Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 12:38:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Zosia 4 lata c.d  (Przeczytany 11371 razy)
Marlena Pan
Newbie
*
Wiadomości: 5


« : Czerwca 03, 2015, 09:30:46 »

Pani Profesor, dodam jeszcze do poprzedniego wątku na temat mojej 4 letniej Zosi, że córka utrzymuje kontakt wzrokowy, mało ogląda bajki za to bardzo lubi słuchać muzykę zarówno dziecięce piosenki jak i niestety muzykę disco, tańczy przy tym kręcąc się w koło, lubi grające zabawki, ma ich bardzo dużo, czasem reaguje złością rzucając zabawkę czy telefon o podłogę, wymachujac się  rękoma również gdy coś jej nie wychodzi szybko traci cierpliwość. zosia lubi bawić się garnkami i miaskami codziennego użytku dużo bardziej niż swoimi zabawkami. nie potrafi włączyć się do zabawy z dziećmi, nie jest wobec nich agresywną ale zabiera zabawki tylko po to aby je rzucić, nawet kiedy ją próbuje z nią malować zabiera każda kredki z mojej dłoni i rzuca obok. jestem umówiona z córka w gdańsk do SPOA w celu postawienia diagnozy autyzmu lub go wykluczenia, bardzo proszę o pomoc, co mogę zrobić, do kogo się udać, dodam że jestm z Mławy, woj. mazowieckie.

Marlena, mama Zosi
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lipca 10, 2015, 09:47:08 »

Droga Pani Marleno, szkoda że tak późno zdecydowała się Pani na specjalistyczną diagnozę. Efekty terapii są największe, gdy rozpoczynamy ją przed drugimi urodzinami. Z czterolatką nie będzie już łatwo, bo dziecko wypracowało swój system komunikacji i manipulacji dorosłymi. W takich sytuacjach radzę, by terapeuta Metody Krakowskiej pokazał jak należy prowadzić ćwiczenia. W Gdańsku jest jedna terapeutka - Magdalena Szymczak (kontakt na stronie www.szkolakrakowska.pl).
Aby rozpocząć terapię musi Pani całkowicie zrezygnować z tv i muzyki, grających zabawek.
Artykuły w Internecie na ten temat:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,18148052,Tablet_nie_nauczy_dziecka_mowic_ani_nawiazywac_kontaktow.html

http://mataja.pl/2014/06/czy-wiesz-jak-telewizor-puszczony-w-tle-dziala-na-twoje-dziecko/

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska

Zapisane
Marlena Pan
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : Lipca 12, 2015, 07:45:47 »

Witam Pani Profesor,
Dziękuję bardzo za odpowiedz.
U córki wykluczono autyzm, zdiagnozowano opóźniony rozwój psycho-ruchowy, będę próbowała dostać się na zajęcia do terapeuty MK w warszawie gdyż mamy tu bliżej, póki co mam zamiar zakupic pomoce do ćwiczeń z córką w domu, proszę o podpowiedź czy zacząć od słuchania w słuchawkach czy od układanek lewopółkuowych, myślałam tez o ćwiczeniach -relacje szeregi sekwencje

Marlena mama Zosi
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Lipca 13, 2015, 08:57:25 »

Droga Pani Marleno, powinna Pani robić wszystko. Terapia systemowa obejmuje:
- program słuchowy (CODZIENNIE, W SŁUCHAWKACH),,
- ćwiczenia spostrzegania wzrokowego (pomoce z Wydawnictwa WIR),
- ćwiczenia dużej i małej motoryki,
- ćwiczenia pamięci,
- stymulacje lewej półkuli mózgu (szeregi, sekwencje, układanie klocków wg wzorów - bardzo ważne "Układanki lewopółkulowe" - www.konferencje-logopedyczne.pl),
- ćwiczenia kategoryzacji (dobieranie takich samych obrazków, klocków itp),
- ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego i przez analogię,
- ćwiczenia rozumienia sytuacji społecznych (dziennik wydarzeń!),
- ćwiczenia rozumienia mowy (rzeczowniki, czasowniki) i spełniania poleceń,
- nauka czytania ("Kocham czytać" (www.we.pl
Wszystkie te ćwiczenia warunkują skuteczną naukę mowę ze wsparciem języka pisanego. Dziecko będzie uczyło się od słowa przeczytanego do wypowiedzianego.


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Marlena Pan
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #4 : Lipca 21, 2015, 01:10:28 »

Witam Pani Profesor, Dziękuję bardzo za odpowiedz,
Jestem już w posiadaniu serii Kocham czytać, mam pytanie jak interpretować obrazki, czy mówić-"dziewczynka leży chora w łóżku, mówi E" czy może w inny sposób, nie miałam jeszcze wizyty u terapeuty MK stąd moje pytanie, ćwiczymy tez układanki lewopółkuowe, kategoryzacji obrazkowe, relacje, szeregi isekwencje, czy w czasie przerwy między nauką mogę dawać córce kostki czy kartoniki z obrazkami do zabawy czy tylko powinna się tym posługiwać w czasie nauki? I jeszcze jedno pytanie, ile czasu dziennie ćwiczyć z córką? Dodam że jak do tej pory idzie nam ciężko, Zosia nie chce siedzieć przy stoliku. Czy jest jakiś sposób żeby 4 latkę zainteresować praca przy stoliku?

Serdecznie pozdrawiam i bardzo dziękuję za czas poświęcony.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #5 : Lipca 24, 2015, 02:02:35 »

Droga Pani Marleno, pomocami, których używamy do ćwiczeń Córeczka nie powinna się bawić, bo potem trudno będzie wzbudzić zainteresowanie nimi. Zosia jest już duża powinna mieć 2 godziny dziennie pracy przy stoliku. Staramy się ćwiczą, przygotować sobie duży zestaw pomocy, by zmieniać je co 4-6 minut, to jedyny sposób, by "utrzymać" zainteresowanie dziecka.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Marlena Pan
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #6 : Lipca 28, 2015, 08:06:04 »

Witam Pani Profesor,
Dziękuję za odpowiedź, bardzo proszę o polecenie mi terapeuty MK w Warszawie lub Olsztynie jeżeli jest taka możliwość.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #7 : Lipca 28, 2015, 09:11:01 »

Droga Pani Marleno, oto nr telefonów terapeutek z Warszawy:
1. Iwona Wójtowicz - 606 949 667
2. Dorota Iwanicka - biuro CMK 505158717
3. Justyna Pawela 602 887 351
4. Marta Młodzińska 503 725 676
5. Anna Nallur 729333008


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!