Wróć do strony głównej.
Kwietnia 28, 2024, 09:23:17 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Organizacja czasu pracy  (Przeczytany 6389 razy)
mamcia.78
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Stycznia 17, 2016, 06:51:03 »

Witam,
zaczynam wdrażać metodę krakowską dwójce dzieci (5 lat i 2 lata). W jaki sposób zorganizować czas pracy przy stoliku by żadne z nich nie przeszkadzało i nie rozpraszało drugiego. Może ktoś podzieli się swoimi sposobami.
Sylwia
Zapisane
Katarzyna P
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #1 : Stycznia 21, 2016, 02:35:40 »

Od razu zaznaczę - nie wiem czy robię prawidłowo, ale szczerze mówiąc nie bardzo sobie wyobrażam bym dała radę inaczej...
Mam dwójkę dzieci - syna 3 i córkę 7 miesięcy. Z synem staram się siedzieć przy stoliku tak długo, jak niemowlę daje radę bawić się samodzielnie lub prawie samodzielnie na podłodze (czyli krótko). Potem przenosimy zabawę na podłogę i bawimy się w trójkę. Syn czyta siostrze samogłoski lub komentujemy samogłoskami jej zachowania (O! kto wyrzucił klocki? A! to Agata! Uuuu, to niedobrze. I! Musimy pozbierać. Eee - nie chce nam się...), rzucamy piłeczki z napisanym samogłoskami i patrzymy, którą zeżreć próbuje niemowlę. Buduję wieżę z klocków prosząc syna by zbudował identyczną i sprawdzamy czyja zostanie szybciej zburzona. Biorę kilka przedmiotów, pytam się "który nie pasuje? rzuć niepasujący Agacie". Proszę syna by kategoryzował zabawki siostry "wrzuć miękkie zabawki do zielonego pudełka, a twarde do czarnego". Szukamy przedmiotu, który pasuje do zabawki, którą wybrała młodsza pociecha "co ma Agata? piłkę? co jest podobne do jej piłki? kaczuszka? a dlaczego kaczuszka? Aha, bo też jest żółta". Układam jakąś sekwencję z klocków, pozwalam niemowlakowi coś z niej zabrać, a syna proszę o uzupełnienie.
Wydaje mi się, że starszymi dziećmi możesz postępować podobnie - niech starsze czyta młodszemu, niech razem układają układankę. Niech dla siebie nawzajem układają zadania - jedno układa sekwencję, drugie powtarza. Traktuj zadania jako "gry". Np mój syn bardzo niechętnie powtarza szeregi, więc zamieniam to w zabawę w sklep lub restaurację - ja "zamawiam", a on daje mi to, co zamówiłam. W ten sposób dzieci mogą bawić się między sobą.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2016, 02:42:13 wysłane przez Katarzyna P » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #2 : Stycznia 25, 2016, 07:10:42 »

Droga Pani Katarzyno, bardzo dobrze, mam nadzieję, ze inne mamy skorzystają z Pani kreatywności.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!