Wróć do strony głównej.
Grudnia 24, 2024, 03:55:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: wychowanie  (Przeczytany 18591 razy)
grazyna-h
Newbie
*
Wiadomości: 11


« : Kwietnia 14, 2016, 08:36:51 »

Witam

Jestem mamą Igora z którym byłam u Pani na diagnozie 02.03.2016.
Przede wszystkim bardzo dziękuję za podejście do problemu obserwując syna a nie mnie.
Wg diagnozy syn ma wysoki poziom rozwoju poznawczego. W opinii jest również wskazówka, że Igor "potrzebuje jasno określonych i konsekwentnie przestrzeganych regułmoże bowiem mieć tendencje do zachowań manipulacyjnych".
Patrząc na rozwój córki Inki (2 lata i 11 miesięcy) jestem pewna że i ona ma bardzo wysoki rozwój poznawczy (co również potwierdzają Panie z przedszkola. Stąd też kilka moich pytań:

1) jakie kary dawać dzieciom jeśli będę musiała takowe stosować - coraz częściej są sytuacje że dzieci nie słuchają, wręcz patrzą mi w oczy i się śmieją nie wykonując poleceń, robiąc coś wbrew moim prośbom. kary typu posadzenie na chwilę w koncie totalnie nie działają. jak nie chcę im czegoś dać to rzucają się na ziemię z olbrzymim płaczem, jak czegoś chcą a ja mówię nie to jest wrzask. Inka w przedszkolu też nie słucha na leżakowaniu jak nie zaśnie to śpiewa mimo zwracania jej uwagi a wręcz jeszcze bardziej się nakręca, jak panie w przedszkolu każą jej założyć paputki to nimi rzuca, jak wychodzą na spacer to Inka zawsze jest ostatnia ubrana i to z pomocą Pani bo nie chce się ubierać. Dlatego proszę o pomoc jakie kary wobec nich stosować mamy my jako rodzice a jakie Panie w przedszkolu.

2) kolejne pytanie dotyczy nauki czytania czy dzieci mają siedzieć przy stoliku czy ma się to odbywać w formie jakiejś zabawy, jeśli przy stoliku to jak je tam utrzymać.

3) Czy zabawy z moimi dziećmi powinny wykraczać poza ich wiek czy czy raczej bawić się z nimi i dawać zabawki zgodne z ich wiekiem

4)Czy w związku z tym że jest trochę ograniczony kontakt wzrokowy z Igorem to mam jakoś z nim nad tym pracować

5) Czy jest w Poznaniu ktoś kogo mogłaby mi Pani polecić do zajęć z nauki czytania Metodą Krakowską

6) Czy poleciłaby mi Pani jakąś literaturę która dałaby mi więcej wskazówek do wychowywania inteligentnych dzieci?

Muszę jeszcze dodać że Igor przez ostatni miesiąc jeszcze bardziej poszedł z mową do przodu i mówi zdania typu "mam gołe nóżki" , "mamo chodź tu do mnie" , albo jak zniknę mu z oczu to słyszę "mamusiu gdzie jesteś"
Igor praktycznie odmienia wyrazy i mówi o sobie w 1 os. ale jak stanie przed lustrem to mówi Igor.

Bardzo proszę o odpowiedź w szczególności jeśli chodzi o kary bo Panie z przedszkola mimo tego że Inka jest ich ulubienicą już powoli nie dają rady ja również a Igor naśladuje siostrę i boję się że nie damy rady w późniejszym okresie.

Pozdrawiam
Grażyna K.
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Sierpnia 30, 2016, 10:39:57 »

Szanowna Pani,
ponieważ pyta  mnie Pani na forum o wiele kwestii po postawionej przezemnie diagnozie, odpowiem w taki sposób, aby nie ujawniać jej szczegółów, chociaż są one kluczowe.
Po pierwsze - jeśli chodzi o karanie - nie chodzi w postępowaniu o kary, ale o konsekwencję. Jeśli dziecko usłyszy zakaz, nie można go odwoływać, jeśli wyda Pani polecenie - dziecko powinno je wypełnić. Nie ma sensu karanie, trzeba np. wziąć dziecko za rękę i zaprowadzić do stolika, albo iść po rzucone pantofle i spowodować, aby dziecko podniosło i założyło. Trzeba koniecznie trzymać dziecko z rękę, aby czuło Pani obecność, ale też zdecydowanie. W przypadku problemu Igora kara niewiele da, chyba że będzie bezpośrednio oznaczała utratę czegoś, na czym mu zależy. Proszę zapomnieć o siedzeniu na "karnym krzesełku".
Martwią mnie opisywane zachowania córki. Sądzę, że też powinna zostać poddana diagnozie.
W Poznaniu pracuje prof. Małgorzata Rutkiewicz - Hanczewska oraz dr Justyna Leszka.
Pomimo wysokiego rozwoju poznawczego, nie należy przestymulowywać Igora i Inki poznawczo - potrzebna jest im stymulacja społeczna, zabawa na poziomi wieku, budowanie relacji z rówieśnikami.

Pozdrawiam serdecznie
Marta Korendo
Zapisane
grazyna-h
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 17, 2017, 11:43:12 »

Witam
Pani Profesor Igor do dziś(2lata 8mieś) nie wybrał ręki którą będzie się posługiwał. Jest w 100% lewonożny ale jeśli chodzi o rękę to mimo moich obserwacji nie potrafię powiedzieć którą rękę preferuje (ja jestem całkowicie lewostronna A mąż prawo). Ma wspaniałą pamięć uczy się wszystkiego bardzo szybko wiersze, opowiadania, książki , piosenki ma w jednym palcu. Jeśli chodzi o mowę to ludzie się pytają jak to możliwe nie wspomnę już o jego wiedzy (wie jakie wyspy leżą np koło Ameryki Północnej- Atlas Świata jest dla niego już nieatrakcyjny bo zna go od deski do deski). Pewnego dnia przyszedł i zapytał mnie co to jest siła odśrodkowa. I tak długo mnie męczył aż mu nie wytlumaczylam
Jednak problemem jest skupianie uwagi. Igor potrafi zająć się czymś na kilka minut i potem leci dalej. Staram się.z dziećmi dużo czasu spędzać nad zabawami manualnymi ale Igor nie.potrafi usiedzieć. Oboje z Inką codziennie mają zajęcia ruchowe basen, konie, piłka nożna tańce bo ewidentnie tego potrzebują inaczej roznieśliby nasz dom swoją energią. Dodatkowo uczestniczą we wszystkich zajęciach ogrodowych przy domu (mają swoje grządki- sieją, sadzą, podlewaja i liczą co kielkuje). I mimo tak wielu zajęć, Igora dalej nosi. Inka trochę "spoważniała" dużo chce mieć czytane, wyjaśnianie i skupia się nad wszystkim.
Jak zainteresować Igora np rysowaniem na dłużej
A jeśli chodzi o rysowanie to Igor nie.potrafi trzymać kredki. Trzyma całą dłonią jak roczne dziecko. Czy kupić mu kredki kamyczki?

Na koniec dodam że wspaniale jest mieć takie dzieci które mają olbrzymią wiedzę Ale ich wychowanie zaczyna mnie przerastac. Padam na łóżko razem z nimi o 19.30 :-)
Pozdrawiam
Grażyna
Zapisane
Dorota Nagraba
Newbie
*
Wiadomości: 24


« Odpowiedz #3 : Kwietnia 20, 2017, 07:13:54 »

Szanowna Pani,
decyzję o wyborze dominującej ręki powinniśmy podjąć, gdy dziecko osiąga wiek 30 miesięcy (najpóźniej do 3 roku życia). W sytuacji, gdy nie widać różnicy podczas wykonywania czynności precyzyjnych (zarówno w sposobie wykonywania zadań jak i liczbie wyborów ręki dla poszczególnych czynności) wybieramy rękę prawą. W razie wątpliwości proszę skonsultować się ze specjalistą, który pomoże w przeprowadzeniu prób.
Polecam kredki kamyczki, które ze względu na swój kształt wymuszają prawidłowy chwyt (proponuję także rysowanie kredą po chodniku).
Poza rozwojem poznawczym ważny jest również rozwój społeczny, tak więc zachęcam do kontaktów z rówieśnikami, zabaw zgodnych z wiekiem dziecka.

pozdrawiam serdecznie
Dorota Nagraba
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!