Szanowna Pani Natalio,
cieszę się, że synek nie jest już stymulowany wysokimi technologiami. Należy usunąć z jego otoczenia wszystkie prawopółkulowe stymulacje - grające zabawki, telefon komórkowy, bajki. W pomieszczeniu w którym przebywa Hubert nie może być włączony telewizor ani radio.
Proponuje, aby skontaktowała się Pani z terapeutą Metody Krakowskiej, który oceni rozwój synka i wskaże ćwiczenia stymulujące jego rozwój. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie:
http://www.szkolakrakowska.pl/.
Na ten moment powinna Pani wprowadzić program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" (ok. 30 min. dziennie w seriach pięciominutowych, proszę zacząć od "Samogłoski i wykrzyknienia" i "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze"). Koniecznie w słuchawkach - tylko wtedy ma on wartość terapeutyczną!
Proszę także rozpocząć ćwiczenia ogólnorozwojowe. Opisane są one w publikacji Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja dziecka od noworodka do 6. roku życia".
Proszę jak najwięcej mówić do synka, opowiadać mu o tym co Pani robi, nazywać czynności które wykonuje i wspólnie oglądać książeczki. Należy go również zachęcać do pokazywania i samodzielnego nazywania.
Jest to również dobry czas na rozpoczęcie nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Na początek proponuje skorzystać z zestawu ,,Kocham uczyć czytać". W poradniku dołączonym do zestawu znajdzie Pani wskazówki dotyczące tego jak pracować z książeczkami.
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Kafel