Wróć do strony głównej.
Marca 29, 2024, 01:15:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: MK duże czy male litery?  (Przeczytany 13935 razy)
Magdalena16
Newbie
*
Wiadomości: 4


« : Stycznia 27, 2016, 08:14:34 »

Antoś ma 3 lata, rok temu zdiagnozowano autyzm. od 10 miesięcy jeździmy na zajęcia wspierania rozwoju wg Treningu Globalnego. Mały zrobił duże postępy, powtarza wyrazy, zapytany: "co to?", odpowiada. Od miesiąca wprowadziłam MK, bardzo szybko opanował samogłoski, pierwsze sylaby, układa sekwencje, kategoryzuje. Usłyszałam, że powinnam do obrazków dodawać podpisy,czyli globalne czytanie. I teraz moje pytanie: czy podpisujemy wielkimi literami? Założyliśmy też dzienniczek wydarzeń. Czy zdjęcia, na których jest Antoś i wykonuje jakąś czynność, podpisuję w 3 os., czy w 1 os.?, czyli, np: "Antoś je zupę", czy "Jem zupę".
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lutego 01, 2016, 07:55:25 »

Dobry wieczór Pani Magdo, jeśli chce Pani pomóc dziecku warto dokładnie zapoznać się z całą metodą. Została ona opisana w książce. Wyjaśniam dlaczego wielkie litery, dlaczego czcionka bezszeryfowa i jak budować zdania w dzienniczku wydarzeń.
Podpisujemy w 3 osobie, tak by dziecko mogło mówić o własnych przeżyciach i o działaniach innych osób.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Magdalena16
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 15, 2016, 09:51:12 »

Dziękuję Pani profesor za wskazówki. Pozdrawiam
Zapisane
jagnum
Jr. Member
**
Wiadomości: 62


« Odpowiedz #3 : Wrzenia 21, 2022, 06:45:30 »

Niestety często rodzice słyszą od innych w tonie porównywania z innymi dziećmi, jak to ich pociechy już coś robią, albo zaczęły wcześnie np. chodzić w wieku 10 miesięcy, czy siadać na nocnik w wieku 2 lat, albo że zaczęły czytać i pisać w jeszcze innym wieku. Jesteśmy otoczeni presją społeczną i wątkami rywalizacyjnymi. Myślę, że najważniejsze jest podążanie za dzieckiem i pozwolenie mu na rozwój w takim tempie jak samo czuje. Próby wpłynięcia na robienie tego czy tamtego z myślą w głowie, że inne dzieci już coś robią, mogą mieć odwrotny efekt.
U nas dobre rezultaty dały ćwiczenia grafomotoryczne
https://bookolika.pl/pokaz-produkt/elementarz-nauka-pisania-cwiczenia-grafomotoryczne/42

Jak tutaj.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!