Jagoda
|
|
« Odpowiedz #1 : Grudnia 05, 2015, 03:03:32 » |
|
Dzień dobry, na początku rozwoju mowy (do wieku około 2;6, czasem dłużej jeśli pierwsze zdania pojawiły się po drugich urodzinach) stosowanie przez dziecko formy drugiej osoby w zastępstwie pierwszej jest naturalnym zjawiskiem rozwojowym. Widać, że Synek potrafi przywołać właściwą formę, jest ona jedynie nieutrwalona.
Jednak nie powinniście Państwo mówić: "powiedz ładnie", bo przecież mówi ładnie tylko czasem niepoprawnie, w takich wypadkach JEDYNIE powtarzamy właściwą frazę.
Nieco mnie niepokoją powtarzane frazy "Jak wrzucę ten samochodzik do ciepłej wody to zrobi się niebieski, zrobi się niebieski", i nadmierna ekscytacje, ale by tropić jakieś nieprawidłowości musiałbym to zobaczyć, cały kontekst, częstotliwość.
Jeżeli się Państwo niepokoicie proszę obserwować relacje Synka z członkami rodziny, stosowanie się do zakazów i nakazów, łatwość pogodzenia się z odmową lub zakazem, umiejętność zabawy z rówieśnikami, słuchania gdy inni mówią, gotowość do dzielenie się zabawkami.
Jeśli Synek nie mówi głosek szumiących i r to warto zastosować "Trudne głoski" z programu słuchowego. Wczesną naukę czytania zawsze warto prowadzić, proszę zerknąć do wątku "Badania" i ostatniego listu mamy dwujęzycznych chłopców.
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|