Wróć do strony głównej.
Kwietnia 24, 2024, 11:39:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Asperger? Co robić?  (Przeczytany 8333 razy)
Katarzyna79
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Padziernika 06, 2015, 02:37:20 »

Witam,
Jestem nauczycielem w klasie III szkoły podstawowej, w swojej klasie mam chłopca, którego zachowanie od początku budzi we mnie niepokój. Chłopiec nie nawiązuje żadnych relacji werbalnych z rówieśnikami (ma tylko jednego kolegę, z którym spędza czas rozmawiając najczęściej o grach komputerowych lub przebywają w swoim towarzystwie nie rozmawiając wcale). Jako dziecko 3 letnie, został przyjęty do naszego przedszkola z zaburzeniami odżywiania i mowy (jadł tylko maślane bułki- cały dzień oraz w mowie posługiwał się tylko sylabami -ma, -ba, -da). Był badany i został objęty terapią logopedyczną. W wieku sześciu lat - na mój wniosek mama przebadała go okulistycznie: okazało się że jest krótkowidzem (wada wzroku - 8 ). W tym momencie chłopiec mówi niewyraźnie ( i z bardzo specyficzną intonacją), nieczytelnie pisze (popełniając mnóstwo błędów, "połykając" litery- najczęściej samogloski) w opinii tutejszej poradni ma zagrożenie dysgrafią i dysortografią. Uczeń jest bardzo mało sprawny fizycznie- w czasie biegu wykonuje nieskoordynowane ruchy, nie potrafi utrzymać równowagi, nawet z pomocą nie jest w stanie wykonać poprawnie ćwiczeń gimnastycznych. Chłopiec ma bardzo mały zasób wiedzy i umiejętności społecznych (nie wie, jak się zachować w różnych sytuacjach, co wielokrotnie wzbudza śmiech i wytykanie palcami przez innych uczniów, odmawia współpracy w zespole, nie inicjuje kontaktów, nie rozumie dlaczego ktoś postępuje w określony sposób)... Problemów jest jeszcze mnóstwo... Chłopiec świetnie natomiast radzi sobie z matematyką- zazwycza