Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 06:02:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: niemowlak skonczone 3 miesiace, brak kontatku wzrokowego  (Przeczytany 27851 razy)
sylweczenka1
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Marca 08, 2016, 03:27:17 »

Nigdy nie myslalam, ze ten temat mnie dotknie- ale wyglada na to ze tak


Syn skonczyl 3 mce, zaczelismy 4. Juz w 8 tyg zobaczylam ze nie wodzi wzrokiem- ale tydzień pozniej zaczal za zabawkami. Z racji ze to moje 1 dziecko nie mialam porowniania.

 

Ale syn nie trzyma kontaktu wzrokowego. Nie wodzi wzrokiem za glosem. Nie szuka mnie. I to mnie najbardziej niepokoi.

Oczywiscie ostatnie dni to istna depresja.

Bylismy u neurologa- mamy zrobic eeg, poziom wit d3, stymulowac wzrok i czekac do konca 4 mca.

Z objawow ktore mozna w zasadzie podpiac zdrowermu niemowlakowi ale ja widze tylko czarne scenariusze to:

- pchanie rak do buzi, kciuka mega gleboko

- nie lubi sie przytulac, najlepiej je na lezaco- tylko odwraca glowe (karmie piersia)

- prezy sie jak sie go na rece bierze

- zapatruje sie w punkt i smieje sie do niego, czesto wtedy nie da sie go z tego zawieszenia wyrwac

-  drapie sie po glowie.

- ma jakies uczulenie, skaze? jestem w trakcie diety
 
- pociera twarz rekami

- jak biore go na rece to uspokaja sie tylko w pionie i dziwnie wciera twarz w ubranie

- bardzo niespokojnie spi na ranem, kreci sie glowa prawo-lewo non stop, steka, rusza nozkami



Wodzi wzrokiem za zabawkami, jak posmyram po policzku usmiecha sie ale nie zawsze

Maly ma asymetrie i wzmozone napiecie w barkach, obnizone w brzuchu. Slabo dzwiga glowe


Porod byl ciezki- chociaz krotki. Syn mial krwiaka podokostnowego (usg ok) a ja miesiac lezalam w szpitalu z powodu malowodzia..

 

Nie chce czekac, chce cos robic bo wiem ze im wczesniej wykryje niepokjace objawy tym wieksze szanse.

syn malo interesuje sie kartami, slabo skupia wzrok, w lozeczku nie oglada tylko bierze raczki i wywraca
Ja juz wdrozylam metody ktore byly opisywane na forum, ale musze zapytac.
U ilu % niemawlakow o ktorych tak wczesnie zaczeto stymulacje autyzm sie rozwinal?
Nie daje mi to spokoju


Pozdrawiam
Sylwia
« Ostatnia zmiana: Marca 13, 2016, 08:47:01 wysłane przez sylweczenka1 » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 01, 2016, 12:41:21 »

Droga Pani Sylwio, mogę Pani podać tylko informacje na temat rozwoju dzieci, które miały opisywane przez Panią zaburzenia, a rodzice podjęli codzienną stymulację. Wśród tych dzieci (dziś już niektóre w wieku przedszkolnym) udało się wyeliminować zaburzenia autystyczne, choć niektóre z tych dzieci długo miały problemy z relacjami społecznymi z rówieśnikami. Jednak pod względem poznawczym rozwijały się prawidłowo, a przy konsekwentnym wychowaniu nie prezentowały zachowań nienormatywnych.
Nie wszyscy rodzice mają wysoką świadomość oczekiwanych rozwojowo umiejętności dziecka, a jeśli ich czujność zostanie uśpiona przez lekarzy i rodzinę, stracą bezpowrotnie czas, w którym można kształtować rozwój dziecka. Pierwszy i drugi  rok życia charakteryzuje się wysoką plastycznością kory mózgowej i całego układu nerwowego. Oznacza to, że możemy wiele naprawić, ale także zepsuć (np. przez stymulację wysokimi technologiami).
Opisane przez Panią odmienności rozwojowe są wystarczająco niepokojące.
Teraz najważniejsze są stymulacje trzech modalności: ruch, słuch, wzrok.
Wszystkie ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  znajdzie Pani w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl . To są naturalne stymulacje, korzystne dla każdego dziecka.
Ważne:
unoszenie głowy w pozycji na brzuchu,
wodzenie wzrokiem,
patrzenie na twarz dorosłego z bliskiej odległości,
koordynacja oko - ręka,
słuchanie mowy.
Aby dziecko przyzwyczaić do oglądania twarzy rodziców proszę wykonać powiększenie zdjęcia twarzy (format A4), pokazywać, zostawiać w łóżeczku raz z lewej, raz z prawej strony. Codziennie konsekwentnie prowadzić stymulację wzrokową i słuchową (program Słucham i uczę się mówić - dwa małe głośniki po dwóch stronach łóżeczka.)
Należy nosić dziecko przodem do siebie.
Proszę pamiętać przy kupowaniu wózka spacerowego, by dziecko ZAWSZE było zwrócone do dorosłego.
Należy usunąć baterie ze wszystkich dźwiękowych zabawek.  Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia.

Zapisane
sylweczenka1
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 02, 2016, 06:20:08 »

Dziekuje za odpowiedz Uśmiech

Ma Pani racje, dookola wszyscy mowia, ma czas- dorosnie. Ja jednak wiem, ze to zaburzenie- nie wiadomo czym spowodowane.

Cwicze z nim, czesto jednak na karty nie zwraca uwagi- robie to samo z zabawkami. Wszystkie zabawki bez bateri. Spiewamy, chodzimy, tulimy sie, rozmawiamy.
Syn potrafi skupic wzrok na osobie, jak tylko chce. Odwzajemnia usmiech. Mamy problem z kontaktem wzrokowym w innej pozycji niz w lezeniu na plecach. Sadze ze to moze wynikac z zaburzen napiecia i asymetrii. Rehabilitujemy sie 2xtyg. Takze mamy postepy.


Spacerowka zostala zmieniona wlasnie na taka przodem do nas.

Mam nadzieje, ze bede mogla za jakis czas tez dac rodzicow nadzieje.

Dziekuje bardzo
Zapisane
sylweczenka1
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #3 : Kwietnia 05, 2016, 06:27:12 »

Mam jeszcze pytanie- realizujemy programy dzwiekowe kilka razy dziennie a mimo to syn nie odwraca sie jak do niego mowie- rzadko to robi.

Dosc slabo interesuje sie zabawkami, ale jezeli pokazuje mu je to wodzi bez problemu prawo lewo- gora dol.
Czy jezeli bez problemu wodzi za przedmiotami to powinnam dalej pracowac z kartami?

Co robic zeby nawiazywac kontakt wzrokowy w pozycji innej niz, gdy on lezy na pleceach?

Czy jezeli dziecko malo gluzy, to czy zawsze jest to powod do niepokoju? Czy moze byc to cecha osobnicza?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #4 : Kwietnia 17, 2016, 07:35:30 »

Droga Pani Sylwio, brak głużenia zawsze jest powodem do niepokoju, jak każdy brak oczekiwanego etapu rozwojowego.
Proszę ćwicząc z kartami, szybko usuwać kartę sprzed twarzy i wypowiadać samogłoski i sylaby, w różnych sekwencjach (po 3).

Należy powtarzać te ćwiczenie, gdy Dziecko jest u innej osoby na rękach.

Proszę  być cierpliwym w stosowaniu programu słuchowego, na jego efekty trzeba jeszcze poczekać kilka tygodni.

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Julki5
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #5 : Lutego 08, 2018, 03:44:17 »

Pani Sylwio,
Natknęłam się na Pani wpis przeszukując forum w związku z moimi obawami o rozwój synka, ma obecnie 4 miesiące i wiele zachowań o których Pani pisała. Trochę czasu już minęło. Czy może Pani napisać jak rozwój Pani syna? Niestety są tu takie wpisy gdzie historia się ucina i niewiadomo co z rozwojem dzieci, czy terapia pomogła? Będę wdzięczna.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!