Wróć do strony głównej.
Kwietnia 19, 2024, 10:07:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy to autyzm? Filmik  (Przeczytany 4518 razy)
Paw123
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Sierpnia 16, 2018, 12:38:55 »

Dzień Dobry,

Nasz synek ma 17 miesięcy. Od urodzenia (narodziny przez Vacum) jest typem spokojnym (ale jak coś chce bardzo to wpada w furie). W wieku 12 miesięcy zaczeliśmy u niego podejrzewać autyzm, ale nagle nastąpiło bum rozwojowe (od ok. 14 miesiąca). Niestety ma już 17 miesięcy i jest jeszcze kilka rzeczy które nas niepokoją, ale może to normalne.

1. To najbardziej nas martwi. Dziecko nie wskazywało nic palcem (ani swoim ani naszym). Tydzień temu kupiliśmy książke Pucio i zaczeliśmy mu pokazywać palcem obrazki i opowiadać. Tutaj nas synek zaskoczył nas ponieważ zaczął używać naszej ręki do pokazywania obrazków. Najpierw pokazuje naszym palcem (początek filmiku), ale czasami jakby próbował sam pokazać (końcówka filmiku). Czy to zachowanie autystyczne? Podobno dzieci z zaburzeniami z spektrum często używają inne człowieka jako narzędzia.

https://youtu.be/L7yTbSkFJL8

2. Dziecko nic nie przynosi rodzicom i nie szuka apropaty. Na hasło podaj piłkę, podaj zabawke poda. Piłke rzuci, samochód puści po kołach i czeka na odepchnięcie. Śmieje się przy tym. Umie okazywać emocje, bardzo łatwo go rozśmieszyć jak ktoś umie (ma specyficzne poczucie humoru)

3. Nie boi się nowych miejsc / innych ludzi. Na placu zabaw cieszy się jak inne dzieci robią mu akuku, goni je. Oczywiście czasem ma swój świat, ale na poziomie innych dzieci. Na placu zabaw rodziców mogło by nie być, czasami zwróci uwagę gdzie jesteśmy, ale rzadko.

4. Je tylko papki. Jak dajemy kawałki wymiotuje. Pani psycholog odjedzenia mówiła, że od bardzo dawna nie spotkała dziecka z takim niskim progiem wymiotnym. Masujemy mu buzie i jego całego ponieważ mówiła, że ma straszną nadwrażliwość oralną dotykową. Ma problemy na poziomie dotknięcia piasku (ale już akceptuje), mąki, makaronu, chleba. Jak cokolowiek takiego dotknie odrzuca.

5. Nic kompletnie nie mówi. Logopeda mówi, że to powiązane z brakiem jedzenia kawałków (nie ćwiczył żuchwy)

6. Nawiązuje kontakt

7. Nawiązuje kontakt dziecko <-> zabawka <-> rodzic, ale od niedawna i nie zawsze, ale czasami tak.

8. Jak gdzieś nie może wyjść (np. furtka zamknięta). Wyrzuca zabawkę i przyjdzie do rodzica i zaczyna piszczeć, popychać aby go wypuścić, ale nie pokaże palcem że tego potrzebuje.

9. Bawi się zgodnie z przenaczeniem zabawek.

Wcześniej miał etap zabawy jedną zabawką 2 godziny, patrzenia w pralkę, nie chodzenia do 14 miesięca, brak gaworzenia, nie akceptował nowych zabawek (dopiero po dniu). To już znikło.

Neurolog w wieku 14 miesięcy stwierdził autyzm i nie dosłuch nie reagował na imię (teraz zaczął reagować). Neurologopeda powiedziała, że widzi, że dziecko zaczyna robić postępy i mamy przyjść za 4 miesiące. Temat odpuściliśmy ponieważ nagle nastąpiło bum rozwojowe i nie wiemy czy nie panikujemy na wyrost. Najbardziej nas martwi pokazywanie naszymi palcami.
Zapisane
Monika Kafel
Newbie
*
Wiadomości: 20


« Odpowiedz #1 : Wrzenia 14, 2018, 02:55:18 »


Panie Pawle,

opisane przez Pana objawy są niepokojące. Proszę jak najszybciej skontaktować się z certyfikowanym  terapeutą Metody Krakowskiej, który pomoże podjąć właściwe kroki mające na celu stymulowanie rozwoju Pana synka. Jest jeszcze mały, więc ma bardzo duże szanse wrócić na prawidłowe ścieżki rozwoju. Listę terapeutów znajdzie Pan na stronie: http://www.szkolakrakowska.pl/ . Jeśli ma Pan  wątpliwości, zachęcam do diagnozy w Centrum Metody Krakowskiej.
Konieczne jest niezwłoczne podjęcie działania. Na ten moment polecam zapoznanie się z publikacją Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia" i wprowadzenie ćwiczeń ogólnorozwojowych stymulujących rozwój poznawczy synka. Korzystając z książki należy pamiętać, iż decyzja od czego rozpocząć pracę uwarunkowana jest nie metrykalnym wiekiem dziecka, a etapem rozwoju który dziecko już w pełni osiągnęło. 
Proszę również wprowadzić program słuchowy "Słucham i uczę się mówić", ok. 30 min dziennie, w seriach po ok.5-8 min (koniecznie w słuchawkach!).
Należy wyłączyć wszystkie prawopółkulowe stymulacje (TV, bajki, telefon komórkowy, grające zabawki). Chłopiec nie może się znajdować w pomieszczeniu, w którym jest włączony telewizor lub radio.
Jeśli chodzi o problemy z spożywaniem pokarmów, polecam skontaktować się z neurologopedą, który specjalizuje się terapią karmienia. Odpowiednia konsystencja posiłków jest jednym z czynników, które sprzyjają rozwojowi mowy u dzieci.

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Kafel

Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!