.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #6 : Marca 20, 2015, 04:51:24 »

Dzień dobry, do maja proszę bawić się sylabami z Synkiem (np. "Analogie sylabowe", czy "Piotruś sylabowy"), ćwiczyć odwrócenia, bawić się w układanie prostych wyrazów z sylab np.; PUPA,  KUPA, tak by chłopiec mógł się trochę pośmiać zanim przystąpi Pani do trudniejszych wyrazów. Proszę się nie martwić, że Synek jeszcze nie rozpoznaje wszystkich sylab, proszę je czytać i pokazywać jaki sens ma czytanie. W naszych dziennikach zapisujemy proste zdania: MAMA PUKA. TATA PIJE PIWO. MEWA LATA. ALA JE LODY. Dzięki temu zanim dziecko przejdzie do kolejnych "pasków" (paradygmatów) opatrzy się z różnymi wzorami sylab.
Proszę nie robić sobie wyrzutów, bo to niepotrzebnie wprowadza złe emocje. Podczas czytania uczący się i nauczyciel muszą być spokojni.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!