Wróć do strony głównej.
Maja 02, 2024, 09:59:27 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Niepokój związany z nieprawidłowym rozwojem dziecka - prośba o radę  (Przeczytany 6260 razy)
eliza
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Sierpnia 07, 2015, 10:06:44 »

Witam,

Mój 26 miesięczny synek pod pewnymi względami odstaje od grupy rówieśniczej: nie chce nic pokazywać własnym palcem (jeżeli czegoś chce to pokazuje mi to, naprowadzając na pożądany przedmiot moją rękę), mówi "po swojemu" (koko, kuku, guga itp, żadnych konkretnych wyrazów), a od miesiąca jak jest z jakiegoś powodu wyjątkowo szczęśliwy to skacze i uderza się rączkami w brzuch. Poza tym jest typowym dwulatkiem: zawsze uśmiechnięty, prawie nigdy nie wpada w złość, uwielbia spacery i zwierzęta, bawi się z dziećmi (ale tylko w niewielkich grupach).

Byliśmy u psychologa. Zalecono nam diganozę dziecka pod kątem autyzmu. Czekamy na wizytę. Jak teraz można pomóc synkowi? Czytamy z nim książeczki, pokazujemy różne układanki, bawimy się klockami. Ale może warto popracować nad czymś innym?

Przyznam szczerze, że mocno to przeżywam. Bardzo chciałabym zrobić wszystko co się da, żeby mu tylko w jakiś sposób pomoc. Proszę o rady.

Dziękuję serdecznie!
Eliza
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Sierpnia 07, 2015, 01:13:17 »

Droga Pani Elizo, powinna Pani natychmiast rozpocząć stymulację rozwoju mowy, a także zapewnić dziecku prawidłowe warunki rozwoju, czyli  eliminacja  prawopółkulowych stymulacji,  co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, nie może ona być włączona, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran. Należy zrezygnować z radia, komputera, gier w telefonie komórkowym, radia w samochodzie.  Należy usunąć baterie ze wszystkich dźwiękowych zabawek.  Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia, uczenia się prowadzenia NAPRZEMIENNEJ ROZMOWY i rozumienia społecznych przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu itp).
Najważniejsze zalecenia do pracy  terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze,  po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych wprowadzane są Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" (www.we.pl) i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Gdzie jest A?", "Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). "Moje pierwsze słowa (www.wir-wydawnictwo.com). Warto też stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczek - "Na wsi", "Na łące", "Pojazdy" www.centrummetodykrakowskiej.pl).
   Ponieważ brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, budowanie systemu językowego jest priorytetem w terapii. 
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl oraz w książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl). Spektrum autyzmu omówione jest w książce "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych" www.konferencje-logopedyczne.pl).  Tu omawiam także szczególne zadania dla ojca i rodzeństwa.
   
Warto udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
eliza
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Sierpnia 07, 2015, 07:26:51 »

Pani Jagodo,

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Postaram się wprowadzić Pani rady jak najszybciej w życie. Wyrazy dzwiękonaśladowcze już zamówione. Mam prośbę o jeszcze jedną radę - synek nie chce pokazywać palcem nic na obrazkach, więc czytam mu książeczki i sama pokazuje zwierzątka itp. Niestety bardzo trudno utrzymać jego uwagę. Chce być cały czas w ruchu - biega, skacze... Nie wiem w jaki sposób zainteresować go czymś na dłużej.

Dziękuję!
Eliza
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Sierpnia 18, 2015, 10:45:59 »

Droga Pani Elizo, proszę posadzić dziecko na kolanach, lewą ręką trzymać a prawą pokazywać obrazek, palcem dziecka. Lepiej zrobić 10 takich prób, trwających minutę niż walczyć z dzieckiem przez pół godziny.
Aby nieco ograniczyć hiperaktywność - 3 razy dziennie herbatka z rumianku i melisy (łyżka stołowa rumianku i łyżeczka melisy)- świeżo zaparzane.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!