Wróć do strony głównej.
Maja 02, 2024, 03:27:54 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: synek 22 mce  (Przeczytany 6441 razy)
izulala
Newbie
*
Wiadomości: 4


« : Kwietnia 30, 2018, 06:09:59 »

Witam, mam wielki problem. ogólnie chodzę jak cień bo nie wiem czy synek będzie kiedykolwiek samodzielny - a tego tylko dla niego pragnę. Bardzo proszę Was o jakieś odpowiedzi. SYnek 22 mce. od jakiegoś czasu zauważyliśmy, że jest utrudniony z nim kontakt. tak naprawdę wszystko się zaczęło od tego, że syn bardzo dużo oglądał bajek (Klub Przyjaciół Myszki MIKI) - naprawdę dużo. od skońćzenia ok 14mca  teraz (całkowicie wyłąćzony tv i wszystko w domu jest od 3tyg). oglądał bardzo dużo . po ok 5h dziennie. wiem, zę to nasza wina. ogólnie ma utrudniony kontakt wzrokowy - jak coś chce patrzy ale utrudniony. nie lubi dzieci. nie cieszy się na nie. ogolnie kontaktu do tej pory z dzieńmi nie miał. nie mówi nic tylko mruczy buczy gaworzy ostatnio zaczał piszczeć. nie pokazuje palcem jak cos chce tylko probuje się wspiąć. rozumie jak się mówi do niego np czy chce jest pic chodz na dwor gdzie buty, chodz spac, idziemy się kąpac. ...gdzie piesek kotek itp. jak wyłączylismy bajki troszkę się poprawiło: częściej reaguje na imię, cieszy się na widok dziadka (wczesniej go olewał), coraz częsciej pokazuje palcem jak coś chce ale się denewruje, zaczal robic kosi lapci i tu sroczka a nie robił, cieszy się jak ja udaje zwierzęta. bierze za rękę chce iśc do krówek, kurek ... wczesniej nic nie robil nic go nie interesowało. .... jakies pozytywne rzeczy są po tych 3 tygdoniach . jak powiem nakarm lale to nakarmi, wczoraj wyrzucil papierek do kosza na smieci jak poprosilam. ale czesto nie patrzy jak go wolam.. patrzy gdzies....jest czasami jakby  nieobecny. bylismy u logopedy - powiedziala ze bedzie mowil trzeba czasu bedziemy cwiczyc metodą krakowską. w domu tez probuje to stosować ale narazie się wyrywa i go nie interesuje . czasami jak jest podekscytowany macha rękami (to dla mnie dramat- chociaz logopeda stwierdzila ze tym to sie nie przejmujemy bo do 3 roku zycia dzieci tak uwalniaja emocje....). bardzo prosze Was o poradę, czy z moim dzieckiem moze byc tam, że wyjdzie z tego. ze bedzie samodzielny....tego najbardziej się boje. ze nie bedzie samodzielny i bedzie potrzebował opieki do konca zycia....serce mi pęka!!! pęka. czy jest tak ze dzieci nie beda mowic stosując metode krakowską?? boje się bardzo!! chce trochę wsparcia Uśmiech moze ktos jest ze mial taki przypadek i jest wszystko ok Uśmiech moi rodzice przez te 3 tyg widzą znaczną poprawę: lepszy kontakt wzrokowy (bo go nie było), reaguje na dziadków (usmiecha sie jak ich widzi, biegnie do nich), zaczal pokazywac w ksiazeczce zeby mowic co jest co, kosi lapci, sroczka, jak mowie zobacz gdzie bocian bedzie lecial po niebie patrzy i sie cieszy.. nie lubi klocow, ... zaczal pokazywac palcem ze chce picie, wczoraj jak powiedzialam gdzie jest tata na zdjeciu pokazal... cos tak sie polepsza,... ale ja chce juz zeby bylo dobrze Smutny
Zapisane
Dorota Nagraba
Newbie
*
Wiadomości: 24


« Odpowiedz #1 : Maja 04, 2018, 11:53:13 »

Szanowna Pani,

bardzo dobrze, że zauważyła Pani zgubny wpływ wysokich technologii na rozwój synka. Proszę pamiętać o całkowitej eliminacji prawopółkulowych stymulacji. Synkowi nie wolno oglądać telewizji (nie może ona być włączona nawet jeśli dziecko nie patrzy na ekran), nie wolno korzystać z komputera, tabletu, telefonu komórkowego, słuchać radia, korzystać z zabawek dźwiękowych. Dźwięki tych urządzeń nie pozwalają dziecku słuchać mowy z otoczenia.
(O zgubnym wpływie wysokich technologii pisze np. Manfred Spitzer „Cyfrowa demencja”.)
Dla dziecka ważny jest kontakt twarzą w twarz, możliwość uczenia się naprzemiennej rozmowy i odczytywania przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu).
Proszę słuchać codziennie programu słuchowego „Słucham i uczę się mówić” (koniecznie w słuchawkach!). Proszę zacząć od płytek „Samogłoski i wykrzyknienia” oraz „Wyrażenia dźwiękonaśladowcze” (30 minut dziennie – podzielone na sesje pięciominutowe).
Dla skuteczności terapii konieczna jest codzienna praca terapeutyczna w domu. Przykłady ćwiczeń znajdzie Pani w książce Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo „Wczesna interwencja terapeutyczna. Wspomaganie rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia.” Proszę poprosić terapeutę, aby pokazał Pani jak rozpocząć pracę z dzieckiem i jak skutecznie przeprowadzić ćwiczenia. Od Pani konsekwencji i wytrwałości w już podjętych krokach zależy rozwój synka.

Pozdrawiam
Dorota Nagraba
Zapisane
Dmitrij
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Maja 13, 2018, 11:42:30 »

Szanowna Pani,

bardzo dobrze, że zauważyła Pani zgubny wpływ wysokich technologii na rozwój synka. Proszę pamiętać o całkowitej eliminacji prawopółkulowych stymulacji. Synkowi nie wolno oglądać telewizji (nie może ona być włączona nawet jeśli dziecko nie patrzy na ekran), nie wolno korzystać z komputera, tabletu, telefonu komórkowego, słuchać radia, korzystać z zabawek dźwiękowych. Dźwięki tych urządzeń nie pozwalają dziecku słuchać mowy z otoczenia.
(O zgubnym wpływie wysokich technologii pisze np. Manfred Spitzer „Cyfrowa demencja”.)
Dla dziecka ważny jest kontakt twarzą w twarz, możliwość uczenia się naprzemiennej rozmowy i odczytywania przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu).
Proszę słuchać codziennie programu słuchowego „Słucham i uczę się mówić” (koniecznie w słuchawkach!). Proszę zacząć od płytek „Samogłoski i wykrzyknienia” oraz „Wyrażenia dźwiękonaśladowcze” (30 minut dziennie – podzielone na sesje pięciominutowe).
Dla skuteczności terapii konieczna jest codzienna praca terapeutyczna w domu. Przykłady ćwiczeń znajdzie Pani w książce Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo „Wczesna interwencja terapeutyczna. Wspomaganie rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia.” Proszę poprosić terapeutę, aby pokazał Pani jak rozpocząć pracę z dzieckiem i jak skutecznie przeprowadzić ćwiczenia. Od Pani konsekwencji i wytrwałości w już podjętych krokach zależy rozwój synka.

Pozdrawiam
Dorota Nagraba

Dziecko zdejmuje słuchawki. Czy w razie wytlumionego pomieszczenia (brak innych hałasów) można użyć głośników?
Zapisane
Dorota Nagraba
Newbie
*
Wiadomości: 24


« Odpowiedz #3 : Maja 13, 2018, 11:05:18 »

Szanowny Panie,

słuchanie programu słuchowego daje efekt jedynie w słuchawkach, słuchawki mają na celu eliminację innych bodźców słuchowych. Użycie słuchawek pozwala usłyszeć wydłużone głoski w sylabach, dźwięk nie jest rozproszony i w związku z tym najefektywniej pobudza ośrodek słuchu. Uczy koncentracji na bodźcach werbalnych i stosowania się do reguł.
Jeśli dziecko ma trudności z akceptacją słuchawek proszę zacząć od krótkich sesji i stopniowo wydłużać czas słuchania. Polecam poczytać na forum o doświadczeniach rodziców i efektach programu słuchowego.

pozdrawiam
Dorota Nagraba
Zapisane
Dmitrij
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #4 : Maja 14, 2018, 08:21:45 »

Postaramy sie. Dziękuję za odpowiedź
Zapisane
izulala
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #5 : Maja 17, 2018, 10:44:15 »

my sluchawki nakladamy od jakies 3 tygodni, od okolo tygodnia sam pokazuje palcem aby nalozyc mu na uszy.... niestety nie powtarza nic, ... ;( pokazuje palcem pokolei np na krowe potem na owieczkę itp... ale nie powtarza. od dwóch dni zaczal mowić: bababababa papapapa babababaabab i tak wkoło.... nie konkretnie do babci ale tak sobie sam mówi - czy to dobry objaw??? że zaczyna jakieś inne dzwieki wydawac???
Zapisane
kiki81
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #6 : Maja 18, 2018, 02:07:14 »

Na pewno jest to krok w dobrą stronę, ćwiczcie dalej myślę, że będzie poprawa skoro już coś zaczął mówić.
Zapisane
izulala
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #7 : Maja 21, 2018, 07:24:58 »

no tak ale on nie mowi - on zaczal po prostu jakies nowe dzwieki w powietrze puszczac... bababaabab mammmmm dididdud jakos tak Smutny ale nie mowi nadal nawet mama do mnie Smutny BOLI Smutny
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!