Szanowna Pani,
należy niezwłocznie wprowadzić program "Słucham i uczę się mówić" rozpoczynając od części drugiej- "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Trudne głoski". Następnie należy wprowadzić płyty z części trzeciej, czyli "Sylaby i czasowniki", "Przyimki", "Odmiana rzeczownika". Czas trwania programu jest indywidualny dla każdego dziecka i wynosi od 10-30 minut. Należy także przeprowadzić diagnozę wszystkich funkcji poznawczych dziecka oraz wprowadzić ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu. Diagnozę funkcji poznawczych przeprowadzić można na podstawie publikacji Profesor J. Cieszyńskiej i Profesor M. Korendo, pt. "Wczesna interwecja terapeutyczna", w której opisane są również przykładowe ćwiczenia stymulujące rozwój poznawczy, językowy i społeczny dziecka. Polecam również prowadzenie Dziennika wydarzeń, który ułatwi dziecku powracanie do zdarzeń oraz przeżyć z przeszłości i opowiadanie o nich innym. Zachęcam jednak do kontaktu ze specjalistą, który z pewnością pomoże ustalić szczegółowy plan działania. Terapeutów pracujących Metodą Krakowską® znajdzie Pani na stronie
www.szkolakrakowska.pl.
Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Zasadni