Wróć do strony głównej.
Kwietnia 23, 2024, 03:54:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: pytanie  (Przeczytany 13621 razy)
Kasia
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Sierpnia 11, 2010, 08:20:22 »

Szanowna Pani Profesor! Jestem Pani studentką i ośmielam się zapytać... Od niedawna pracuję z 6-letnim chłopcem, który przeszedł zabieg tracheotomii (miał zrośnięty nos w środku). Niedawno rurka została wyjęta, chłopiec prawie wcale nie mówi, a jeśli już coś próbuje, to charczy (nie da się go zrozumieć). Dodatkowo ma lekki paraliż prawej strony buzi. Pracuję z nim Pani metodą. Proszę o pomoc, co powinnam jeszcze robić, żeby zaczął mówić? Ogólnorozwojowo też są problemy, cały czas nad tym pracuję. Ale nie wiem, co powinnam robić z artykulacją, żeby zaczął powtarzać. Czy MTG jest w tym przypadku w ogóle możliwe?? I jeszcze jedno: mama chłopca chce posłać go do zerówki od września. Odradzałam jej to. Czy dobrze zrobiłam? Bardzo proszę o odpowiedź.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Sierpnia 12, 2010, 11:25:53 »

Dzień dobry Pani Kasiu, nie wiem jak długo chłopiec miął rurkę. Czy przed zabiegiem mówił ? Jeśli nie, to niejako rozpoczynamy pracę od początku. Najważniejsze jedzenie i połykanie, domykanie ust, ściąganie pokarmu z łyżeczki. funkcje pokarmowe trzeba traktować jako prymarne.
Co do pójścia do zerówki, to ta decyzja zależy od rozwoju funkcji poznawczych chłopca. Proszę sprawdzić naśladowanie wzorów atematycznych, kategoryzacje i grafopercepcję. Jeśli te funkcje są obniżone, to decyzja o podjęciu nauki jest błędna. Oczywiście ja zatrzymałabym dziecko jeszcze rok, by nie przezywał frustracji braku komunikacji z rówieśnikami. Nawet gdyby wszystkie funkcje były wysoko.