Wróć do strony głównej.
Kwietnia 28, 2024, 09:38:29 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić u 14 miesięczn  (Przeczytany 8745 razy)
monika1987
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Listopada 11, 2015, 10:48:29 »

Szanowna Pani Profesor

Synek ma 14 miesięcy, ładnie wskazuje palcem, dużo rzeczy rozumie, jednak niepokoi mnie kilka faktów:

- synek oglądając książeczkę nie umie wskazać pieska, kotka itp jak się go o to poprosi chociaż na specerze umie
- jest bardzo aktywny ( lubi rzucać przedmiotami, niszczyć książęczki
- niepokoi mnie jego zasób słów, mianowicie teraz mówi tata, dada, dajjj,iiiii, ba. Wcześniej mówił nie, aja, baba i nieraz mama jednak w tym momencie przestał
- lekarz zalecił nam podawanie preparatu eye q, jednak na ulotce jest napisane, że należy go podawać po  r.ż ze względy na większą ilość kwasu EPA. Lekarz twierdzi, że mogę dziecku dać, ale nie wiem czy to bezpiecznie
- synek nie lubi siedzieć z słuchawkami na uszach czy jest inna możliwość ćwiczenia programu Program Słucham i uczę się mówić i kiedy można zaobserowawać pierwsze efekty? Czy jest możliwe, że głośność w słuchawkach jest nieodpowiednia
-generalnie synek słabo naśladuje gesty, ale dobrze czynności


Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Listopada 15, 2015, 09:13:48 »

Droga Pani Moniko, co prawda eye q, to tylko preparat z wiesiołka i kwasy, ale dla dzieci najczęściej stosuje się różne smaki (niby owocowe, a w rzeczywistości chemiczne). Nie należy tak małym dzieciom podawać suplementów diety. Zdecydowanie lepiej podać im .... terapię. Jeśli chodzi o program słuchowy, to nie da się, go wykonać inaczej niż poprzez słuchanie. Proszę rozpocząć od 60 sekundowych sesji. Akceptacja słuchawek, to coś więcej niż tylko podawanie ułatwionej mowy, to także nauka koncentracji na bodźcach werbalnych, ćwiczenie stosowania się do reguł i aktywowanie ośrodków mowy w korze mózgu. Stosowanie wymaga determinacji, ale nie jest chemią zatruwającą organizm dziecka.
U wielu dzieci pierwsze efekty widać o 2 tygodniach, ale są i takie dzieci, które zaczęły powtarzać po 3-4 miesiącach. Jednak już po miesiącu pojawiały się wyrażenia dźwiękonaśladowcze podczas zabawy, a to jest najważniejsze.
Głośność nastawiamy sprawdzając własny komfort słuchania, po nałożeniu słuchawek.
Proszę pamiętać, że regres w rozwoju mowy jest zawsze bardzo niepokojący i stymulacja jest konieczna.
Niezwykle ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest eliminacja  prawopółkulowych stymulacji,  co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, nie może ona być włączona, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran. Należy zrezygnować z radia, komputera, gier w telefonie komórkowym, radia w samochodzie.  Należy usunąć baterie ze wszystkich dźwiękowych zabawek.  Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia, uczenia się prowadzenia NAPRZEMIENNEJ ROZMOWY i rozumienia społecznych przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu itp).

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
monika1987
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Listopada 16, 2015, 10:36:32 »

Szanowna Pani Profesor

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, Pani rady i sugestie są dla mnie niezwykle cenne i na pewno się do nich zastosuje. Mam jeszcze kilka pytań. Mianowicie
1.  Czy jeśli synek mówi aa,ee , iii, oo, yyy to mogę zacząć naukę od Słucham i uczę się mówić Wyrażenia dzwiękonaśladowcze?
Jaki powinny być kolejny zeszyt i kiedy do niego przejść? jak synek opanuje wszystkie wyrażenia?
2. czy po programie "Słucham (...)" od razu mam przejść do czytanie dziecku książki Kocham czytać wyrażenia dzwiękonaśladowcze? czytać od razu całą książeczkę? Kompletnie nie wiem jak skutecznie przeprowadzić takie ćwiczenia
3. obecnie spodziewam się drugiego dziecka. Czy powyższe ćwiczenia mogę również wykonywać z drugim dzieckiem nawet jeśli nie będzie wykazywało jakiś problemów. i w którym miesiącu życia zacząć taka naukę?
Pani Profesor niepokoi mnie jeszcze fakt iż od kilku dni jak synek  coś chce czy to dostać czy też wskazać ( obrazek, maskotkę,  zwierzątko w książce ) na coś to zamiast mówić np. daaj to skrzeczy albo krzyczy aaa czy też łała. czy to jest jakiś skok rozwojowy?

Dziękuje za odpowiedzi

 Z poważaniem

Monika
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2015, 09:34:02 wysłane przez monika1987 » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Grudnia 05, 2015, 06:58:06 »

Droga Pani Moniko, jeśli Synek wypowiada niektóre samogłoski należy przejść do wyrażeń dźwiękonaśladowczych. Wystarczy, że pojawią się dwa, trzy wyrażenia dźwiękonaśladowcze i już można włączyć WSZYSTKIE cztery płyty "Słucham i uczę się mówić - Sylaby i rzeczowniki". Po pojawieniu się pierwszych rzeczowników dołączamy czasownik liczbę pojedynczą.
Program "Kocham czytać" stosujemy równolegle, czytamy zwykle całą książeczkę w ciągu dnia, ale nei jednocześnie (połowę książeczki jednorazowo).
Stosujemy stymulację także dla dzieci zdrowych. Program słuchowy w słuchawkach od około 10 miesiąca, gdy dziecko już pewnie siedzi. Można także od 6 miesiąca życia płodowego włączyć dziecku samogłoski i wyrażenia (słuchawki przykładamy do brzucha).
Jeśli Synek, gdy chce dostać zabawkę mówi aaa, to nalęzy powiedzieć - "daj" i podać. Jeśli to krzyk nieartykułowany (skrzeczenie, jak Pani napisała) to nie należy podawać, zapytać: "co Jasio chce? chce piłkę? daj piłkę!").

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!