Droga Mamo Adasia, w Lublinie i w Puławach są terapeuci metody krakowskiej, których odszuka Pani na stronie
www.szkolakrakowska.pl.
Oczywiście, że może Pani pracować MK, ćwicząc to, czego dziecko nie umie. Jeśli mówi już wyrażenia dźwiękonaśladowcze, to program słuchowy rozpoczynamy od płytki - Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 15 minut dziennie (
www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Terapia systemowa obejmuje:
- program słuchowy (CODZIENNIE, W SŁUCHAWKACH),,
- ćwiczenia spostrzegania wzrokowego (pomoce z Wydawnictwa WIR),
- ćwiczenia dużej i małej motoryki,
- ćwiczenia pamięci,
- stymulacje lewej półkuli mózgu (szeregi, sekwencje, układanie klocków wg wzorów - bardzo ważne "Układanki lewopółkulowe" -
www.konferencje-logopedyczne.pl),
- ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego i przez analogię,
- ćwiczenia kategoryzacji (dobieranie takich samych obrazków, klocków itp)
- ćwiczenia rozumienia sytuacji społecznych (dziennik wydarzeń!),
- ćwiczenia rozumienia mowy (rzeczowniki, czasowniki) i spełniania poleceń,
- nauka czytania ("Kocham czytać" (
www.we.pl) "Moje pierwsze słowa (
www.wir-wydawnictwo.com).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska