Wróć do strony głównej.
Lutego 03, 2023, 11:28:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejność w nauce sylab  (Przeczytany 8737 razy)
Michał Drużba
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Sierpnia 25, 2018, 02:53:54 »

Witam.

Syn 2:1 opanował już bezbłędnie czytanie sylab z paradygmatu M i P, utknęliśmy na B i L, zamiast L wymawia J, zamiast B wymawia P.

Zgodnie z informacjami zawartymi m.in. w instrukcji do Moich Sylabek nie rozpoczynam z nim pracy na dalszych paradygmatach dopóki nie opanuje B i L. Ćwiczę codziennie, używam gestów art., syn chętnie czyta te sylaby tylko nie wypowiada ich prawidłowo.

Syn czyta też sekwencyjnie wyrazy złożone z dwóch sylab otwartych w paradygmatach M i P
Czyta też  sylaby zamknięte czyli PAP PIP itp.
Różnicuje Ó i O

Moje pytanie brzmi, czy mogę włączyć do pracy inne paradygmaty już teraz, syn np. świetnie wymawia T, Ł, D, K, i inne, chciałbym jak najszybciej zacząć czytanie sekwencyjne innych wyrazów niż PUPA, PUMA itp. bo globalnie nie czyta nic mimo znajomości bardzo wielu słów.

Pozdrawiam Serdecznie
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2018, 03:04:28 wysłane przez Michał Drużba » Zapisane
Natalia Antosz
Administrator
Jr. Member
*****
Wiadomości: 74


« Odpowiedz #1 : Wrzenia 17, 2018, 08:20:38 »

Panie Michale,

jeśli Syn rozpoznaje sylaby z paradygmatów z P, M, B, L i potrafi odczytywać proste wyrazy typu: LUPA, MAMA, PUPA, LAMA, MAPY itd., to proszę wprowadzać kolejne sylaby. Zachęcam jednak do kontaktu z logopedą, ponieważ przypuszczam, iż Pański Syn może mieć trudności z pionizacją języka lub / i problemy z przetwarzaniem słuchowym, dlatego też nieprawidłowo artykułuje sylaby z B i L (w wymowie dzieci głoska "b" pojawia się już 4.miesiącu życia - podczas gaworzenia "bababa", a głoska dziąsłowa "l", jako pierwsza z głosek dziąsłowych, powinna pojawić się już przed 24.miesiącem życia dziecka). Zachęcam też do wprowadzenia programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" - proszę zacząć od części: "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki" (koniecznie w słuchawkach, 30 min., w sesjach po 5-8 min.). Zachęcam do wprowadzenia ćwiczeń ogólnorozwojowych, stymulujących wszystkie funkcje poznawcze dzieci,  opisanych w publikacji M. Korendo oraz J. Cieszyńskiej "Wczesna interwencja terapeutyczna". Ich wykonywanie może być zarówno wspaniałą przygodą i przy okazji nauką Uśmiech

Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Antosz
Zapisane
ohnalsega
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : Wrzenia 29, 2022, 10:49:01 »

Witam.

Syn 2:1 opanował już bezbłędnie czytanie sylab z paradygmatu M i P, utknęliśmy na B i L, zamiast L wymawia J, zamiast B wymawia P.

Zgodnie z informacjami zawartymi m.in. w instrukcji do Moich Sylabek nie rozpoczynam z nim pracy na dalszych paradygmatach dopóki nie opanuje B i L. Ćwiczę codziennie, używam gestów art., syn chętnie czyta te sylaby tylko nie wypowiada ich prawidłowo.
appvalley tutuapp tweakbox
Syn czyta też sekwencyjnie wyrazy złożone z dwóch sylab otwartych w paradygmatach M i P
Czyta też  sylaby zamknięte czyli PAP PIP itp.
Różnicuje Ó i O

Moje pytanie brzmi, czy mogę włączyć do pracy inne paradygmaty już teraz, syn np. świetnie wymawia T, Ł, D, K, i inne, chciałbym jak najszybciej zacząć czytanie sekwencyjne innych wyrazów niż PUPA, PUMA itp. bo globalnie nie czyta nic mimo znajomości bardzo wielu słów.

Pozdrawiam Serdecznie

I got this,...
Zapisane
hejank67c
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #3 : Grudnia 29, 2022, 07:35:40 »

Jaki sposób jest najlepszy?
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!