Wróć do strony głównej.
Kwietnia 25, 2024, 01:57:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Hubert Chłopiec 21 miesięcy  (Przeczytany 6337 razy)
Natalia.Ol
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Sierpnia 08, 2018, 03:16:21 »

Witam.
Jestem mama 21 miesięcznego chłopca. Sama nie wiem czy nie przesadzam, rodzina uważa że tak. Jestem w ciąży i może za dużo ostatnio sie naczytałam o autyzmie. Rodzina uważa ze synek jest rozpieszczony i rozwija sie w swoim tempie i powoli bo przebywa tylko ze mną. Jak sie urodził chodziliśmy na rehabilitacje miał napięcie mięśniowe. Przyznam sie ze odkąd synek miał 17 mieisiecy bardzo dużo przesiadywal przed telewizja, telefonem potrafił tak oglądać bajki przez 3-4 h.
-Synek jest bardzo pogodny, dużo sie uśmiecha bardzo dużo biega, ładnie je wszystkie posiłki, powoli sam je łyżeczka  i widelcem pije przez słomkę chociaż z kupka tez powoli mu wychodzi.
-Rozumie slowo nie wolon. Chociaż nie zawsze je respektuje.
- Ładnie wchodzi po schodach.
- Przytula sie. -
-Uśmiecha do obcych mówi im pa pa, przybija piątki.
-Bawi sie z kuzynka ale tylko w goniącego.
-Wykonuje polecenia np przynieść swoje buciki, mamy buciki, daj kubeczek, przynieś auto, misia, daj lali mniam mniam. Przytul mamę. Układa sam puzzle, wskazuje w książeczkach to o co zapytam.
co mnie nie pokoi to, to że:
- wydaje mi sie ze mało mówi tzn tata, mama, baba, nana (banan) mniam, mniam,tak, nie (chociaż to czasami pytam mówi tak a jednak uważa nie), nie ma i co chwile pyta co to, nawet jak mu odpowiem to za chwile potrafi zapytać jeszczr raz, pyta nawet jak znanodpowoedz
- nie chce powtarzać przez zabawę
-naśladuje tylko psa, konika,lwa, czasami auto, czasami kaczkę
- potrafi wskazać gdzie ma brzuszek nogę, pępek, głowę, rękę,ile ma kłopotów jaki jest duży ale jak pytam gdzie ma oko to zatyka uszy.
- czasami nie reaguje na swoje imię, wiem ze mnie slyszy bo jak zapytam Hubert chcesz to odrazu biegnie
- jak cos chce to ciągnie za rękę, nie powie co chce, nie pokarze palcem  tylko czeka ba pytanie np czy chce pic czy jeść i w tedy odpowie tak lub nie
- jak coś jest po nie jego myśli tzn musimy z dworu wrócić do domu to potrafi rzucić sie na ziemie wyginać, płakać jak opętany. Tłumacze sobie to buntem dwulatka.

Nie wiem czy to jest moja wina zaniedbania odkąd wróciłam do pracy mało poświęcała mu czasu. Raczej było pójście na spacer ale bez opowiadania bo Hubi tylko by biegał. W domu sama zabawki grające lub bajki a ja robiłam obiad lub patrzyłam sie sie bawi zamiast mu tłumaczyć co robi. Od miesiąca jestem z nim w domu i zauważyłam ze jego rozwija jakby sie zatrzymał. Teraz telewizor jest cały czas wyłączona. Bardzo dużo czytamy książeczek. Tłumacze mu wszystko co robimy. Od tygodnia Hubi zaczął więcej mówić ale tylko po swojemu. Nie wiem czy powinnam sie juz z nim udać do jakiej poradni czy czekać. Rodzina mówi że mam przestać poprostu wolniej sie uczy.Bardzo proszę o poradę.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 09, 2018, 12:27:12 wysłane przez Natalia.Ol » Zapisane
Monika Kafel
Newbie
*
Wiadomości: 20


« Odpowiedz #1 : Wrzenia 14, 2018, 03:56:13 »

Szanowna Pani Natalio,

cieszę się, że synek nie jest już stymulowany wysokimi technologiami. Należy usunąć z jego otoczenia wszystkie prawopółkulowe stymulacje - grające zabawki, telefon komórkowy, bajki. W pomieszczeniu w którym przebywa Hubert nie może być włączony telewizor ani radio.
Proponuje, aby skontaktowała się Pani z terapeutą Metody Krakowskiej, który oceni rozwój synka i wskaże ćwiczenia stymulujące jego rozwój. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: http://www.szkolakrakowska.pl/.
Na ten moment powinna Pani wprowadzić program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" (ok. 30 min. dziennie w seriach pięciominutowych, proszę zacząć od "Samogłoski i wykrzyknienia" i "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze"). Koniecznie w słuchawkach - tylko wtedy ma on wartość terapeutyczną!
Proszę także rozpocząć ćwiczenia ogólnorozwojowe. Opisane są one w publikacji Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja dziecka od noworodka do 6. roku życia".
Proszę jak najwięcej mówić do synka, opowiadać mu o tym co Pani robi, nazywać czynności które wykonuje i wspólnie oglądać książeczki. Należy go również zachęcać do pokazywania i samodzielnego nazywania.
Jest to również dobry czas na rozpoczęcie nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Na początek proponuje skorzystać z zestawu ,,Kocham uczyć czytać". W poradniku dołączonym do zestawu znajdzie Pani wskazówki dotyczące tego jak pracować z książeczkami.

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Kafel
Zapisane
Natalia.Ol
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Stycznia 22, 2019, 01:43:15 »

Witam.
Synek w tym momencie ma 27 miesięcy. W wieku dwóch lat byliśmy u neurologopedy który dał nam jeszcze czas na rozwój mowy synka. Miesiąc temu byliśmy u psychologa na konsultacji z zakresu diagnozy autyzmu. Został on wykluczony. Ale dalej niepokoi mnie zachowanie synka
- od jakiegoś czasu chodzi na paluszkach
- głaska sie po głowie bez celu, jak mowię zeby przestał przestaje czy to normalne
- bawi sie głównie pociągami i autami raczej monotonnie
- od roku w kółko pyta co to?? Nawet jeśli powiem mu 10 raz ze jest to pociąg Tomek znowu zapyta co to
- wieczorami jest strasznie nad pobudliwy biego z pok oju do pokoju
- ostatnio zauważyłam ze czasami drapie ścianę
- jak wola to tylko Tata chodź a do mnie mama daj
- mówi mało łącznie może ze 100 słów
Synek ogólnie jest bardzo pogodny
- uśmiech sie do wszystkich
- naśladuje bardzo dużo zwierząt
- lubi sie przytulać daje buziaki macha pa pa pokazuje ze czegoś nie ma itp.
- wskazuje palcem jak cos potrzebuje
Czy trzech lekarzy psycholog pedagog i neurologopeda mogą sie mylić. Czy to ja mam jakaś obsesje na jego punkcie i wszystko co robi kojarzy mi sie z autyzmem ?? Czy powinnam iść sie jeszcze do kogoś skonsultować?
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #3 : Stycznia 22, 2019, 07:46:01 »

Szanowna Pani,
niestety nie jestem w stanie ocenić rozwoju Pani Synka bez kontaktu twarzą w twarz. Mimo braku diagnozy autyzmu zachęcam Panią do skontaktowania się z terapeutą Metody Krakowskiej lub do skorzystania z diagnozy w Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie lub w Warszawie. Pozwoli to na ustalenie, czy w rozwoju Pani Synka występują deficyty oraz, jeśli okaże się to konieczne, umożliwi wprowadzenie odpowiedniej stymulacji.
Ponadto zachęcam Panią do wykluczenia z diety Synka cukru oraz żywności wysokoprzetworzonej, która zawiera szkodliwe, wzmagające nadpobudliwość substancje.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Natalia.Ol
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #4 : Stycznia 22, 2019, 08:40:56 »

Czy może zna Pani kogoś kto w Bydgoszczy zajmuje sie metoda krakowska
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #5 : Stycznia 25, 2019, 02:49:41 »

Szanowna Pani,
listę certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej znajdzie Pani na stronie: http://www.szkolakrakowska.pl/2,a,terapeuci.htm
Jest tam możliwość wyszukania specjalistów we wskazanym mieście.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!